2013. december 16., hétfő

My Mad Fat Diary


Írtam bejegyzést mára, de mégsem érzem úgy, hogy szívesen kitenném. Látom, hogy mindenki hangulatban van, én meg nem akarok Grincs lenni… aki ellopja tőletek a karácsonyt. Ma volt egy beszélgetésem apukámmal, ami végképp feltette az I-re a pontot, tegnap meg egy barátnőmmel telefonáltam, ami az I-t magát rajzolta meg.

Úgyhogy, éjjel kihasználtam a lehetőséget, és megnéztem a sorozatomat, amit már nem is tudom, kinél olvastam, mint kedvenc, és már azt sem tudom, mikor töltettem le Mr. A-val. Most megnéztem, és annyira én vagyok ez a sorozat…. lehet, hogy túl érzékeny vagyok mostanság… ne is figyeljetek oda rám.


Általános információk:
Cím: My Mad Fat Diary
színes, angol sorozat 44-46 perc, 2013 (első évad 6 részes)
Rendező: Ben Caron, Tim Kirkby
Forgatókönyv: Tom Bidwell, Rae Earl

Szereplők:
Sharon Rooney – Rae
Jodie Comer – Chloe
Dan Cohen – Archie
Ian Hart – Dr. Kester
Claire Rushbrook – Rae anyukája
Nico Mirallegro – Finn
Sophie Wright – Tix


Történet:
1996, Lincolnshire. Egy túlsúlyos, lelki problémákkal küzdő lány mindennapjaiba, naplójába tekinthetünk bele a sorozat által. Frissen jön ki az elmegyógyintézetből, ahova azért zárták be, mert öngyilkos akart lenni. Miután sikeresen rehabilitálják, helyt kell állnia a régi környezetében. Szerez és veszít barátokat, újabb és újabb kihívások, ismeretlen érzések és gondolatok kerítik hatalmukba, míg végül rálép a helyes útra.


Plusz:
Rae létező személy, és ő a szerzője a 2007-es megjelenésű My Fat Mad Teenage Diary című könyvnek.


Vélemény:
Jaj, nagyon imádtam, beírta magát a kedvenc sorozataim közé, mert a lányos énem, ami bennem bujkál valahol, mint Rae életében az igazság, előjött, és akarja. A romantikus, szerelmi szál tetszett benne a legjobban, mert olyan aranyosan, bájosan és naivan van tálalva, hogy annyira élethűvé teszi, hogy ezt látni kell, leírni nem tudom.
nagyon szerettem a narrációt, amit általában mindannyian a fejünkben hallunk csak. Sőt, voltak firkák is, mint amikor egy nem kívánatos személy fejét kidekoráljuk ördögszarvakkal.
Van mondanivalója a részeknek, és a sorozat egészének is, jó a színészi játék, főleg Sharon Rooney-é, akinek állítólag ez az első szerepe.
Van benne jó pár olyan téma, amit bal lábbal betolunk a szőnyeg alá, és várjuk, hogy valaki majd elővegye és megoldja. Nesztek, itt a megoldás!
A kilencvenes években játszódik, és ezt minden visszaadja. Igaz, nem Angliában nőttem fel, de attól függetlenül simán visszarepített áltisóba, meg a gimis évekbe.
Tix pedig… tényleg angyal.


