2014. január 21., kedd

Film maraton


Amikor elkezdtem a blogot, akkor hétről-hétre írtam arról, hogy miket láttam, de mivel irdatlan mennyiségű filmet nézek, tarthatatlanná vált. Ezért van a hóösszesítőben annyi, amennyi, és az továbbra is marad, viszont vannak filmek, amiket szerintem mindenkinek látnia kell, és azokat összegyűjtöm, aztán, ha összejön 5-6-7 db, akkor ilyen poszt formájában napvilágot fog látni.

Megérnének egy hosszabb bejegyzést is (vannak, akik szerint egy blogot), ráadásul egyenként, de amúgy is sokat írok, szerintem ti sem tudnátok mindet végigolvasni. Persze, ha valami égetően jó filmet látok, az jön egymagában is majd.
Szóval, íme az első hat.

Szerintem ez nektek is jobb lesz, mind mondjuk ugyanennyi ilyen jellegű posztot végignyálazni.


40 és annyi
Cím: This Is 40
színes, amerikai vígjáték, 134 perc, 2012
Rendező és forgatókönyv: Judd Apatow

Szereplők:
Paul Rudd – Pete
Leslie Mann – Debbie
Jason Segel – Jason
Megan Fox – Desi
John Lithgow – Oliver
Melissa McCarthy -  Catherine
Lena Dunham - Cat

Történet:
Túllettünk már a tiniszerelmeken, az időskori szexélményeken, a harmincas szingliléten, ezért éppen itt volt az ideje annak, hogy betekintsünk abba, hogy veszik a bűvös negyvenedik életév betöltését a férfiak és nők. Debbie és Pete mindennapjaiba csöppenünk bele, minden gondjukkal körítve: adósságok, gyerekek, várandósság, és nem utolsó sorban hazugságok.

Vélmény:
7/10
Az ember azt hinné, hogy ez a film csak úgy van, mert tényleg olyan, mintha nem szólna semmiről, de azért van benne tanulság, nem is kevés. Ami nem tetszik, hogy nem tudok a szereplőkkel kicsit sem azonosulni, és túl sok benne a hiszti, néhol kicsit bárgyú, de szerethető. Volt egy pillanat, amikor rájöttem, hogy magunkon röhögök.


A nagy Gatsby
Cím: The Great Gatsby
színes, amerikai-ausztrál dráma, 145 perc, 2012
Rendező: Baz Luhrmann
Forgatókönyv: Baz Luhrmann, Craig Pearce
Író: F. Scott Fitzgerald

Szereplők:
Leonardo DiCaprio – Jay Gatsby
Tobey Maguire – Nick Carraway
Carey Mulligan – Daisy Buchanan
Isla Fisher – Myrtle Wilson
Joel Edgerton – Tom Buchanan

Történet:
Húszas évek, Amerika. Nick beköltözik új lakhelyére, így ismeri meg titokzatos szomszédját, Gatsby-t, aki csodálatos partikat ad, mindenki ismeri, de még sosem látta. Egy napon találkoznak, beszédbe elegyednek, barátok lesznek. Nick segít Jay-nek mindenben Daisy-vel kapcsolatban. Mindent egy lapra tesznek fel, és ezért sajnos mindent el is vesztenek.

Vélemény:
8/10
A kritikák alapján többet vártam a filmtől, de tetszett. Daisy-t nagyon utálom a mai napig. Tudtam, hogy mit fog csinálni, de a végére már köpködtem rá rendesen. Elbűvölő, magával ragadó történet. Szívem szerint még többet vittem volna bele a kor varázsából, és Daisy-t sem teljesen így képzeltem el, de ennyi mínusz jár csak a filmnek.


Pain & Gain
színes, amerikai szatíra, 129 perc, 1013
Rendező: Michael Bay
Forgatókönyv: Chritopher Markus, Stephen McFeely, Pete Collins

Szereplők:
Mark Wahlberg – Daniel Lugo
Dwayne Johnson – Paul Doyle
Anthony Mackie – Adrian Doorbal
Ed Harris – Ed Du Bois
Tony Shalhoub – Victor Kershaw
Rebel Wilson – Ramona Eldridge

Történet:
A film megtörtént eseményeken alapul. A kilencvenes évek közepén három testépítő elhatározza, hogy változtatnak az életükön, ezért elrabolnak egy milliárdost, megszerzik a vagyonát, majd el is tapsolják a pénzt, és ahogy az lenni szokott, kell a következő meló, aminek kicsit rosszabb lesz a kimenetele, mint bárki gondolta volna.

Vélemény:
9/10
Szeretem az ilyen stílusú filmeket, ezért nekem az utóbbi időben látott filmek közül az egyik legjobb. Persze, szatíra, és a gyilkosság meg nem vicces, de nem lett volna annyi a sztoriban, ha nem így csinálják meg, hogy jó legyen. Valahol amúgy tanulságos is a történet. Láttam egy interjút egyszer Kershaw-val, és ahogy nyilatkozott… megérdemelte, amit kapott, és Shalhoub nagyon jól hozza a karakterét.

