2013. december 23., hétfő

Tipegő Karácsonyi TAG


Annyi jó téli és karácsonyi TAG-et lehet olvasni már december eleje óta, hogy képtelen voltam választani, ezért gyúrtam magamnak egy különállót belőlük.

Tudom, nem úgy tűnik, hogy várom az ünnepet, de várom. Minden nyűgjével együtt jól szokott elsülni az egész. Igaz, előtte van pár nap lidércnyomás, de simán megéri a fáradozást és a fejfájást. Tegnap eltöltött valami boldogságféle, amikor becsomagoltam az utolsó ajándékot is, megkóstoltuk a gyümölcskenyeret és belenyaltunk a téli jégerbe.

Most pedig, mielőtt tisztára nyalnám a lakást – de jó, hogy az ablakmosás már megvan -, íme a karácsnyi kérdezz, felelek.



Jó voltál idén?
Nem tudom objektíven megítélni, mert mondjuk én nem érzem, hogy bárkinek is keresztbe tettem volna, vagy borsot törtem az orra alá, sőt, ha visszanézem az évet, olyan nagyot én sem bakiztam. Persze, ami nekem jó, nem feltétlenül az másoknak is. Szóval, erre a kérdésre az a válaszom, hogy jó voltam, viszont mást is érdemes lenne megkérdezni.

Melyik a legkedvesebb karácsonyi emléked?
Nagymamámnak volt az a szokása, hogy kisettenkedett este-éjjel megnézni, hogy mit fog kapni karácsonyra. Természetesen csak akkor, ha előtte nem találta meg az ajándékokat. Egyszer apukám beült a fa mögé este, mi anyuval meg a másik szobában tüsténkedtünk. A nagyim pedig, kisompolygott, és már nyúlt az ajándékáért, amikor apu a fa sötétjéből ráhúzott a kezére fakanállal. Mi anyukámmal röhögtünk, nagyim szájából meg repült a lapátkasza.

Egy történet, amit mindenki szívesen mesél.
Apu kiskatona volt, és karácsonyra hazament, hogy anyukámmal ünnepelhessen. Nem tudott mit adni neki karácsonyra, ezért meztelenül befeküdt a fa alá úgy, hogy a pimpilijét átkötötte egy szalaggal és masnit húzott rá. – Erre nem emlékszem, mert akkor még halvány gondolat voltam csak.

Milyen volt a karácsony kiskorodban?
Huszonnegyedikén este nyolckor jött a Jézuska, akkor volt ajándékbontás. Mindenki körbeülte a fát. Amikor nagyon kicsi voltam, akkor énekeltünk is. Később már nem. Kibontottuk az ajándékokat, és örültünk, majd együtt megvacsoráztunk. Másnap pedig, irány a másik nagymamám, a nagybátyámék, és ott is hasonló metóduson mentünk keresztül annyi különbséggel, hogy délelőtt mentünk, és megállás nélkül ettünk.

Milyen a karácsony most? Mi a menetrend?
24-én megyünk át Mr. A szüleihez ebédre, megvárjuk a keresztanyját, és lesz karácsonyi vacsi, meg ajándékozás. Aztán hazajövünk, és itthon is kettecskén megajándékozzuk egymást. 25-én Mr. A nagyobb családi körében leszünk, ott is ebéd, vendégek és ajándékozás lesz. 26-án be lesz sűrítve az én családom, hasonló menetrenddel.
25-én Mr. A anyukájával fogok sürögni-forogni a konyhában, mert megkért rá. Egyszerre örülök ennek és izgatott vagyok.

Van valamilyen hagyományod? (betlehem, éneklés…stb)
Nincs.

Mi a legidegesítőbb ebben az időszakban?
Mindenhol belassult tömegek hömpölyögnek oda nem figyelve a másik emberre.

Mi a legfontosabb a karácsonyban?
Hogy együtt legyen a család, beszélgessünk, együnk-igyunk.

