2014. február 26., szerda

Egészséges élet TAG


Nem tudok most bejegyzést gyártani. Legalábbis, hosszú-hosszú dolgokkal senkit sem fárasztanék, meg a saját nyomorommal sem. Rendületlenül írok, és közben azon jár az agyam, hogy baromira félek attól, hogy mi lesz, hogyha egyszer majd kész is lesz újra valamelyik.

Ezért gondoltam arra, hogy Megaerától ellopom ezt a TAG-et, mint gyakorlatilag legtöbbször tőle veszem az ilyeneket. Szerintem ebben a hónapban ez lesz az utolsó bejegyzés. Holnap megyek, és összevásárolom magam Mr. A tortájához. Pénteken megszületik újra, és ismét nem kicsi fába vágom a fejszémet, de mindenképpen lesz kép róla. – Ha nem kapok idegösszeomlást tőle. :)

Amúgy gondolkodtam azon, hogy egészséges életet élek-e vagy egyáltalán van-e olyan, aki azt él. Persze, fel lehet tartani a kezünket, hogy kecskeként csak zöldséget eszem, vagy nem fogyasztok vörös húst, fehér lisztet, cukrot…stb. Én az egészséget a mértéktartással vonom párhuzamba, és szerintem, az egészséges életmód relatív.
Én sajnos az a szopóág vagyok, akinek egy életen át tartó életmódváltásba kell belekezdenie, ha akar magából valami jobbat kihozni, és szerintem a mögöttem álló fél évvel még az utam elején tartok.


Mit ettél reggelire?
Nagy szemű müzli, kukoricapehely zsírszegény epres joghurttal. Meg egy szem csokit a függőség miatt.
A kevésbé étvágygerjesztő reggeli:



Mennyi vizet iszol egy nap?
Őszintén, passz. Sosem mértem, de a 2-3 liter biztos megvan. Kávét nem számolom hozzá, de egy 2-2,5 decis pohárból iszom, és gyakorlatilag óránként újratöltöm.

Mi az aktuális kedvenc edzéstípusod?
Cardio. Mivel nagy a súlyfeleslegem itt-ott, és mindentől – értsétek mindentől – hamar izmosodom, ezért napi 40-50 perc a taposógépen.
Cardio – legalább fél órán át tartó monoton edzés, ami nem egyenlő az aerob mozgással.

Hány kalóriát fogyasztasz egy nap?
Életemben egyetlen egyszer számoltam kalóriát, és egy hét után vámpírnak éreztem magam, mert kényszeres számláló lettem. Felvettem a mustárt, és azon gondolkodtam, hogy mennyit nyomjak ki ahhoz, hogy a napi 1400-ban benne legyek.
Aztán leszoktam róla, és azóta nem számolom.
Szerintem ez egy nagy hülyeség. Ha korlátok közé szorítja magát az ember, szerintem a kísértés annál nagyobb. A sok kísértés meg megtöri az embert egy idő után.

Mi a kedvenc egészséges nassolni valód?
Répa. Mivel rettentően sokat olvasok, és az jó a szemnek, gyakorlatilag azon csodálkozom, hogy nem vagyok még narancssárga.

Mit ebédelsz általában?
Mindig mást. Ma pl. egy csirkés, lecsós rizs lesz borsóval. Ez:



Melyik testrészedet szereted leginkább erősíteni?
Has!
Mivel ott tudom a leglátványosabb eredményt elérni, ha akarom, és imádok hasizmozni, az.

Melyik testrészedet szereted legkevésbé erősíteni?
Far-comb. – Azért, mert nálunk mindenki, minden ágon erre két részre hízik, és utálatos, mire egyáltalán látom, hogy változik. Néha úgy érzem, hiába izzatok érte, nincs értelme, mert nem történik semmi. Bah… idegesítő.
Vádli. – Vádlira edzeni…. pfúj… öt perc után a gerincemen is érzem, hogy hiba volt.

Melyik „rossz” kajának vagy képtelen ellenállni?
Mirelit pizza és teszkós fánk, és néha gyorskaják.

Szedsz vitaminokat vagy táplálékkiegészítőket?
Ahham. Vitaminokat az év minden szakában szedek, persze nem minden nap, mert elfelejtem. A Cavinton meg drága, úgyhogy vállalom a rizikót.
Van C- és multivitamin, meg néha ginseng. Vasat főleg akkor szedek, amikor „vidám” hetemet élem. A zöld az egy káposztakapszula, a ginseng meg akkor jön, ha fáradt vagyok.
De hol a piros bogyóm!?



