2014. február 5., szerda

Cassandra Clare: Csontváros


Az utóbbi napokban legtöbbet használt szó nálam az „aúúúú” valamelyik formája volt. Sikeresen félreléptem, úgyhogy esténként jegelem a lábam, és egész nap kötésben vagyok.
Plusz, azért sem vagyok túlontúl aktív, mert Mr. A felfedezte magának az Angry Birds játékot, és mióta a gépen van, nem lehet innen kirobbantani. Jó hír, hogy ilyenkor van időm olvasni.

Végre, végre, végre elolvastam a Csontvárost. Nem szeretnék egy film-könyv összehasonlítást írni, legyen annyi elég, hogy tök mindegy, hogy a filmet látod először, vagy a könyvet olvasod, a regény sokkal, de sokkal jobban fog tetszeni, vonzani, mint a film. Én előbb láttam, utóbb olvastam, de a könyv mellett teszem le a voksom.


A szerzőről

Judith Rumelt néven született 1973. július 27-én. Álnéven adja ki könyveit, de a Cassandra Clare tette őt igazán ismertté, illetve az ezen álnév alatt kiadott A végzet ereklyéi sorozat.
Zsidó család sarja, rokonai között megtalálhatók tanárok, professzorok, írók és filmproducerek is. Gyerekkorában rengeteget utazott, nagyon sok időt töltött Svájcban, Angliában és Franciaországban.
Elsősorban ifjúsági fantasy-t ír, sőt, jelentek meg neki fan fiction írásai, korábbi ifjúsági fantasy könyvek kapcsán.
Jelenleg Massachusettsben él férjével, és három macskájával.
Több könyvsorozata is fut jelenleg.



Fülszöveg (e-bookban olvastam, forrás: moly.hu)
Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz – amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi – még egy vércsepp sem – bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán?
Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék…
Cassandra Clare lendületes, sziporkázó és végtelenül lebilincselő regénye szórakoztató, vad utazásra viszi az olvasókat, akik azt fogják kívánni, bárcsak sose érnének az út végére.

Kedvenc idézete(i)m:
1)
- mit is szoktál mondani, miért nincs ebben az épületben lift?
- Mert öreg és karaktere van.

2)
Clary, te is művész vagy (…) Ez azt jelenti, hogy a magad módján látod a világot, ahogyan más ember nem. Ez egy ajándék, hogy megláthatod a szépséget és a borzalmat a hétköznapi dolgokban. Ettől még nem vagy őrült.

3)
- (…) Mit kérsz?
- Sima kávét. Feketét… mint a lelkem.

4)
Azt mondtam, borzalmasak a versei. Olyanok, mintha megevett volna egy szótárt, aztán véletlenszerűen elkezdte volna felöklendezni a szavakat.

5)
(…) Ami azt illeti, ne nyúlj egyik fegyveremhez sem az engedélyem nélkül.
- Hát, akkor ugrott a tervem, hogy az összeset eladom az eBayen – mormogta Clary.
(…)
- Eladod a hol?
- Egy mitikus hely, ami hatalmas varázserővel bír.

6)
Csak azok az emberek szomorúak, akiknek nincs céljuk.

7)
Ha az ember fejjel rohan egy pszichikai falnak, vajon pszichikai horzsolásai lesznek?

8)
(…) hiszek Isten létezésében, csak azt nem hiszem, hogy érdekli, mi történik velünk. (…) Mindenképpen egyedül vagyunk.

9)
(…) Ha becsukod a szemed, és úgy teszel, mintha valami meg sem történt volna, attól az még igaz marad (…)

Vélemény:
Nem volt ez rossz könyv, annak ellenére sem, hogy előbb láttam a filmet, sőt, sok tekintetben sokkal jobb volt, és logikusabb. Végig volt bennem egy olyan érzés, hogy egy Harry Potter folytatást olvasok. Azért, mert a HP kimondottan gyerekeknek szól, a vége viszont, már inkább ezt a világot idézi sötétségében, veszélyességében, és aki a HP-n nőtt fel, annak remek folytatás ez a könyvsorozat.

A testvéri és szerelmi szálak rendesen összekuszálódtak a könyv végére, ami egy mellékszál, mégis annyira fontossá válik, hogy már csak ezért is elolvasnám a többi kötetet. Alec és Clary helyében halvány lila gőzöm nem lenne, mit csináljak, hogyan érezzek.

Az a félelmem volt, hogy a szokásos sémát fogja használni, ami nagy vonalakban igaz is, de elő tudja magát adni úgy ez a nő, hogy kérdés nélkül elhiszem, hogy egy fődémon megjelenik. Látszik az egészen, hogy nem hasra ütésre hozta össze a könyvet, hogy olvasott róla, ismeri a korábbi fantasy világokat.
A hossza sem zavart, mert leültem és úgy maradtam, egyáltalán nem érdekelt a külvilág. Imádtam, hogy nem tudom még most sem eldönteni, ki lesz a végén jó és ki rossz. Azért pedig külön egy fél pont, hogy a főhősnő végre nem nyafog folyton azért, mert háromszor a falnak vágják.

