2013. december 30., hétfő

Évzáró TAG (?!)


Most ment el MajdnemAnyósom, leitattam megitattam kávélikőrrel, túlestünk azon a pánikon, hogy Mr. A melyik óráját szeretné megcsináltatni. Végül egyiket se, vesz másikat. Aztán inkább maradtam itthon, várva a csomagomat, hátha ma jön meg.

Addig pedig, TAG. Ha már így év vége van, holnap majd jön egy személyesebb, bloggal kapcsolatosabb bejegyzés is.

Klaunál láttam ezt, és gondoltam, kitöltöm. Igazából tényleg sok bejegyzés van hidegen a laptopon. Valamiért nem kerültek ki, pedig szerettem volna, és rájöttem, hogy az év utolsó napjain esélytelen, hogy írjak valami újat, vagy kitegyek azok közül bármit is. Majd januárra… a végén pedig, Tipegő Zombiból Pató Pál leszek. De ez egy mellékes tény szerintem.

1. Mire vagyok a legbüszkébb ebben az évben?
A blogra, rátok, a kéziratomra, magamra, hogy elvégeztem a főiskolát. Mr. A-ra, hogy elkezdte végre a saját álmait élni, kilépett a biztonsági zónából. Én csak támogatni tudom, de azt teljes vállszélességgel teszem.

2. Hogyan lehetnék jobb abban, amivel foglalkozom?
Abban szerintem, sehogy. Váltanom kellene, és akkor talán tudnék jobb lenni önmagamhoz képest, akár bármiben. Úgy értem, hogy most a karrierem irányát kellene ahhoz megváltoztatnom, hogy máshogy tudjam nézni a dolgokat. Ha máshogy nézem, másképp állok hozzá. Ez pedig, sok mindent megváltoztat, főleg nézőpontokat, viszonyulásokat.

3. Miben érzem, hogy elakadtam?
Vannak pillanatok, amikor úgy érzem, hogy az egész életem elakadt. Talán azt mondhatnám, hogy az álmaim megvalósításában taposok egy helyben.

4. Miben kell nagylelkűnek lennem önmagammal?
Lazábban kellene kezelnem dolgokat, és meg kellene engednem magamnak azt a luxust, hogy leszarjak pár tényt, eseményt, és embert. Mert ha ezt kiiktatom, akkor egy stressz-faktor is megszűnik.

5. Foglalkoztat a karrierem?
Túlságosan is. Igyekszem tenni érte, csak kis országunk nem arról híres, hogy esélyt ad, hanem arról, hogy a mutyit támogatja.

6. Milyen leckéket tanultam meg?
Hogy hiába szeretünk embereket, ha ők nem becsülnek meg minket viszont. Nem kell mindenkit ok nélkül magukkal hurcolni, és néha, bármennyire fáj is, de el kell engednünk őket.
Néha nem kell kutatni a csodát, elég csak figyelni, mert onnan is jöhet, ahonnan nem is számítanánk rá.
Nem behúzott farokkal kell menekülni a problémáink elől, hanem szembemenni vele. Úgy kisebb a kár.
Az élet rossz dolgai járulékos bónuszok, hogy mindig tanulhassunk valami újat.
Sok kis balfaszkodásnak egy nagy balfaszkodás a vége.

7. Milyen évet zártam pénzügyileg?
Akkora mínuszban vagyok, hogy szerintem azt egy egyenesen nem lehet jelölni.


8. Hogyan töltöttem a szabadidőmet?
Írással és hasznosan. Leginkább.

9. Mennyire viseltem gondját a testemnek, elmémnek és lelkemnek?
Ha őszinte akarok lenni, akkor semennyire. A testemet tönkretettem, ami vonta magával a lelkemet, ami meg az elmémet taszította sötétségbe. Most kaptam észbe egy hosszan tartó időszak után, és remélem a legjobbakat. A jövőben jobban oda szeretnék ezekre figyelni.


