2014. február 21., péntek

Cassandra Clare: Hamuváros


Tudom-tudom. Tegnapra ígértem két posztot, de nem az én hibám, hanem Cassandra Clare-é, hogy megírta a Hamuvárost, és pont annyira jól tette ezt, hogy a saját magamnak felállított szabálytól is eltértem, ugyanis tegnap leültem olvasni, és úgy maradtam. Igaz, tizenegy felé már nem tudtam sem ülni, sem feküdni, de egyszerűen muszáj volt befalnom az egészet úgy, ahogy van.

Mr. A meg csak egészen kicsit ment az agyamra, mert a film után ő megbeszélt mindent a kollégájával, és bármit mondtam, annyit mondott, hogy tudom. Valahol nem tartottam igazságosnak, persze, be nem vallaná, hogy érdekli.
Köpköd, hogy ez is csak egy lányos fantasy, és nem olvasom el, mert szépfiúk vannak benne, meg kukorik, meg értetlen lányok. De azért, állandóan kérdezget, hogy és akkor ez úgy van, ahogy Daniella (amúgy Dani, de nőneműsítettük) mondta? A végén már úgy válaszoltam neki, hogy este megpillantottam, ahogy tartalom után kutat. Hehehe…


A szerzőről

Judith Rumelt néven született 1973. július 27-én. Álnéven adja ki könyveit, de a Cassandra Clare tette őt igazán ismertté, illetve az ezen álnév alatt kiadott A végzet ereklyéi sorozat.
Zsidó család sarja, rokonai között megtalálhatók tanárok, professzorok, írók és filmproducerek is. Gyerekkorában rengeteget utazott, nagyon sok időt töltött Svájcban, Angliában és Franciaországban.
Elsősorban ifjúsági fantasy-t ír, sőt, jelentek meg neki fan fiction írásai, korábbi ifjúsági fantasy könyvek kapcsán.
Jelenleg Massachusettsben él férjével, és három macskájával.
Több könyvsorozata is fut jelenleg.


Fülszöveg (forrás: moly.hu)
Clary Fray másra sem vágyik, csak hogy végre ismét normális életet élhessen. De vajon mi számít normálisnak, ha valaki démonokat pusztító Árnyvadász, az édesanyja varázslattal előidézett kómában fekszik, és egyszerre vérfarkasok, vámpírok meg tündérek nyüzsögnek körülötte? Clary szívesen töltene több időt legjobb barátjával, Simonnal, csakhogy az Árnyvadászoktól nem szabadulhat – főleg nem jóképű, ámde bosszantó, újonnan megtalált Jace-től. Clary csakis úgy segíthet édesanyján, ha felkutatja a rossz útra tért Árnyvadászt, Valentine-t, aki alán őrült, bizonyosan gonosz – ráadásul az édesapja. Amikor a Végzet Ereklyéi közül a másodikat is ellopják, a félelmetes Inkvizítor Jace-t gyanúsítja. Lehet, hogy a fiú tényleg elárul mindent, amiben hitt, és az apja mellé áll?

Kedvenc idézete(i)m
Nagyon sok lenne, mert humornak nincs híján, úgyhogy, amin éppen sikerült kimásolni, azok jönnek.

1)
Ha szinte kihaltak (…), akkor NEM HALTAK KI ELÉGGÉ.
- Értem – bólintott Jace. – Szólok, hogy cseréljék ki a bejegyzést a démonológiai tankönyvben „szinte kihaltról” arra, hogy „Alec szerint nem haltak ki eléggé. Ő úgy szereti, ha a szörnyek nagyon, nagyon kihalnak.” Akkor elégedett leszel?

2)
- Hogy csinálod, hogy sosem sározod össze magad (…)
- Tiszta a szívem. Taszítja a koszt.

3)
- De nem akarok férfi lenni (…) Szorongó tinédzser akarok lenni, aki képtelen szembeszállni a saját belső démonaival, és inkább azzal vezeti le a feszültségét, hogy beleköt, akibe csak tud.

4)
(…) Nyugis vagyok. (…)
- Kivéve, hogy havonta egyszer farkassá változol, és megölsz meg szétszaggatsz dolgokat.

5)
(…) az ember akkor kezd felnőni, amikor visszanézve azt kívánja, bárcsak megváltoztathatna dolgokat.

6)
A szeretet megfoszt bennünket a választási lehetőségektől.

7)
- Mit csinálsz?
- Gondoltam, ledőlök a padlóra és fájdalmak közt vergődöm egy darabig (…) Pihentet.

8)
De inkább azt választom, hogy az legyen köztünk, ami tényleg lehet, mert az valóságos és fontos, mint hogy olyasminek hazudd a kapcsolatunkat, ami sosem lesz.

