2014. január 24., péntek

100 kérdés: 71 - 80


Ma emiatt a sorozat miatt kimarad az Ecce Ego, bár szerintem, ti ezt annyira nem bánjátok. Gondolkodtam valami bevezetőn, de semmi nem jut eszembe.

Aláfestő zene innen.


71. Szoktál csúnyán beszélni?
Vannak pillanatok, amikor nem találom a hangtompítót. Nem kötőszavam a b***meg, meg a g**i, de van, hogy az előbbi kicsúszik. Szoktam filmekből idézgetni káromkodásokat, az etalon a Ford Fairlane és a Paul, de most is hallottam a Family Guy-ban egy jót. Idézem: „maci f…án vitézkötés”. Az ilyet beépítem a tárházamba, és alkalomadtán alkalmazom is.
Ha káromkodom, akkor általában valami vagy nagyon bosszant, vagy nagyon fáj.


72. Dolgoztál már? Ha igen mit?
Életművész vagyok, sok-sok fajta melóval a hátam mögött. Eladó is voltam már, bébiszitter, titkárnő és asszisztens is, újságíró is, de volt, hogy beálltam apuhoz gipszkartonozni, festeni, fugázni. Nem büdös a munka, de ez túl kicsi hely, hogy leírjak mindent.

73. Milyen diáknak tartod magad?
Figyelek a tanárra. Én még azt tanultam, hogy aki a katedrán áll, annak figyelem jár. De volt, hogy az óra nem érdekelt, a tanár gondolatvilága nem tetszett, ilyenkor persze rosszalkodtam kicsit. Beszóltam, kérdeztem, leveleztem, felálltam és kimentem. Alapjaiban csak azokban a tárgyakban vagyok motivált, amik érdekelnek, amik nem, hat lóval nem lehet rávenni a szorgalomra.
Szerettem beadandót írni, elemzéseket készíteni, de előadni vagy felelni… váh… még a gondolattól is feláll a szőr a hátamon (nem, mintha szőrös lenne).

74. A kedvenc színed jellemző rád?
Lila: a mértékletesség színe, az értelem, a vágy, a bölcsesség és az érzelmek színe, illetve az ezek közti egyensúlyt jelöli. Jelenthet intelligenciát, tudást, vallási áhítatot, szentséget, alázatosságot, bűnbánatot, fájdalmat, nosztalgiát, misztikumot, fantáziát. Hatása nyugtató és energetizáló egyszerre. A kreativitás, béke, uralkodás, önzetlenség, méltóság, felfedező, szónok, humanitárius dolgok jelzője, ugyanakkor könyörtelen, fondorlatos, fellengzős és konfliktusszerető szín.
A vallási áhítatot kivéve jellemző és igaz rám.

Fekete: a káosz, az éjszaka, a feneketlen, titokzatos mélység, a világűr jelképe. A halál szimbóluma. A fekete szívében fény van. Lemondáshoz, gyászhoz, gonosz erőkhöz kötődik. Az élettől való elfordulás kifejeződése. Erőre, eleganciára, formalitásra, rejtélyre utal.
Én ezt nem fogom fel ennyire tragikusan, bár kétségtelenül
én vagyok ez a leírás. Plusz, szeretem a feketét, mert slankít,
és remek védőpáncél.



75. Melyik parfüm a kedvenced?
Lusta vagyok még egyszer leírni. Kattints IDE, és akkor megtudod a választ.

76. Hiszel a természetfeletti dolgokban? Van rá példa?
Nem tudom. Hiszek is, mert máskülönben nem szeretném rajongásig a vámpírokat. Ugyanakkor, még sosem találkoztam eggyel sem. Szellemek tuti vannak, mert azzal szerintem már összeakadtam életem során. De itt meg is áll ez a kérdés.

77. Mennyire jók a megérzéseid?
Mindig bejönnek, és ráadásul elsőre. Az idő pedig, mindig ezt igazolja.


78. Miért vagy / Miért nem vagy névtelen?*
Sosem voltam, és azt hiszem, hogy sosem leszek névtelen. Abban van valami negatív értelemben furcsa. Hogy írom itt az okosságaimat név és arc nélkül. Eleinte persze, én is anonim akartam lenni a régi honlap miatt. Nem akartam, hogy megtaláljanak. Aztán ez is egyre nyilvánvalóbb lett, és úgy voltam vele, miért ne? Talán nagyobb lesz a bizalmatok felém. Sokáig titkolózni meg nem lehet, hiszen, ha már egy ember ismeri a kilétemet, ott borul az egész.
A régi írói álnevemet sokan ismerik, és nem titok, csak nem hangoztatom úton-útfélen. Elég az, hogy Tipegő Zombi és amúgy Dóri vagyok.
Szerintem baromi nagy bátorságra vall, ha valaki kirakja magát, mert sokkal támadhatóbb. Veszélyes ez a játék, mert tuti, hogyha most itt megjelenne barát vagy családtag, abból lennének szép számmal balhék. Én vállalom a gondolataimat, az már az egyén dolga, hogy elfogadja, hogy megírom, ami velem történik. – Amúgy, azóta mertek kommentelni, mióta van emberi arcom is errefelé. És ez jó dolog, még ha nem is értünk mindenben egyet.

79. Milyen álmaid háza/lakása?
Lehet, hogy beteg vagyok, de én hobbitházban szeretnék lakni. A finneknél van, de tavaly Mr. A-val kirándultunk, és találtunk egyet itthon is, és beköltözhető volt. Ott álltunk a kerítésnél, és gondolatban berendeztük, meg elképzeltük, ahogy benne sertepertélünk.





80. Mennyire vagy házias?
Szerintem nagyon, mert minden házimunkát elvégzek attól függetlenül, hogy szeretem-e csinálni, vagy sem. Mr. A-nak csak akkor adom át, amikor tényleg fáradt vagyok, vagy ő kimondottan szeretné csinálni (vizsgaidőszakban mosogatás). Vacsival várom, elkészítem a kaját, csomagolok neki, tiszta lakásba jön haza.

*Az eredeti kérdés: Mit gondolsz a gazdasági válságról?
                Azért nem válaszolom meg, mert nem szeretnék politizálni a blogon.

8 megjegyzés:

  1. A hobbitházak nagyon aranyosak és olyan kis meghittek. Nem vagy beteg. :)
    Mit csinálnál ha egyik este megállna veled szembe egy vámpír?? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megijedték, és mondanám, hogy alakítson át. Úgyis éjjeli bagoly vagyok, sok változás nem lenne az életemben tőle. :D
      Meg kifaggatnám, milyen élete volt.

      Törlés
  2. Ha neadjisten beköltözöl az álomlakásba, nagyon sűrű látogatód leszek :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lesz egyszer egy hobbit házam, akkor mindenkit szívesen látok, és úgyis lesz egy játszószobám benne, ott elalhattok majd akármeddig és akármikor. :D

      Törlés
  3. Egy hobbitházba én is beköltöznék, olyan hívogató és otthonos :) A lila és fekete színekben meg abszolút egyezünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is az tetszik benne, hogy melegség árad minden apró részletéből.
      A színek meg kiskorom óta a kedvenceim. Színterápián vagyok / voltam, de valahogy nem tudok ettől a kettőtől elszakadni. :)

      Törlés
  4. A hobbit házakban elérném a polc tetejét... végre magasnak érezhetném magam^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lesz, téged / titeket is szívesen látlak majd. :D

      Törlés