Férfibecsület
Cím: Men of Honor
színes, amerikai filmdráma, 129 perc, 2000
Rendező: George Tillman Jr.
Forgatókönyv: Scott Marshall Smith

Szereplők:
Cuba Gooding Jr. – Carl Brashear
Robert De Niro – Leslie W. Sunday
Aunjanue Ellis – Jo
Charlize Theron – Gwen Sunday
Joshua Leonard – Timothy Douglas Isert


Történet:
Carl Brashear beáll a seregbe, és nem kisebb célja lesz, mint mentőbúvár lenni, búvár parancsnok. Pechére Sunday alá kerül, aki utálja a négereket, és ennek minden lehetséges téren hangot is ad. Carl azonban hihetetlen kitartásával megszerzi az áhított helyet. Egy bevetés alkalmával azonban elveszti a lábát, álmait azonban, mégsem adja fel. Életében ő lesz az első színes bőrű búvár parancsnok.

Vélemény:
10/10
A film alatt többször is elhangzott a szánkból, hogy ez az igazi hátrányos megkülönböztetés, nem az, amiért itthon sírnak az emberek. Mindig is minden tiszteletem azoké az embereké volt, akik kiálltak magukért, az eszméikért, az álmaikért. Remek film. Egy gondom volt vele, hogy DeNironak nagyon nincs arcjátéka már.


Most jó
Cím: Now Is Good
színes, angol filmdráma, 103 perc, 2012
Rendező és forgatókönyv: Ol Parker
Író: Jenny Downham

Szereplők:
Dakota Fanning – Tessa Scott
Kaya Scodelario – Zoey
Olivia Williams – Tessa anyja
Rose Leslie – Fiona
Jeremy Irvine – Adam
Paddy Considine – Tessa apja
Sarah Hadland – Caroline

Történet:
Tessa leukémiás, és a halálán van, nincs visszaút. Azt választja, hogy inkább gyógyszerek nélkül fogja leélni életének hátralevő részét. Készít magának egy kis listát, amit mindenképpen végig szeretne élni, mielőtt meghal. Elkezdi teljesíteni őket. Közben szerelmes lesz, visszatalál a családi szeretetbe, és a legkisebb porszem is fontossá válhat.

Vélmény:
7/10
Ez volt a legkétségesebb film, amiről nem tudtam, hogy írjak, ne írjak… szomorú film, számomra megmutatja, hogyan kellene élni az életünket, mert mindig akkor kezdünk el kapkodni, amikor vége van valaminek. Ez a téma már sokszor megjelent filmekben, sőt, van ennél jobb is, viszont a filmnek van egy sajátos bája, ami miatt meg kell nézni.


Halhatatlanok
Cím: Immortel (ad vitam)
színes, francia-olasz-angol akció sci-fi, 103 perc, 2004
Rendező és forgatókönyv: Enki Bilal

Szereplők:
Linda Hardy – Jill
Thomas Kretschmann – Nikopol
Yann Collette – Froebe
Charlotte Rampling – Elma Turner
Frédéric Pierrot – John
Thomas M. Pollard – Horus

Történet:
Valamikor a jövő utcáin egymagában bolyong Jill, egy kék hajú, fehér bőrű nő, aki kék könnyeket sír, és egy titokzatos, bebugyolált, John nevű férfi vigyázza minden léptét. Horus felkerekedik a halála előtt, hogy megtalálja őt, akiből csak nagyon kevés születik a világra. Hogy sikerrel járjon, megszállja Nikopol testét, aki kiszabadul harminc éves börtönéből.

Vélemény:
7/10
Bocs, hogy ezt mondom, de végre egyszer nem görög mitológia! Elvont, szép képi világgal, a hangulata magával ragadó. Nem a legjobb film, mégis van benne valami, ami miatt jó lesz. Hasonló az Ötödik elem című filmhez, témájában mégis élvezhetőbb, és egészen jó képregény adaptáció.


Láttátok valamelyiket? Vélemény?

18 megjegyzés:

  1. A Gatsby-t láttam csak, de arról már tudod a véleményem :) Ami még ebből tetszik az a 40 és annyi meg a Pain&Gain. Szerintem ők lesznek a sorosak a következő filmválasztásnál! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek, az utóbbira mit fogsz mondani. :)

      Törlés
  2. az első három filmet láttam. a 40 és annyi nekem nem jött át,a Gatsby nem rossz de nekem egyszer nézhető és Mark Wahlberg na igen.Ő nagy kedvencem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt láttam tőle és a Két kalibert. Ez utóbbi annyira nem tetszett, kicsit vontatott volt. Jó színész, viszont most nem tudtuk eldönteni, hogy jól játszotta Lugot, vagy sem.

