2013. december 22., vasárnap

Kávélikőr


Nem mondom, hogy hagyományt teremtünk Mr. A-val, persze, azért szeretnénk kialakítani a saját karácsonyi szokásainkat. Én minden évben erre a három napra gyümölcskenyeret készítek (recept a nap folyamán), ő pedig likőrt. Tavaly tojáslikőrt, most kávét, jövőre talán (végre) csokilikőrt.

Aki nem szereti az alkoholt, annak most ez a bejegyzés nem lesz mennyország, persze, ettől függetlenül elolvashatja, hátha kedvet kap, mert azért berúgni tőle csak igen tetemes mennyiség miatt lehet.


Ami kell:
6 dkg fekete kávé
3,5 dl alkohol
25 dkg cukor
2 tasak vaníliás cukor
5 dl forró víz



A kávéból erős fekete kávét készítünk. Nekem kotyogósom van itthon, szóval a 6 dkg-t három részletben főztem le.

A cukorból és 3 dl vízből szirupot főzünk, és a vaníliás cukrot is hozzáadjuk. Kicsit kevergetjük, majd a leszűrt fekete kávéval és a maradék vízzel összekeverjük.

A szirupot átszűrjük, és hozzáöntjük az alkoholt.

Hagyni kell kihűlni, amikor langyos, akkor azért kóstoljuk meg, elég édes-e nekünk, kell-e bele még valami. Ha nem, akkor töltsük üvegbe, és jól dugaszoljuk le.

Mi hagytunk benne egy kis zaccot, és öt napig hagyjuk állni úgy, hogy napjában legalább háromszor megrázzuk. Majd szűrjük, és lehet inni.

Eredetileg a recept kevesebb alkohollal írja, de mi szeretünk bűnözni, és mivel 70%-os étkezési szeszt használtunk, gondoltuk, egy fél decivel több nem árthat. Az első kóstolás után éreztem, hogy ittam valamit, de ízre nagyon is finom.

Van hagyományos ital/étel, amit karácsonykor elkészítetek?
Vannak hagyományaitok, amit csak ilyenkor szoktatok?

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept ez, csak én sajnos nem rajongok annyira a kávééért. Tavaly narancslikőrt készítettem, idén semmilyet, mert nem akarom túlvállalni magam, és amúgy is, ha likőrözni támadt volna kedvem, már hetekkel ezelőtt neki kellett volna állnom, hogy összeérjenek benne az ízek. Szóval majd talán legközelebb. Én a házi ír krémlikőrt szeretném már nagyon kipróbálni, bár abba is kell egy mini kávé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bááár, most, hogy így átgondoltam, lehet Baileys-t mégis csak csinálok :P Fene egye meg, hogy meghoztad a kedvem hozzá :P

      Törlés
  2. Tavaly tojáslikőrként készítettük el, lehet, hogy akkor az jobban bejönne.
    Legalább valakinek támadt hozzá kedve, és ez jóó!
    A narancslikőrről majd kérhetek egy receptet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem szeretem a tojáslikőrt, az nekem nagyon édes. De közben elkészült a baileys, és valami isteni! Nemsokára írom róla a receptet, de nagyon szívesen kiteszem a narancsosét is. Még maradt egy pici a tavalyiból, egy év alatt olyan brutálisan összeért, hogy csak beleszagoltam és kitisztította a légutaimat :P

      Törlés
    2. Gyógylikőr! Az is kell ám! :D
      Köszönöm a recepteket!

      Törlés
  3. Imádom az ilyen "löttyöket" míg nincs bennük az alkohol:) Mi tavaly baileys-t csináltunk, és nekem külön lett véve egy alkohol nélküli adag:D
    De ez még ajándéknak is nagyon jó ötlet:) Na csak el ne felejtsem jövő évig:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erről is fogok szólni jövőre, hogy meg kell csinálni. :)
      Igyekszem majd olyannal is jönni, ami alkohol mentes. Nem kényszer az ivászat. :)

      Törlés