Gondolsz másokra ilyenkor?
Igen. Idén összeszedtem pár régen nem használt játékomat, meg olyan ruhákat, amik még jó állapotban vannak, viszont legalább két éve nem vettem fel, és azokat eladományoztam, hátha ezzel valakinek jó lesz a karácsonya.

Ha már szeretet ünnepe. Van valaki, akitől bocsánatot kérnél? Vagy valaki, akinek megbocsátanál?
Ugyanattól kérnék bocsánatot, akinek meg is bocsátanék.

Az ajándék


Ajándéktasak vagy csomagolópapír?
Csomagolópapír. Kivéve az italoknál, de amúgy mindent csomagolópapírba tekerek. Szeretem kibontásnál azt a várakozást, míg feltépik a celluxot.

Milyen ajándékot szeretnél?
Egyesek szerint, én vagyok a legrosszabb ilyen téren, mert mindennek örülök. Tényleg bárminek tudok örülni, az a fajta ember vagyok, aki ha kap egy zacskó lókakát, akkor keresi a pónit. Amúgy a hasznos ajándékokat szeretem, a porfogókat annyira nem.

Milyen ajándékokat adsz?
Mindig mást, és általában személyre szól. Apukámnak játékot gyártottam; poszt majd karácsony után, mert ha olvassa a blogot, nem akarom lelőni a poént. A lányoknak kulcstartót és illatos gyertyát adok. Előbbit készítettem, utóbbit vásároltam. Csokik, italok garmadája figyel velem szemben.

Handmade vagy vásárolt?
Ha meg tudom csinálni, akkor kézzel készítek mindent, mert így benne van a szívem-lelkem. Természetesen, ha vásárolni kell, akkor muszáj elmennem a boltig, meg vissza.

Mi volt eddig a legkedvesebb ajándékod?
Trudi a játékkacsám.

Kinek a legnehezebb ajándékot venni? Miért?
Passz. Elég kreatív vagyok, hogy tudjam, kinek mit szeretnék, és mindig több terv játszik.

Kinek a legkönnyebb?
Mr. A-nak.

Mi volt a legrosszabb ajándékod? Hogy leplezted?
Nem emlékszem ilyenre.

Adtál már tovább ajándékot?
Nem.

Mikor van ajándékozás?
Kiskoromban 24-én este nyolckor volt. Mostanság akkor, miután megvolt a nagy családi kajálás, mindenki ül és emészt, és akkor jön, akinek jönnie kell.

A fa


Igazi fa vagy műfenyő?
Műfenyő. Sajnálom kivágni őket x nap erejéig. A nagy fenyőnk, ami van, csak közelről műfenyő, és a kis harminc centisünk is.

Mikor díszíted fel a fát?
24-én délelőtt, persze Mr. A-val, és hagyom, hogy a kedvenc díszét ő tegye fel a fára. Apuék pedig, mindig hagynak pár darab díszt nekem, mert tudják, hogy szeretek díszíteni.

Milyen a fa színe?
Nincsen kedvelt színsémám. Ha lenne piros-arany, vagy kék-ezüst lenne. Mivel még a századelőről is vannak díszeink, leginkább kaotikus színáradat uralja szegénykét.

Mikor bontod le a fát?
Január első hétvégéje felé, de legkésőbb január 6-án. Amikor élő fenyőnk volt, addig tartogattuk, amíg bírta.


Üdvözlés


Hagyományos képeslap, vagy elektronikus?
Elektronikus képeslapokat szoktam küldeni minden ismerősömnek.

Karácsonyi kedvencek


Karácsonyi film?
Holiday és Igazából szerelem. Nincsenek kimondottan karácsonyi filmjeink, mindig azt nézzük, ami éppen a pendrive-on van, vagy felkelti az érdeklődésünket a tévében.

Karácsonyi zene?
Nincs ilyen. Billy Mack az alap, de poénosan alap.

