2014. január 4., szombat

Virslis-hagymás nemtudommi


Hogy őszinte legyek, nem tudtam három bejegyzés közül választani, mit tegyek fel ma. Receptet, vagy Lindával való elmélkedésemet, vagy Mr. A aranyköpeteit.
Kettőt szerettem volna, és mivel tegnap megörvendeztettelek titeket a chilis börleszkkel, maradt mára a másik kettő.

Most először egy recept. Mr. A mellett nagyon sokszor előfordul velem az, hogy hamar kell találni valami kajafélét. December 31-én sikerült úgy elindulni, hogy délelőtt még itthon voltunk. Kell valami kaja. Úgy voltunk vele, hogy palacsinta lesz. Nem lett, mert elfelejtettünk bubis vizet hozni.
Viszont, enni csak kell, mert máskülönben éjfélig no hami.


Itt tököltem, hogy mi legyen, és az alábbi gyors valami jött össze, ami szerintem elmehetne egy könnyebb kenyérnek is, ha nem teszek bele semmit. Legközelebb azt próbálom ki. :)


Ami kell:
2 bögre liszt
3 tk sütőpor
só, bors, petrezselyem, kömény
1 csapott ek cukor
5 dkg margarin
1 tojás
1/3 bögre tej
fél fej hagyma
szezámmag (szóráshoz)
3 db virsli

Amire elöljáróban figyeljünk, hogy mindig ugyanazzal a bögrével dolgozzunk, tehát a liszthez és a tejhez ugyanaz a bögre legyen. – De ez áll minden bögrés készítményre.

A tésztához mindent egy keverőtálban összekeverek. A vaj lehet szobahőmérsékletű a könnyebb eldolgozás miatt, viszont én megmikróztam. Mire oda jut, hogy beletegyem a masszába, eleget hűl.
A hagymát felkockázom a lehető legkisebbre. A virslit négybe vágom hosszában, majd kockázom.
Ezeket is a masszához rakom.

Egy magas falú formát kivajazok, -lisztezek, vagy kibélelek sütőpapírral. A sütőt előmelegítem.
Massza a formába, forma a sütőbe.
Mielőtt sütőbe tenném, megszórom a szezámmaggal, de a tésztába is keverhetem, ki hogy szereti.

20-25 perc alatt elkészül. Akkor jó, amikor a kiállóbb csücskök, vagy a tészta teteje aranybarna.



TIPP: bármivel elkészíthető, nem kell feltétlenül hagymával-virslivel csinálni.
Olyan könnyű tésztája lesz, mintha muffint tolna az ember.

Jó étvágyat hozzá!

PS: szeretnék újítani recepteket, mert elegem van abból, hogy mindig ugyanazt esszük.
Van valakinek valamilyen ötlete?

4 megjegyzés:

  1. Hmm leves mellé is biztos finom lenne. Vagyis nekem az jutott eszembe, hogy egy egyszerű zöldségleves mellé milyen finom lenne.
    Pár kedvenc weboldalam, hátha látsz olyat ami neked is megtetszik:
    - http://www.limarapeksege.hu/
    - http://tucsokbogar.blogspot.hu/
    - http://farkasvilmos.blogspot.hu/
    - http://panitakedvencei.blogspot.hu/
    Meg ha végképp nincs semmi ötletem, akkor a http://www.mindmegette.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mindmegettét szoktam használni. :)
      Mi azon gondolkodtunk, hogy mi hiányzik belőle. Legközelebb megcsinálom leves mellé. :) Jó ötlet, köszi!
      Sok-sok-sok fini recept... nem kerültem közelebb a megoldáshoz. :D:D

      Törlés
  2. Wow, ez nagyon guszta! Én egyébként nosalty-n szoktam nézelődni, meg előkapom a szakácskönyveimet és kipróbálok belőle pár receptet, amik általában beválnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nosalty-ról nekem összesen két darab receptet sikerült kibányásznom, ami aztán nem lett rosszabb. A többi valahogy nem.
      Mr. A iskolás szakácskönyvén már túlestünk. :)

      Törlés