10. Mennyire voltam nyíltszívű?
Kérdés nektek. Mennyire voltam nyíltszívű? Igyekeztem, de ti válaszoljatok erre.

11. Mikor éreztem a legkreatívabbnak magamat?
Amikor befejeztem a kéziratot, és elkezdtem két másikat. Azóta kicsit visszább esett a lelkesedés. Oh, és apukám karácsonyi ajándékánál is úgy gondoltam, szárnyal a fantáziám.

12. Milyen terveimet valósítottam meg?
Befejeztem a Balázs-sztori első részének kéziratát, és elküldtem egy kiadónak.
Lett kis munkám, kisebb-nagyobb szünetekkel.
Szereztem – azt hiszem, mondhatom – barátokat.
Befejeztem a főiskolát.
Elkezdtem az életmódváltást.
Elmentem egy halom kiállításra, sokat kirándultunk, sok filmet megnéztünk.




13. Mi az, amit halogattam?
Nyár elejéig az orvosi vizsgálatokat. A nyelvvizsgát, a diplomázást. Ide egy halom bejegyzést, ami még nem okafogyott, mert időt állóak, csak majd az időre kell visszautalni.

14. Milyen módon tudom átstrukturálni az időmet?
Az idővel jól bánok. Csak kicsit inkább a laptopnak kellene élni (kéziratok, szakdolgi), mint a blognak. – Koppintsatok az orromra, ha elszaladna velem a ló.

15. Mennyire hagytam, hogy hátráltasson a félelem, vagy a kudarc?
Nagyon hagytam, de hála két embernek úgy érzem, hogy minden túlgördültem sikeresen.

16. Mi az, amiben kétségem merült fel?
Hogy biztos érek-e valamit. Nem, hogy mennyit, hanem hogy érek-e egyáltalán valamit.

17. Mikor éreztem a leginkább élőnek magamat?
Amikor aktív volt a kommunikációm másokkal, akár személyesen, akár a blogon keresztül!

18. Hogyan tanítottam másokat arra, hogy tiszteljenek?
Az idő engem igazol mindig. Kivárok. Valaki vagy tisztel, vagy nem. Nem fogom magam fényezni, hogy valaki szeressen, elfogadjon…stb.




19. Hogyan tudom fejleszteni a kapcsolataimat?
Én már sehogy. Én maximum lángon égek, a többiek viszont, eltűnnek. És most már tényleg nem fogok senkinek sem a nyakára járni, hogy kivel mi van. Nem látom értelmét.

20. Voltam-e igazságtalan valakivel?
Szerintem igazságtalannak tűnhet, de nem érzem, hogy bárkit hátrány ért volna úgy, hogy a saját érdekeimet helyeztem előtérbe.

21. Kinek kell megbocsátanom?
Legfőképpen E-nek kellene, de egyszerűen nem megy.

22. Mi az, amit ideje elengedni?
Egy halom emléket.

23. Milyen régi szokásoktól szeretnék megszabadulni?
Szájtépkedés, oktalan hisztik, kiakadások. Plusz, hogy mindenkinek segíteni akarok.



24. Milyen új szokásokat szeretnék kialakítani?
Na, ez az, amit még nem tudok. Az egészséges életmód mindenképpen a listán van, és egyelőre ő az, aki tuti van, a többit még fel sem írtam… hol a tollam?!

25. Hogyan lehetek elfogadó önmagam iránt?
Hogy elhatározom, hogy elfogadom magam, de mivel ez huszonsok éve nem megy úgy, ahogy szeretném, nem tudok a kérdésre válaszolni. Megpróbálok mindent, aztán meglátjuk, sikerül-e.

Remélem, tetszett, majd jövök egy személyesebb összefoglalóval is. Ha szerettétek, akkor hagyjatok kommentet, linkeljétek be, ha kitöltöttétek, vagy írjátok meg a válaszokat, észrevételeket.

Pusszantás,
D.

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy végül kitöltötted! :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki akartam tölteni, mert tetszett. Csak nem mindig van időm folyamatosan írni. :D

      Törlés
  2. Nagyon tetszett ez a tag és a válaszaid is, a szokásos őszinteségedet pedig imádom. Lopom én is, ha nem baj :)

    VálaszTörlés