Karácsonyi könyv?
Szintén nincs, de egyszer apukám dolgozott egy betegségből felépült, vallásos nőnél, és tőle kaptam karácsonyra egy „Gondolatok és Tanulságok” című füzetet, tele történettel, azt fogom fel karácsonyi könyvnek, akkor az.

A készülődés


Mikor kezdesz vásárolni?
A handmade ajándékokat már december elején elkezdem készíteni, így azokhoz a hozzávalókat akkor veszem meg. A vásárlós ajándékokat akkor, ahogy megtudom, kinek mi kell. Mr. A anyukája az utolsó héten szokta mondani, apukám egy nappal karácsony előtt. A kaját is az ünnep előtti utolsó hétvége környékén, vagy szabadidőmben, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen tülekedni érte.

Milyen a karácsonyi menü? (étel, ital)
Mindig más. 24-én este halászlé van Mr. A szüleinél. Életemben sosem ettem meg, mert betegesen viszolygok a szálkáktól, de ők úgy áttörik a halat, hogy a levéből félénken, de ettem. Amúgy hal van, kacsa, meg amit még ilyenkor szoktak csinálni. Székely káposzta apuéknál. Tavaly volt hurka. Italból sincs olyan, amit csak ilyenkor. Max a házi készítésű likőrök.
Plusz, nekem a gyümölcskenyér.

Van karácsonyi szetted? (ruha, manikűr, frizkó, smink)
Sosem volt szokás nálunk, hogy ünneplőben várjuk az ajándékozást, ezért kicsit kényelmetlen, hogy Mr. A családjához ünneplőbe kell menni. Ez egy fekete szövetnadrág szokott lenni, és blúz. A körmöm arany-piros, a hajam copf vagy konty.

Milyen a karácsonyi dekoráció?
Ami nem fér fel a fára, azt szoktam szétszórni a lakásban mindenfelé. Minden évben kapunk valamilyen díszt, úgyhogy mindig van mit a polcokra tenni.

Remélem, hogy tetszett nektek, vagy megváltozott az a nézőpont, hogy teljes mértékig anti-karácsonyos vagyok. Töltsétek ki idén, vagy jövőre, hagyjatok kommentet a gondolataitokkal.

Pusszantás,
D.

9 megjegyzés:

  1. Hello from Spain: interesting answers. Happy Christmas and New Year. Keep in touch

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you!
      Merry Christmas and Happy New Year!

      Kisses,
      D.

      Törlés
  2. :) Jó volt olvasni ezt a kis kérdéssort:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most nézem, mi történt az FFT-s bloggal? :( A másikat is szoktam olvasni, de most jutott szembe megkérdezni.

      Törlés
    2. Jaj, de jó, hogy szóltál, mert félrenyomtam, és eltűnt. :/
      Orvosoltam a problémát, új bejegyzések majd két ünnep között.

      Örülök, hogy tetszett. :D

      Törlés
    3. Ennek örülök, kicsit megijedtem, hogy nem szeretnéd tovább publikálni:)

      Törlés
    4. Lesznek majd újak is, történetekkel, csak egy számítástechnikai balhere vagyok, mert képes vagyok egy gombnyomással eltüntetni mindent. :D

      Törlés
    5. Ne aggódj nem csak te bénázol néha. Én még karácsony előtt eltüntettem a gépemről a félkész projektmunkám. De még a lomtárba se találtam. Egy szerencsém volt, hogy a suliban a saját fiókomon volt belőle egy másolat.
      Már alig várom az új részeket! Egyre izgalmasabbak leszek a dolgok^^ Na meg kíváncsi vagyok a vérfarkasokra, na meg a titokzatos lányra:)

      Törlés
    6. Kicsit át szeretném írni, de valamikor a hétvégén teszek fel részeket. Többet is. :D
      Egyszer én is jártam úgy, hogy írtam egy beadandót, töröltem, és erre közölte a haverom, ha ja, az ő gépén nincs kuka, automatikusan törlődik minden örökre. Örültem. :/

      Törlés