Ami nekem nem tetszett, bár ez nem a legjobb szó rá, hogy mondi. A mugli nyilván foglalt volt, de nem hiszem, hogy a varázsvilág csak és kizárólag az embereket, mint varázstalan lényeket nevez egy gyűjtőnéven, de a vámpírok mindenhol vámpírok.
Clary 150 centis magasságát pedig, egyáltalán nem tudtam magam elé képzelni. Mindig a kis kelta tündérek voltak a szemem előtt, nem egy félig angyal, félig ember harcos.

Értékelés:
9/10
Kellemes csalódás volt, aki a film alapján leírta a könyve,t az igenis vegye a kezébe, és olvassa el!!!
Mínusz egy pont, mert nekem nincs démonmotorom. Bűűű… bübübüb….


Olvastátok már?
Hogy tetszett?


PS: Megyek, mert vár a második rész beállítva az első oldalnál az e-bookban. Plusz, ha ilyenkor a kedvenc idézetet esetleg elírom, az a reader hibája, mert érdekesen szerkeszti a szöveget át A-ból B-be.

14 megjegyzés:

  1. Jobbulást a lábadnak!
    Kedvenc idézeteknek én is szinte ugyanezeket emeltem volna ki a könyvből. :) Nekem is kellemes csalódás volt, pedig nagyon nem éreztem az erőt, hogy a film után nekiüljek elolvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!

      Volt még két idézet, de így is sok lett. A film után érdekelt, de csak azért, mert a könyvről jókat olvastam, a filmre viszont, mindenki azt mondta, hogy csalódás.

      Törlés
  2. Még évekkel ezelőtt olvastam, de valamiért a többi rész kimaradt. :D Talán most majd nekiállok. :D Kicsit félek a folytatásoktól, úgyhogy sok könyvnek csak az első részét olvastam. (Lenyűgöző teremtmények, Divergent, Angelfall)
    Gyógyulj meg hamar! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A folytatás az néha halott ügy tud lenni, főleg, ha az író képtelen a megújulásra. Egy-kettő nálam is várólistás, vagy a feledés homályába merült, mert nem győzött meg az első sem.
      Köszönöm! :)

      Törlés
  3. Mihamarabbi gyógyulást!
    A filmet láttam másnak az ajánlása után.
    A könyvet is megpróbálom majd megszerezni és elolvasni. :) A film tetszett, a könyv is biztosan fog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!

      A könyvet mindenképp olvasd el, szerintem ezerszer jobb, mint a film! :)

      Törlés
  4. Én a filmet láttam a hétvégén, és elkezdett érdekelni annak alapján a könyv. Még nem tudom mennyire, egyelőre ott tartok, hogy lehet hogy el kellene olvasni. :) De a poszt lökött egyet ezen is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor olvasd, ha megjön a kedv. Kevesebb eséllyel dobod sarokba. Legalábbis, én mindig azt olvasom, amihez éppen kedvem támad. :)

      Törlés
  5. Jaj! Gyógyulj meg gyorsan! Mostanában mindig történik veled valami rossz, tessék vigyázni magadra!
    Örülök, hogy tetszett a könyv!:) Remélem a második része is tetszeni fog, szerintem az is nagyon jó.
    És igen, a démonmotort én is elfogadnám:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem tudom. Szerintem egy fekete felhő alatt állok, vagy megátkoztak, vagy fogalmam sincs. Mindenesetre, azért nem olyan rossz a helyzet. Már nem csak sántikálok. :)
      Már várom a második részt, tegnap leragadtam az élet mágiájánál.

      Törlés
  6. Jobbulást neked, átérzem a helyzeted, mert én is nemrég jöttem ki a bokabajomból.
    Még nem olvastam a könyvet, de a filmet láttam és tervbe van véve a könyv is. Az mindig jobb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen olvasd el, megéri. :)
      Köszönöm!

      Törlés
  7. Tudtam, tudtam, hogy írtál róla!! :D Nekem a film is nagyon tetszett, nem is tudtam, hogy sokaknak csalódás volt. Mondjuk én először mindig a filmet nézem meg mert utána a könyv csak kitölti a sztorit. De az igazság az, hogy én már az elejétől fogva kicsit elfogult voltam mert Jamie Campbell Bower nagy kedvencem. Nagyon kíváncsi vagyok a könyvre és alig várom, hogy elolvassam....csak félő, hogyha este neki kezdek, akkor nem nagyon fogok aludni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem nagy kedvencem ez a sorozat, főleg az első három rész. Most mazsolázgatom a kiegészítő köteteket is mellé. Nekem a film tetszett, függetlenül attól jó, mert kicsit más, és mások lehúzzák - fellázadtak és csináltak egy pokoli rossz sorozatot belőle.
      Jamie nekem is nagy kedvencem, milliószor láttam a videóját, amiben énekel és gitározik. :D
      Remélem, tetszeni fog!

      Törlés