2014. február 15., szombat

Film maraton 2014/III.


Tudom, hallgatok.
Csak, hogy valami jót is írjak, ezúton, még egyszer köszönöm Cininek a jegyeket, mert a legjobbkor jöttek. Nem, még mindig nem szándékozom nyavalyogni, egyszerűen csak utolért a fekete felhő, és az alatt sétálgatok mindenfelé, mert követ. Úgyhogy, inkább maradtam a filmeknél és az írásnál.
Dolgom is volt bőven az elmúlt pár napban, nagyon nem tudtam gép előtt ülni.

De tegnap a KöKiben egy tök kedves srác lufikat osztogatott, s mivel magától szállt, gondoltam, nem sima levegő van benne, úgyhogy sorban álltam. Bónuszként kaptam egy marcipánt is. Este pedig, könnyesre röhögtem magam, miközben „elszívtuk” a lufit.

Most csak, ha jól számoltam, négy filmet hoztam. Ötöt akartam, de az egyiket végül szanáltam.


Végtelen szerelem
Cím: Endless Love
színes, amerikai romantikus film, 2014, 103 perc
Rendező: Shana Feste
Forgatókönyv: Shana Feste, Joshua Safran

Szereplők:
Gabriella Wilde – Jade
Alex Pettyfer – David
Robert Patrick – Harry
Bruce Greenwood – Hugh Butterfield
Joely Richardson – Anne Butterfield

Történet:
Adott egy sznob házból való lány, aki nagyon szép és a tesója halála óta eléggé zárkózott, és adott a (rossz)fiú, aki már elég rég óta szerelmes belé. A több évnyi nem kommunikálás egy véletlen eseménnyel véget ér, és kezdődik a viharos szerelem, amit többen sem néznek jó szemmel, és meg szeretnék akadályozni a két fiatal érzelmeinek kibontakozását.

Vélemény:
7/10
Ha jól tudom, ez már tényleg volt, amolyan remake, de azt nem mondják rá, mert nem szabad. Semmi újjal nem kecsegtet, színészei is inkább vannak, de ezt azt hiszem, nem rovom fel ennek a műfajnak. Aki szeretne egy könnyed, szombat esti / délutáni mozit, annak melegen ajánlom ezt a filmet.



Szupercella
Cím: Escape Plan
színes, amerikai akciófilm, 2013, 116 perc
Rendező: Mikael Hafström
Forgatókönyv: Miles Chapman, Jason Keller

Szereplők:
Sylvester Stallone – Ray Breslin
Arnold Schwarzenegger – Rottmayer
Jim Caviezel – Willard Hobbes
Vincent D’Onofrio – Lester Clark
Vinnie Jones – Drake
Sam Neill – Dr. Emil Kaikev

Történet:
Ray-nek az a hivatása, hogy börtönökből szökjön meg. Az új megbízása dupla annyit adna neki, s ehhez a lehető legvédettebb, szökésbiztos börtönből kell kiszabadulnia. Ray mindent bevet, amit addig ismert: a hely alaprajzát megismerni, a börtönőrök viselkedését megfigyelni, segítség kintről, és bentről…stb. Csak későn derül ki, hogy a történetből semmi sem igaz. Félre akarták állítani az útból úgy, hogy a Sírkő nevű börtön legmélyére suvasztották.

Vélemény:
8/10
Szerintem, a két nagyágyú miatt, ezt a filmet nagyon sokan várták. Mi csak az egyik miatt. Nem volt eget verően jó alkotás, mégsem éreztem azt, hogy jaj, de unom, bár a közepén kicsit leültünk. Olyan volt, mintha a Fortress-t összekevertem volna a Foolproof című filmmel.
Sly-nak meg nem kellene több plasztika, mert kezdtem félni, hogyha még egy pofont kap, az arcbőre megtekeredik a koponyáján, mint az ördögűző. :)
Ja, meg, amikor megláttam Sam Neill-t sikerült annyit mondanom, hogy „jé, dínókutató kell a két őskövület mellé.



Oscar Wilde szerelmei
Cím: Wilde
színes, angol-német-japán életrajzi film, 1997, 112 perc
Rendező: Brian Gilbert
Forgatókönyv: Julian Mitchell
Író: Richard Ellmann

Szereplők:
Stephen Fry – Oscar Wilde
Jude Law – Lord Alfred Douglas
Vanessa Redgrave – Lady Speranza Wilde
Jennifer Ehle – Constance Lloyd Wilde
Michael Sheen – Robbie Ross
Gemma Jones – Lady Queensberry

Történet:
Korhűen ábrázolja Wilde világát, életét, érzelmeit. Tanúi lehetünk Az óriás kertje című művének születésének, hogy kiadja Dorian Gray arcképét, feleségül veszi Constance Lloydot, gyermekei lesznek, mégis másnál keres lelki vigaszt.

Vélemény:
8/10
Nem titkolom, hogy nagy kedvencem Wilde, és ezt a filmet sem most láttam először. Fry csodálatos Wilde, és valahogy jól megmutatja milyen az a fajta szerelem, amiért az ember képes lenne mindent – értsd úgy, hogy MINDENT – feladni.