Vélemény
Rettentően tud szórakoztatni Jace és Magnus dumája, utóbbit egészen a szívembe zártam. A szarkazmus, ami belőlük árad, az adja a történet humorának gerincét.

Simon. :/ :(

Clary és Jace. Ha a legvégén mondjuk elmentem volna mellettük, és hallom a beszélgetésüket, mind a kettőt úgy felpofoztam volna, hogy arról koldulnak. Hogy lehet két ember ennyire… ennyire… tényleg, jól mondta Alec és Magnus. Szappanopera. Kicsit már sok ez a fajta évődés nekem, ha egy picivel tökösebbek lennének, nekem jobban tetszene. Tudom, akkor nem lenne folytatása, de akkor is így gondolom.
Simán vérfertőznék Jace miatt.

Az Inkvizítor. Baromi jó, kegyetlen, szomorú karakter volt. De nem értem, hogy a haldokló emberek miért suttognak mindig?!??!?! Hú, azóta idegesít Jace sebhelye.

Pont annyi benne az akció, mint a nyálazás. Clare bámulatosan ért ahhoz, hogy a logikus pontnál fejezzen be egy jelenetet, amiért tovább akarod olvasni a könyvet, s bár a kötet végére lezárulnak a mellékszálak, mégis hagy valami morzsát, amit csipegetni akarsz egészen a célig. A világ továbbra is kidolgozott – nem mondanám egyedinek, mert korábbi történetek főbb elemeit más sorrendben rakta össze, viszont ezt a mixet zseniálisan hajtotta végre.
A Néma Városba ment volna a halál. A Tündérek Udvara nem lett blőd. Ezért aggódtam picit, de totál fölöslegesen.
Valentine sötét, gonosz, sötét, gonosz… de hazudozó. Amúgy ezt jól csinálja. Egészen utálható karakter.

Értékelés
10/10
Ha ezt a harmadik rész még fogja fokozni, akkor bevezetem a csillagokat, vagy a plusszokat, de ez a rész sokkal jobban tetszett, mint az előző. Eredetileg Martint akartam olvasni, de lehet, hogy Üvegváros lesz belőle.

Olvastátok már?
Tetszett?

PS.: Még mindig várok egy démonmotorra. (Meg egy Jace-re is)

10 megjegyzés:

  1. Még nem olvastam ezt a könyvet, meg a többi hozzá tartozót sem, de tervbe van véve, mihelyst átrágom magam az összes többi felhalmozott olvasmányon, ami rám vár :P

    VálaszTörlés
  2. Van egy "rossz" hírem, szerintem be kell vezetned majd a csillagozást, nagyon jó lett a 3. része is:)
    Nekem Alec még mindig egy kis szürke kisegér maradt, valahogy mindig úgy elfelejtődik. Magnus nagy kedvenc lett:)
    Valentint viszont nem tudom utálni, túl jól csinálja, és mellesleg gonosz karaktereket szerető ember vagyok. Mondjuk ebben a részben mikor a végén a hajón vannak ott kicsit megharagudtam rá. Lehetett volna ott nagyobb pusztítást véghez vinni, csak nem szabadott volna tétováznia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ui: Démonmotort én is akarok. Jacet hozzád irányítom, de ha esetleg Valentine nálad kopogna akkor küld felém kérlek:)

      Törlés
    2. Osztozunk rajtuk, naná, küldöm, ha kopog, bár nincs nálam semmilyen ereklye. :)
      Elküldöm hozzád, és akkor lesz Happy Valentine's Day. - Bocs, nem tudtam kihagyni.

      Alec néha olyan, mintha benne sem lenne, de Magnus azért sokat előhozott belőle. De a tesói is olyan szellemkarakterek nekem. Persze, amikor oda kell tenniük magukat, azért ott vannak.
      Nem utálom, de utálható karakter.
      A gonoszok mindig ott buknak el, hogy túl sokat várnak (beszélnek). :(

      Törlés
    3. "Elküldöm hozzád, és akkor lesz Happy Valentine's Day." - hát ezen most egy nagyon jót nevettem. Hihetetlen vagy:D

      Törlés
    4. Kár, hogy elmúlt 14. Majd jövőre csinálok egy képet. ;)

      Törlés
  3. Még nem olvastam, de fenn van a listámon.... Túl hosszú már az a lista :/ :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a polcom roskadozik, és ahelyett, hogy fogynának, csak nő a lista. Plusz, ha látok akciós könyvet, az valahogy belekerül a táskámba, és hazajön velem. :)

      Törlés
    2. Ne is mond, ezzel én is mindig így vagyok :) sose fogynak el, de én nem bánom :)

      Törlés