2014. január 12., vasárnap

Szedres szendvicske


Szeretek új dolgokat kipróbálni, áll ez a receptekre is. Mivel Mr. A ezen a héten valahol a béka fene környékén tanyázott, plusz tegnap veszélyes áruk szállításából (vagy miből) vizsgázott, gondoltam, hogy meglepem valamivel, ami nem a szokványos süti.
Amolyan „gratulálok, hogy megfeleltél a vizsgán”, meg „veled vagyok” és némi búfelejtő jellegűt.

Kapva-kaptam az alkalmon, és amikor láttam ezt a főzős csatornán, eldöntöttem, megcsinálom. Már ott problémákba ütköztem, amikor a honlapon ezt olvastam:
„1 csomag leveles tésztát 2 mm vékonyra nyújtunk porcukor segítségével. Négyzet alakokat vágunk ki belőle és két tepsi kisütjük 200 fokon.” – Ez eddig értelmetlen, de nem para.
„A krémsajthoz kikeverjük (…)” – A műsorban szó nem volt krémsajtról.
„A pestohoz egy aprítógépbe teszünk 1 csokor bazsalikomot, 1 csomag fenyőmagot (…)” – Imádom a pestot, de nem egy édes süteménybe.


Imádom, amikor nem szeretnék, hogy lopják a receptet, de most mégis megcsináltam. Kicsit más lett, olyan könnyen nem hagytam magam, és kútfőből csak ennyire tellett.


Ami kell:
1 csomag (500 g) leveles tészta
1 liter habtejszín
4 csomag vaníliás cukor
kakaó
1 tábla tortabevonó, lehetőleg ét (nagytáblás Party)
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
1 csomag szeder
porcukor

A fagyasztott leveles tésztát szobahőmérsékleten teljesen felolvasztjuk, majd elkezdjük nyújtani. Aztán bekakaózzuk az egész felületét. Az egyik végét középre hajtjuk, majd a másik végét erre rá, és ismét nyújtjuk. Olyan 1 centi vastagra próbáljuk mindig nyújtani.
Addig ismételgessük ezt a törölközőre emlékeztető hajtogatást és kakaózást, míg a tészta egybefüggően kakaós nem lesz.

A tejszínből kimérünk olyan 3-4 dl-t, egy fém keverőtálba öntjük. A tortabevonót beltördeljük, és gőz fölött elkezdjük olvasztani. Folyamatos keverés mellett kell egy csokimasszát kapni. Amikor kész, akkor levesszük a gőzről.

Újabb 3 dl tejszínt a vaníliás cukorral habbá verünk. Belekeverjük a narancs- és citrom héját, majd keverés mellett a csokimasszát is, és kicsit hűtőbe tesszük dermedni.

Egy tepsit kibébelek sütőpapírral. A tésztát kinyújtom, és belehelyezem, majd megszurkálom sűrűn villával. Letakarom egy sütőpapírral, és egy ugyanakkora tepsivel takarom le végleg. Kicsit összenyomom.
Így a tészta nem puffad meg.

200 fokra előmelegített sütőbe teszem, először 10 percre. Aztán leveszem róla a felső tepsit és sütőpapírt, majd még negyed órát sütöm. – Nem kell megijedni. Olyan lesz, mintha égett lenne, de nem, az csak a megsült kakaó.

Hagyom kicsit hűlni, majd felvágom vagy téglalapokra, vagy négyzetekre. Mekkorák ezek? Tegyétek egymás mellé a gyűrűs, középső és mutató ujjatokat. Akkora szélességre, és lehet ugyanilyen hosszú is, de lehet ujjnyi hosszú is.

A tésztát könnyű ketté választani, és nem kell méretre szabni, ugye. Habzsákba töltöm a csokikrémet, és az alsó lapot megkenem vele. Lehet mintás, annál esztétikusabb. Megrakom szederrel. Szerintem úgy a szép, hogy 3-4 szedernél nincs több rajta.
A gyümölcsök közti részt is kitöltöm csokival.
Mehet rá a másik tésztalap, majd megszórom porcukorral.


Kész!

TIPP: Ha nagyon nem akar a csokikrém létrejönni, akkor zselatin fixet is használhatunk, vagy habfixálót. Ha a hab sem jön össze, akkor ahhoz is tehetünk habfixálót. Ennyi a könnyítés.


Igazából a legbonyolultabb dolog a tészta becsokizása volt, meg a hab felverése. Amúgy nem.
Mr. A azt mondta rá, hogy csúnya süti lett, de kellemes csalódás érte, mert nagyon finom.

A szeder ára miatt sokszor nem lesz, de különleges alkalmakkor megéri elkészíteni.

Jó étvágyat hozzá!

9 megjegyzés:

  1. Huu de jól néz ki! Ilyet csinálnom kell!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközelebb majd más gyümölccsel vagyok rá kíváncsi. De ezt sem lehet olyan könnyen abbahagyni. :)

      Törlés
  2. Ez nagyon guszta, és nem egy szokványos süti, nem is láttam még ehhez hasonlót. Tetszik :)

    VálaszTörlés
  3. Aaaa, cserélünk? Küldök Pavlovát, te meg cserébe egy szeletet ebből. Na na na?? :) :)

    VálaszTörlés
  4. Ohh, kééérek, mooost :D Úgyis édességhiányom van perpillanat... :O

    Nagyon jól sikerült szerintem, és megmondtam, hogy VÉRPROFI vagy :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, köszönöm, de szerintem ez nem profizmus, csak azt csinálom, ami szívből jön. :D
      Egyszer majd te is készítsd el, mert megéri!

      Törlés