2014. január 25., szombat

100 kérdés: 81 - 90


Ho-ho-hóóóóó… már látom a végét. El sem hiszem.
Tegnap Mr. A egy érdekes kérdéssel jött haza. Előkerült a gyerekkori jó barátja, akit nem láttunk két éve. Egyszerűen, felszívódott, a családja totál furán viselkedett velünk, nem tudtuk mire vélni. Most pedig, az eltűnt személy barátnőjének bátyja bement Mr. A munkahelyére. Kiderült, hogy most szakítottak a lánnyal, meg még egy halom ködös dolog, és megkapta a srác új számát. Most pedig, fél felhívni, mert bár az agya tudja, hogy nem kaphatja vissza a fiatalkori éveiket, a szíve szeretné, ha olyan lenne, mint régen, de fél, hogy a vonal másik végén egy teljesen más ember lesz… vagy Mr. A, a kérdésre adott választól bebrenkózik, és ott törik meg az egész.

Gondoltam, adok némi bepillantást a mostani gondolatokba is.


81. Melyik a kedvenc idézeted? Miért? Ki jut róla eszedbe?
„Ismered zamatát, mint én, a fájdalomnak
s mondják-e rád is?: Óh, furcsa egyéniség!”
Ez a Baudelaire idézet a kedvencem. Senki más nem jut eszembe róla, csak önmagam. Ez bőven kifejez engem, az életemet, az életem egy bizonyos szakaszát.
Minden emberhez tudnék idézetet társítani, de nem szokásom.

82. Csalódtál már? Ha igen hogyan? Hogyan oldottad meg?
Volt egy barátnőm, akivel valamilyen félreértés folytán hol jóban voltunk, hol nem. Kétszer piszkált bele egy gyengeelméjű ember a kapcsolatunkba. Aztán tavaly végérvényesen megromlott minden. Azon borult a dolog, hogy megkerült engem, amin még túlléptem volna. De az, hogy egy linkből simán kiderült számomra, hogy mind a magánéletével kapcsolatban, a „betegségével” kapcsolatban, illetve az anyagi állapotával és írástudásával (nem volt ihlete) kapcsolatban hazudott, kicsapta a biztosítékot. Erre rágtam be igazán, de szerintem ő még mindig úgy gondolja, hogy a meló miatt haragszom és akadtam ki. A gyújtópont igazán az előbbi volt.
Túl sok minden volt, amit soha, de soha nem beszéltünk meg igazán, azt sem hiszem, hogy valaha erre sor fog kerülni. Az is tiszta számomra, hogy nem akarta soha ezeket megbeszélni velem, minden jó volt a szőnyeg alatt úgy, hogy folyamatosan a homlokomon égett a második jel. Plusz, kellett neki egy lelki szemetes, amit mástól nem kapott meg.
Nála csalódtam először és igazán a barátságokban úgy igazán. Megingott a hitem és a bizalmam az emberekben, hogy mit várhatok el másoktól, hogyan viselkedhetek másokkal szemben.
Beigazolódott, hogy a notórius hazudozó besztfrendje° igazat mondott: balek barátja voltam. Ez fáj igazán, és ezért kezelek mindenkit fenntartással azóta. – Aki ezt érezné, attól ezer bocs.
°(madarat tolláról, embert barátjáról)

A megoldást olvasd el a következő válasznál, vagy ITT, esetleg ITT.

83. Tudsz konfliktust kezelni? Példát írj.
Mindenkit meghallgatok, és megpróbálom megértetni vele, hogy mi a bajom az illetővel. Azzal viszont már nem tudok mit kezdeni, ha egyszerűen képtelen felfogni, amit mondok neki, vagy bevágja a durcit, vagy hallgatásba burkolózik. Van egy pont, ami után az emberre ráhagyom a hülyeségét, előbb-utóbb úgyis rájön magától, hogy mit csinál.
Nekimegyek a problémának, nem pedig eltolom, hogyha nem válaszolok, azzal megoldom. És nem másra hagyom a megoldást, hanem én csinálom végig, ha már elkezdtem.


84. Írd le a hobbidat, és írj róla részletesen.
Most komolyan?!
Leülök a barna fotelomba, és az ölembe veszem a laptopom. Kicsomagolom, bedugom az egeret, bekapcsolom. Megsimogatom. Beteszek egy zenét, megnyitok egy dokumentumot, és elkezdek írni.
Vagy, ha nem írok, akkor előveszek egy rajzlapot, meg egy ceruzát, és láss csodát, minél többször húzogatom a grafitot a papíron, annál inkább hasonlít valamire.
Nem tudok róluk részletesen írni.

