2014. február 28., péntek

Megszületett A’Ember


Mókás napon vagyunk túl. Én így négy óra fele – ekkor íródik, ám később kerül ki – úgy érzem, mintha hat kamion robogott volna át rajtam nevetve. Menet közben képes lennék elaludni, de szerintem ez azért van, mert hasnehéz vagyok.

Ugyanis – dobpergés - ma van a születésnapja A’Embernek. Bezony. Mr. A egy évvel idősebb lett, és ezt a napot piszokul ki is használja. Minden rosszaságban töri a fejét, és ráfogja arra, hogy „a szülinaposnak mindent szabad”.

Na, de kezdjük az elején.


Tegnap két kört mentem reggel a boltba. Egyszer Lidl, utána Tesco. Naná, a buszon volt pár ellenőr, és a négy útból háromszor ugyanaz a nő kérte el a bérletem. A harmadiknál már röhögtünk rajta, és mondtam, hogyha aznap még egyszer látom, akkor meghívom egy sörre. Persze, nem találkoztunk. a második körnél sikerült annyi mindent összevennem, hogy bár a nagy zöld táska nem volt tele, mégis ellilult a karom, mire hazaértem.
Felcipeltem a harmadikra, úgyhogy miután minden itthon volt, edzettnek nyilvánítottam magam.

Előkotortam a receptet, amit eddig bámulatosan jól rejtegettem – kitettem a szekrényre, mert ott keresné utoljára.
Életem első vörös bársony tortáját készítettem el neki. Szeretek mindig más tortát megcsinálni, sosem kétszer ugyanazt egymás után. Erre azért figyelek.

Mindenből kétszer annyit vettem, mert elsőre az ördög nem alszik velem. Bekevertem a recept szerint a süti tésztáját, és nem tudtam másban megsütni, tepsi lett. Aggódtam, hogy nehogy rózsaszín legyen a végére, de nem lett az, sőt. Szép, egyenletes tésztát kaptam.

Írta a recept tulaja, hogy húsz centis köröket vágjunk ki egy ekkora tésztából. Sehogy sem jött ki, aztán gondoltam, hogy akkor téglát kap, nem karikát.
Amikor kihűlt, akkor felvágtam. Kicsinek tűnt ez a 18*15*12 cm. Itt szívtam a fogam, hogy elszabtam. Bekevertem a krémet is. Kóstoltam. Ha éltetek még édeset. Mintha egy zsák baklavát szopogattam volna el. Na, gyorsan reszeltem bele citromot, kevertem hozzá még krémsajtot. Aha. Citromos baklava. Bah.

Megtöltöttem, mert hát, mégis csak ebből kell dolgozni. Ezután, tegnap estétől nem nyithatta ki a hüttőt. Benne volt ugyanis a díszítés, meg maga a torta is.
Menet közben meg ráeszméltem, hogy egy vércseppes tortát az anyukája előtt nem tálalok fel, úgyhogy kísérleteztem egyet a kék ételfestékkel is, ami a sütés végére zöld lett, csak keresztmetszetében hű a nevéhez.

Péntek reggel korán keltem – csak tudnám minek -, takarítottam, pakolásztam, néztem a sütiket. Az ünnepelt is felkelt, megreggeliztünk, és persze Trudira (plüsskacsa) fogta, hogy meg kéne kóstolni azt a tortát.
Kimentem, krém bekever, csokit olvaszt, fest.

Ezt kapta: Resident Evil – de csak azért, mert úgysem tudtam kitalálni jobbat. Az A-terv meghiúsult már másodszorra, mert az kicsit négyszemköztibb dolog, ez nektek szemmel fogyasztható.

Lett Védernyő, meg Milla, aki kétszer pofára, egyszer seggre esett a torta tetejéről, azért áll előtte. A logó fehércsokiból van, és törött persze, mert más volt a koncepció. A zöld bigyók meg zombikarok. :D




Az első mondata az volt, hogy nem hű a filmhez, mert Millának nincsenek ekkora mellei. Cöh… aztán vigyorogva leharapta őket.

Így néz ki a keresztmetszet:


A vendégtorta: Bridget Jones után szabadon – úgysincs elég kék étel.