Milyen gyakran eszel házon kívül?
Havonta egyszer-kétszer. Nem szeretek éttermekbe járni, mert az emberek furák. Kinézik a tányéromból a kajámat, és frusztrál, hogy mondjuk bámulják, ahogy a fejembe tömöm a pirított tésztát, vagy a gyrost.

Fogyasztasz gyorskaját?
Néha kell. Igen. Valahogy van igénye erre a szervezetemnek. Ha nem tenném, olyan lennék, mint a mai gyerekek. Még véletlenül sem nyelnek le koszt meg port, úgyhogy nulla az immunrendszerük. Na, ha nem eszem gyorskaját, eltunyulok. :D
Nem, csak vicc. Persze, szoktam, amikor mondjuk még véletlenül sincs esélyünk mást burkolni.

Ki támogat leginkább?
Én támogatom saját magamat. A többi rossz, gonosz, csábító élőlény.

Van-e konditermi tagságod?
Nincs rá keretem.

Hány órát alszol éjjelente?
Mi az az alvás? Passz. Viszonylag kevés órával is elvagyok, mert ha mondjuk kialszom a 8-10 órát, utána úgy érzem magam, mint akit agyonvertek, fáradtabb vagyok, mert túlalszom magam. Ritka az ilyen. Amúgy 6-8 órát szunyálok, de az utolsó egy óra is inkább édes álmodozás, meg nem-akarok-felkelni forgolódás.

Van „csalós” napod?
Minden nap csalós nap. Komolyan. Bent állok a konyhában, és főzök, akkor hiába diétázom, muszáj megkóstolnom, mit csinálok, mert gány ételt mégsem adhatok Mr. A-nak. Amúgy, ha valami illatra vagy kinézetre megtetszik, hat lóval sem tudnak visszatartani, hogy bele ne kanalazzak.
Úgy gondolom, ez még nem csalás, csak szeretem magam ennyire.

Iszol alkoholt?
Az elfogadott trenddel ellentétben, én vállalom, hogy néhanapján iszom. Engem nem zavar, mondjuk nem szoktam hányósra szlopálni magam. Baráti összejövetelek alkalmával szokott lecsúszni, vagy van, hogy mondjuk megkívánjuk a bort vagy a sört, és veszünk. De nem, amúgy ritkán. Egyre ritkábban.

Van edzőpartnered?
Van. Linda barátnőm, akinek sok-sok mindent köszönhetek.

Mi a legjobb dolog az életedben, ami azzal jött az életedbe, hogy egészséges életmódot folytatsz?
Hogy a szóismétlős kérdésekre is válaszolhatok.
Ezen kicsit elgondolkodtam.
Energikusabb vagyok, kevésbé fáradok el, nem nyom a hasam, nem leszek kaja után hasnehéz, könnyebben alszom el. Kitartást, türelmet és mértékletességet gyakorolok. Rendszert kaptam, ami a változáshoz elengedhetetlen feltétel.

Mi volt a legutolsó egészséges dolog, amit tettél?
Megittam egy kávét, ami beindította a szívem és az agyam. Az egészséges dolog… mármint, ha ver a szívem. :)

Remélem, jól szórakoztatok, töltsétek ki ti is, vagy itt alább hagyjatok valami kommentet, ti hogy látjátok.

Pusszantás,
D.

8 megjegyzés:

  1. mostanában rákaptam arra, hogy figyelem az egészséges életmódot élő embereket, és egyre inkább azt érzem, jó lenne változtatni. meg a kajáik is elég guszták xD március közepétől jobban rá fogok érni, akkor a mozgást is újra elkezdem, mert nagyon hiányzik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egyszer csak eljutsz odáig, ha nagyon akarod, hogy bele is vágsz. Miután meg rendszer lesz, onnantól meg egyenesen rosszul fog esni, ha másképp csinálsz valamit.
      Kitartást majd hozzá. :)

      Törlés
  2. Örülök, hogy te is kitöltötted, tetszettek a válaszaid :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, jó tageket lehet nálad fellelni. :)

      Törlés
  3. látom mi pont ellentétek vagyunk a "melyik testrészedet szereted és nem szereted megedzeni" kérdésben : D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy a többiekét olvastam, szinte mindenki fordítva van, mint én. :D

      Törlés