Gravitáció
Cím: Gravity
színes, amerikai dráma, 2012, 90 perc
Rendező: Alfonso Cuarón
Forgatókönyv: Alfonso Coarón, Jonás Cuarón, Rodrigo García

Szereplők:
Sandra Bullock – Dr. Ryan Stone
George Clooney – Matt Kowalsky
Ed Harris – űrállomás hangja

Történet:
Egy műhold törmelékei veszélyeztetik az űrhajón kívül dolgozó asztronautákat. Az egyikük az első törmelékfelhőnél meghal, Stone elsodródik. Nagy sokára találja meg Kowalsky, aki visszaviszi egy darabon, de a nő hamar rájön, hogy magára marad, és neki egyedül kell végrehajtania azt, amire vágytak: visszatérni a Földre.

Vélemény:
7/10
Nem értem, hogy miért kellett ehhez Bullock és Clooney, főleg, hogy előbbit miért jelölték, de biztos megvan az értelme. Ez a film sem szegezett a kanapéhoz, szerintem jobb lett volna, ha Clooney nem sodródik el ilyen hamar, mert valahogy Bullock nyögve-nyelve vitte el a filmet.
Asztronautának lenni gáz. De tényleg az a legrosszabb, mert a tenger mélyéről még talán felhoznak, de mire számíthat az, aki kint reked? Minimum két napra úgysincs levegője.
Bullock meg szedhetne magára jó pár kilót, mert ez valami borzalmas, ahogy kinéz. Kigyúrták, de sovány a feje, mint egy pasi.


Láttátok valamelyiket? Vélemény?
Ajánlanátok valami filmet?

8 megjegyzés:

  1. Ezek közül pont nem láttam semmit, de az Endless Love-ot a youtube minden videó elé beszuszakolja, már dacból nem akarom megnézni. A Szupercellára lefoglaltuk a jegyeket, de aznap rádöbbentünk, hogy igazából egyikünk sem kíváncsi a filmre, és inkább hagytuk. Az Oscar Wilde szerelmei pedig itt van a gépemen, de még nem jutott rá idő... ezek után szorítok neki mindenképp:D
    Én a Frozent szeretném végre megnézni, tele van vele a moly meg tumbli, valami csak van benne:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából, ha nem nézed meg, sem vesztes semmit, mert bármelyik másik ilyen jellegű filmet megnézed, akkor láttad már ezt is. A Szupercella jó szerintem, csak valahogy a végével kellett volna operálni még. Majd egyszer kezdjetek neki.
      Az Wilde az remek film, mondjuk nekem a Teljes napfogyatkozás is tetszett. Hasonló a kettő.
      A Frozenre én is kíváncsi vagyok. Nekem az áll parlagon a pendrive-on.

      Törlés
  2. Az Endless Love-ot szeretném majd megnézni, Alexet a Beastly óta imádom. :D
    Az Oscar Wilde szerelmei és a Gravity nagyon tetszettek. :)

    Legutóbb az Időről időre volt olyan, ami nagyon nagyon tetszett, annyira aranyos film. :) Na meg a Thor 2, mert hatalmas nagy Marvel-freak vagyok. :D A Wall Street farkasa és az American Hustle is nagyon jó filmek, és ha már Jennifer Lawrence, akkor a Hallgatás törvénye, mert abban valami zseniális. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, még egy Marvel-ember. :D
      Ennek örülök, mert valahol képregény-megszállott vagyok.

      Na, megyek is, és utánanézek azoknak, amiket leírtál. :)

      Törlés
  3. A Végtelen szerelem nálam várólistás, sajnos még nem volt hozzá szerencsém, de nagyon meg szeretném nézni.
    A Szupercella nagyon jó volt, bár a végét eléggé összecsapták szerintem. Én a dinókutatónak nagyon megörültem, szerintem jó színész:)
    A Gravitációt végigszenvedtem, de soha többet. Nem tudom mire kapott 8,2-t IMDB-n, mert nálam az ebben az évben látott legpocsékabb film címre pályázik. Mikor úgy dönt a nő, hogy elalszik, már kezdtem örülni, hogy végre vége, aztán magamban sírtam vagy egy jó fél órát, hogy miért kell még tovább húzni. Az ötlet amúgy jó volt, de még kellett volna dolgozni rajta, mert nem hatott meg és nem is nyűgözött le. Egy valamiben lettem biztos, hogy a párom és a gyermekem soha nem lesz űrhajós.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sam Neil méltatlanul van mellőzve, de ez csak az én véleményem. Mi tegnap találgattuk, hogy a Gravitációt miért isteníti mindenki ennyire, mert számunkra egy egyszerű film. Egyszerű, mint egy bot. Azért nem mondom a legpocsékabbnak, mert számomra a Last Days on Mars vitte el ezt a címet. Nem jött be hozzánk moziba, és bár jól indul, a végére siralmas lett, pedig igényes sci-fi lenne.
      Én sem akarok űrhajós lenni, mert ha beüt a krach, nincs esélyem.

      Törlés
    2. Ebben egyetértek veled, mert valóban jó színész.
      A Last Days on Mars-ot még nem láttam, így nálam erre a szerepre még marad a Gravitáció.
      Végül is ha az ember elvállalja, hogy kimegy az űrbe, akkor azt is elvállalja, hogy meg is halhat. Mondjuk én nem szenvedtem volna ennyit, mikor otthon úgyse várta senki.

      Törlés
    3. Párom is azt mondta, hogy az első elsodródás alkalmával, amikor lement a sokk, levette volna a szkafandert.
      Tudom, csak mégsem azzal mész ki, hogy lehet, hogy meghalok.

      Törlés