Aztán kettő felé megérkezett Mr. A anyukája, akiről nem tudta megmondani, hogy ebédelni jön, vagy sem, úgyhogy az ünnepi fogás egyszerű rántott hús lett, sült krumplival. Ezt rendelte Mr. A.
De mindenkinek bejött a kaja, arról meg bőszen hallgatok, hogy majdnem felgyújtottam a konyhát.

Anyukája is hozott neki tortát, úgyhogy a kis piszoknak három tortája lett:


Kettőben volt gyertya is. Remélem, teljesül mind a két kívánsága.

Apukájának mind a háromból küldtem a kórházba. Remélem, az elkövetkező napokban még véletlenül sem fognak nála vércukrot mérni, bár erősen kétlem, hogy a műszer ki tudná mutatni… szerintem kiakadna.

Az ajándékok. Anyukájától ruhát kapott, a keresztanyjától egy shakert fog kapni, de ez még tolódik kicsit. Tőlem vasárnap könyveket. Elviszem Alexandrába, és választhat kettőt. Már tudja, hogy melyikeket, csak reméljük, hogy nem vonják be őket addig, mert nem olyan kaliberű irodalom, amit sokan jó szemmel néznének.

Szóval, az eső, a sok kaja miatt totál nulla az energiaszintem. Szerintem a süti megdobta, leesett hirtelen, szeretnék egy jó nagyot aludni. Szerintem ő is. :)

PS:
Néztünk reggel NCIS-t, és feljött, hogy ki kit nem szeret benne.
Mr. A: Én a dokit nem bírom. Addig szerettem, ameddig nem lett belőle pszichológus is. Ameddig csak törvényszéki patalógus volt.
Én: Mi az a patalógus?
Mr. A: Törvényszéki pataszakértő.

14 megjegyzés:

  1. emelem kalapom előtted, hogy ennyit képes vagy szöszölni egy tortával. Én nem igazán szoktam ilyen díszítéseket csinálni, ahhoz lusta vagyok :P De mindegyik torta nagyon jól néz ki ^^ Boldogat emberednek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a pepecs munkát. :D
      Köszönjük, köszöni. :)

      Törlés
  2. De jól néznek ki...:D
    Megkívántam én is a tortát...és boldog szülinapot neki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemrég beszagoltam a hűtőbe, mert kellett a tej, és megcsapott a citromos édes illat. Köszöni szépen! :)

      Törlés
  3. Boldog Születésnapot Neki! :) Nagyon szép tortát csináltál, profi vagy!!! :)

    VálaszTörlés
  4. nagyon guszta a torta, amit csináltál!! : ))
    szeretnék elnézést kérni, hogy csak most, de teljesen kiment a fejemből. :$

    http://www.kepfeltoltes.hu/view/140301/recept_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    itt van az aszalt gyümölcsös keksz receptje.

    VálaszTörlés
  5. Boldog születésnapot Mr.A-nak így utólag is!:) A kis mázlista 3 torta 1 születésnapon ehh de jól megy neki:)
    Resident Evil torta nekem nagyon tetszik, és a színe is olyan szép. Zsoltának is megmutattam, neki is rögtön a mellei szúrtak szemet. Mi mást is néznének meg a pasik először mint a melleket.
    Nagyon ügyes vagy le a kalappal előtted:) És remélem, még meglesznek a kiválasztott könyvek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye-ugye? Három torta. Tök irigykedtem rá, főleg, mert két gyertyája volt, szóval két kívánsága. Ettől függetlenül, remélem, hogy összejön neki. :)
      Pasik. Valahogy sejtettem, hogy szemet szúr, de gombócok nélkül úgy nézett ki, mint egy pasi baba szőke hajjal.
      Meglettek a könyvek!!!

      Törlés
  6. Nagyon boldog születésnapot kívánok utólag is neki!
    Nagyon jó tortát készítettél neki! :)

    VálaszTörlés
  7. Boldog születésnapot Mr. A-nak! Nagyon jó lett ez a véres torta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. ^^
      Köszöni szépen. :D

      Törlés