Megjegyzés:
A karakterek. Van a menő srác a titkaival. A rosszfiú. A magát rosszfiúnak kiadó menő srác, aki amúgy érzelmes. A duci lány, aki átlagos. A barátnő, aki szürke egér, és szerelmes. A barátnő, aki ribanc. A barátnő, akinek elengedjük a kezét. Mindenki ilyenekkel van körülvéve. Én is ilyenekkel voltam. Tudom, hogy a kilencvenes években csak általánosba jártam, de óhatatlanul a gimis éveim jutottak eszembe. Amiket tettem, mondtam, és éreztem. A miértek.
Majd egy későbbi baráti társaság, akiket nagyon megsínylettem. Összességében, ha megnézitek ezt a sorozatot, akkor ennek az időszakomnak mélyebb tartalmát / értelmét kapjátok.
Néha azon gondolkodom, hogy rossz helyre születtem. Sok sorozatban, könyvben és filmben felfedezem saját magam. Ha mindezt én osztom meg veletek, már rég a finnországi házam teraszán kakaózhatnék.
Na, de mindegy is. Felrémlett közben a szerelem, azzal kapcsolatban a váltások és gondolatok. Hogy viseltettem a barátnők felé, milyen az igazi féltékenység, és az, hogy milyen az, amikor betekintést adsz a legtitkosabb magánéletedbe, és azt hogy tudja mesterien félreérteni egy ember. A barátságokról is szól, hogyan alakulnak egy új tényező kapcsán, vagy, hogy a saját szülőnkkel milyen a viszonyunk.
De kimondhatatlanul hiányzik egy ilyen fajta társaság…


Értékelés:
9/10
Ajánlom mindenkinek, aki már volt tini, vagy most tini.
„Show me a sign
To a light that shines
One direction into another
Sheltered peace of mind”


Láttátok már?
Vélemény?

14 megjegyzés:

  1. Ahhh.. erről még nem is hallottam (a könyvről sem).... have to watch!!!!!!!!!!!! Miért most rakod ki, amikor tanulok, ráadásul még a csöcsös is itt van:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szobacirkálót simán lenyomja, most lettem kész ezzel a sorozattal, és irinyó-pirinyót genyó vagyok. :D

      Törlés
  2. na tökjó, huggal épp csak a Társas játékot szemezgetjük, de arra mindig várni kell, úgyhogy akkor meglessük ezt, kíváncsi vagyok.

    én sem vagyok hangulatban, akármennyire is igyekszem... gyere játszani, hátha jobb kedved lesz!:) http://mypolarbear.blogspot.hu/2013/12/christmas-giveaway-karacsonyi.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ezt a sorozatot kerestem, de nem jutott eszembe a címe! :)
      Meglesem.

      Törlés
  3. juuuj hát énis meg fogom nézni az is biztos!!! csak egyszer végre keveredjek ki a jegyzetek, könyvek, nyomtatott tételsorok közül :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kalappal a vizsgákhoz! Lazulásnak mindenképp jó lesz, de szerintem utána, és ne közbe, mert az úgy inkább sorozatnézés lesz, mintsem tanulás. :D

      Törlés
  4. Neked a kedvenc sorozataidhoz írta be magát - nekem a "biztosan meg kell nézni" sorozatokhoz. :)
    Egyébként a hangulat még nekem sem jött meg, a blogon is repülőzök, és nem karácsonyi Tag-eket töltögetek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma csak még mérgesebb lettem a karácsony szellemére, ami nagy ívben elkerül. Egyelőre sorozatozok, és inkább a handmade ajándékokat csinálom, majd holnap kimerészkedem az emberek közé.

      Törlés
  5. Utána nézek én is ennek a sorozatnak már :)
    Kíváncsivá tettél :)

    VálaszTörlés
  6. Nem vagyok nagy sorozatbarát (elsősorban azért, mert megnézem egymás után az első pár részt, aztán a többire már nincs időm, amikor meg lenne, akkor már annyi idő eltelt az első akárhány rész óta, hogy nem emlékszem azokra...), de ez most nagyon felkeltette az érdeklődésemet! Csak szánjam rá egyszer magam...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Leszoktam a gyorsan megnézni minden részt dologról, mert rájöttem, hogy egy halom sorozatot azért "nem szeretek", mert túl sok volt belőle egyszerre. Azért az ilyen minikkel lehet végezni hamar ám. :D

      Törlés
  7. Hmm bele kell pillantanom, nem tűnik rossz sorozatnak.

    VálaszTörlés