      Törlés
  3. A Gatsby-t mindenki isteníti, senkivel nem találkoztam még, akinek nem tetszett. Sokkal többet vártam tőle, és a film első felét csak félre döntött fejjel néztem, hogy ez így mégis mi akar lenni, még a leírását is elolvastam, hogy tudjam nagyjából, miről van szó. Nekem túl sok volt a külsőség, túl kevés a tartalom, a második felében meg túl sok volt egyszerre a történés, épp ezért élvezhetetlen volt számomra. Nem rossz, de nem nyerte el a tetszésemet.
    A Most jó meg szerintem is olyan, amit mindenkinek látnia kéne. Függetlenül attól, hogy nem kiemelkedő film, a téma miatt különleges.
    A 40 és annyit meg már hetek óta kerülgetem, de lehet, hogy belevágok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A negatív véleményeket nem szokás megosztani, kivéve, ha az ember kritikus. Könyvben jobban tetszett nekem, mint filmen, de nem volt rossz. Nem azt mondom, hogy újra és újra meg fogom nézni, de kihagyni kár lett volna.
      A Most jóval voltam úgy, hogy napokig azon gondolkodtam, hogy akkor most ez jó, vagy sem. Erős közepes, és igen, érdemes megnézni.

      Törlés
  4. A Halhatatlanokat még megjelenésekor láttam, de nekem nagyon-nagyon tetszett, érdekes volt. A 40 és annyit én végigröhögtem, isten mentsen, hogy ilyenek legyünk 15 év múlva...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem kicsit lassú volt a film, de amúgy jó volt, tetszett... most meg kutatom a képregényt. :D
      Én is ezen gondolkodtam, miután megnéztem. :D

      Törlés
  5. A nagy Gatsby végét én is végig hisztiztem/ utaltam a leányzó felmenőire. Nagyon jó film, de a végén én nagyon kiakadtam a csaj tettén. Erre egyik ismerősöm azt mondta, hogy mindig olyan filmet akartam nézni, aminek nem happy and a vége, hát tessék, megkaptam. És Caprionak jól áll az öregedés.
    A 40 és annyit meg a Most jót- biztos meg fogom nézni, nagyon érdekesnek tűnnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes napfogyatkozás. Leonardo is szerepel benne, és nem happy end. :D
      Ő szépen öregszik szerintem is.
      Kíváncsi leszek, hogy mit fogtok mondani ezekre a filmekre. :D

      Törlés
    2. Azt a filmjét nem láttam. Nem igazán szeretem a fiatal kori filmjeit, valahogy fiatalon zavart az arca, annyira nyálas kinézete volt, szerintem.
      Kivétel a Titanic. Évente egyszer ott nem zavar Leonardo. Ott csak a film vége, hogy a szerelmét a jeges vízbe löki. Tudom, halott, de ha igazán szerette volna vele hal. :)

      Törlés
    3. A Teljes napfogyatkozást érdemes megnézni. A Gilbert Grape-ben is nagyot alakít.
      Rose szépen kivégezte, igaz. Vagy legalább ő is beugrik mellé, vagy szóval tartja, nem álmatagon dalol az ajtómaradékon.

      Törlés
  6. Az első három filmet láttam. Pont tegnap néztük meg a Pain and Gain-t. Nekünk annyira nem tetszett. Viszont a másik kettő az jó film. A többit nem ismerem, de rá kerestem és meg fogjuk nézni őket. Ma néztem meg a A végzet ereklyéi-Csontváros c. filmet. Nagyon tetszett!!! :) :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap néztem Csontvárost. Most meg el szeretném olvasni, mert nem tudom. Nem volt rossz film, de olyan eget verően újat sem adott, egyelőre szerintem beteszem, a "nézd újra" dobozba, és meglátom következőre.

      Törlés
  7. A Nagy Gatsby és a Most jó nekem nagyon tetszett. :)

    VálaszTörlés
  8. A nagy Gatsby nálam még várat magára. Sokszor írtam már ezt, de egyszerűen tényleg nem tudtam még időt szakítani rá. Kíváncsi vagyok már rá nagyon, bár van egy olyan halovány sejtésem, hogy én sem fogok tőle hasra esni. A férfibecsületet viszont mindenképpen megnézem mihamarább, mert nagyon megfogott a története.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon ne várd, mert szerintem akkor nagy csalódás lett a vége. Ha lesz kedved egy szomorú végű drámához, akkor üljetek neki. Nálunk mennyit is? Két hónapot pihent a pendrive-on, mire megnéztük.
      A férfibecsületet mindenkinek tudom ajánlani, mert az, hogy hol játszódik, vagy hogy kik a főszereplők és mi a helyzet, ezektől függetlenül nagyon tanulságos.

      Törlés