85. Ha bármilyen szupererőd lenne, mi lenne az?*
Szeretnék láthatatlanná válni és repülni. Néha szeretnék átmenni a falakon, és innen-onnan elhozni ezt-azt. De van, hogy egy fantasy lénnyé szeretnék válni, mondjuk az egyik szereplőmmé. Változó, ez is hangulatfüggő nálam. Láthatatlan már vagyok…




86. Írd le életed legnagyobb baklövését, amit elkövettél.
Egyszer dolgoztam egy politikai szervezetnek. Az ismerősünk volt, aki beszervezett, és mondtam neki, hogy szórólapozok szívesen, meg gyűjtök aláírást, de telefonálni nem fogok. Mondta, hogy oké. Pár nappal később felhívott, hogy van munka a számomra. Rákérdeztem, hogy de ugye nem telefonos, és mondta, hogy nem. Másnap kiderült, hogy de. Úgy voltam vele, hogy megpróbálom. Hátha bejön. Nem jött be, mert fél óra alatt hatan küldtek el az anyámba, amikor meghallották, honnan telefonálok.
A kis lelkem megsínylette nagyon ezt, és valahogy nem megy alapjáraton a telefonos meló, de ha még a politika is közrejátszik… blöe…
Az nagy hiba volt, hogy benne voltam.

87. Orvos, vagy inkább kínlódsz?
Minden bajommal nem megyek dokihoz, mert akkor valószínűleg ott tölteném a fél életemet, arra meg majd ráérek 80 felett. Az itthoni gyógymód is bőven elegendő. Sőt, ha jól tudom, az orvosi kartonomban van két beutaló, vagy valami papír, és annyi. Azért kellett teljes kivizsgálásra menni nyár elején, mert nem vagyok orvosfüggő. Ha nincs bajom, minek zaklassuk egymást?




88. Mond objektív véleményt arról, hogy milyennek látja a társadalom a hercegnő embereket.
A hercegnő típusú emberek megosztják az embereket. Valaki vagy szereti őket, vagy nem. Sokkal pozitívabbnak tudják magukat mutatni, mert a szó szoros értelmében lányok, mert szeretik a rózsaszínt, és minden gesztusukkal olyanok, mintha tényleg gyerekek lennének. Amivel nincs is baj, a probléma ott kezdődik el, hogy az életük minden területére kiterjed ez a mentalitás, ami már néha sok, vagy idegesítő. És ez a habos-babos világ az, ami mondjuk a durvább embereknek nem jön be sokszor.
A hasonszőrűeknek, az identitásukat keresőknek igen, de mondjuk, ha nyersebb lelkivilágú az illető, akkor egy idő után ki akar lépni a bűvkörükből. Aki meg előítéletes velük szemben, az igyekszik beléjük rúgni.

89. Miért álltál neki ennek a 100 napos kihívásnak?
Jó mókának tűnt, nem volt most hirtelen más témám, ami van azt most még nem akartam kitenni, de ahogy haladok, és egy-két kérdést láttam, elgondolkodtam azért, hogy jó ötlet volt-e. Meg, szeretek kérdésekre válaszolni.


90. Írj egy idézetet. Bármit. Magadtól. 
Az életem olyan kemény volt, mint a túlfőzött marhahús. Persze akadtak csirkehús vagy halhús puhaságú pillanatai is, csak ritkán. / Chuck Palahniuk
Ez jutott elsőre eszembe.
Másodszorra meg ez: „Az élet egy álom útban a halál felé.” / A holló 2.
Aztán tovább gondoltam: „Sosem könnyű, sosem tiszta, ha a bárányok közt te vagy a Bestia…” / Glenn Danzig

* Írj egy 30 mondatos kis érvelő fogalmazást, arról hogy melyik ér többet, szakma vagy a diploma? 
Azért nem válaszoltam rá, mert nem vagyok diák és időm sincs ennyit írni. Másrészt, nem szeretnék megsérteni senkit sem.

8 megjegyzés:

  1. hencegő volt a kérdésben,nem hercegnő :)

    VálaszTörlés
  2. Ezek a negatív élmények később az ember javára válnak. Tapasztaltabb leszaz ember. Elkezd máshogy gondolkozni és mást cselekszik. Szerintem ezek mind kellenek, hogy egy kicsit keményebbek legyünk. Nekem is volt ekkora csalódás. Ugyanúgy ahogy leírtad csak nálunk az új kapcsolat okozott problémát és így utólag jobb is. Mr. A meg csörögjön, mert így nem lesz az, hogy: "mi lett volna ha nem..."
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, minden pofon azért van, hogy tanulj belőle. Utána meg nem azért ismétli magát a történelem, hogy újra belelépj abba a csapdába, hanem azért, hogy meglásd, máshogy cselekszel-e?

      Fog csörögni, csak azt mondtam neki, aludjon rá egyet. :)

      Törlés
  3. Tetszett a hencegő-hercegnő átírás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz, csak elfelejtettem kicsillagozni.
      A hencegőkre amúgy is egy mondatban, vagyis három szóban elintézem a választ, ez érdekesebb volt így. :D

      Törlés
  4. Sajnálom Mr.A.-t valóban nehéz kérdés, remélem a legjobban alakul a dolog.
    Jó kis idézetek jutottak eszedbe:) Jó volt a hencegő -hercegnő felcserélés, így a te verziódba szerintem kifejtősebb lett a kérdés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szegénynek most összejöttek a dolgai, de remélem, hogy hamar megoldódnak.
      Köszi. :)

      Törlés