2013. december 15., vasárnap

A hobbit – Smaug pusztasága


Ezt a filmet is nagyon vártam és már várom előre a harmadik részt is. Az egyetlen baj egy pasi volt, aki a film közben fészbúkozott, és negyed órán keresztül a szemembe világított a kijelzője. – Hogy törne le a keze és a szeme.
Nem zsongtam be annyira, mint szoktam, de ezt most a fáradtságom számlájára írom, és arra, hogy a mozi erőteljes csúszásban volt önmagához képest.
                      
Ki vagyok éhezve olyan filmekre és könyvekre, amikben nincsen semmi értelmetlen, egymás iránt való szenvedés, meg gagyi haláljelenetek, meg repülő cápák, amiket az intelligens vihar kapott fel, meg a tévéműsortól is csömöröm van, mert oda-vissza ugyanazt játsszák. Úgyhogy, kellett egy kis mozi, amivel most ismét Mr. A lepett meg. Azt tudtam, hogy majd megnézzük, de csak egy nappal korábban mondta el.


Általános információk
Cím: The Hobbit: The Desolation of Smaug
színes, amerikai-új-zélandi fantasy, 161 perc, 2013
Rendező: Peter Jackson
Író: J. R. R. Tolkien
Forgatókönyv: Fran Walsh, Philippa Boyens, Guillermo Del Toro, Peter Jackson

Szereplők:
Martin Freeman – Zsákos Bilbó
Ian McKellen – Gandalf
Richard Armitage – Tölgypajzsos Thorin
Aidan Turner – Kili
Evangeline Lilly – Tauriel
Orlando Bloom – Legolas
Luke Evans – Bard


Történet:
A korábbi részben összekovácsolódott kis csapat a Bakacsinerdő felé veszi az irányt, hogy a tündecsapáson keresztül folytassák az utazást. Nem is sejtik, hogy pókok, és a tündék maguk is lesnek rájuk. Orkok vannak a nyomukban, bajból bajba keverednek. Bilbót egyre inkább hatalmába keríti a gyűrű. Gandalf rálel a Sötét Úrra Dol Guldurban. A Magányos Hegynél Bilbó megtudja, miért is fontos annyira a törpöknek, viszont mindenki pechére felébreszti a sárkányt.


Plusz:-


Vélemény:
Van bennem egy egészen aprócska gondolat, miszerint Mr. Jackson a Gyűrűk Urával gyakorlatilag benyalta magát a filmgyártásba, és a nézők szívébe a sok nyálazással. Hogy mennyire nagy nyűg Frodónak vinni egy kis aranyat, mennyi viszontagság van az életben…stb. Itt már ez kevésbé van jelen, és talán azért is tetszik jobban, mert nem lelkiznek benne folyamatosan. Van harc, menekülés, poénok.
Nekem még mindig a tündék és az orkok a kedvenceim (és most már a sárkány is, haláli), de hogy a hobbitok miért jópofa lények, továbbra sem értem. A törpök sem domborítanak nagyon. Thorin beszédén mindig azon gondolkodtam, hogy négyévente nálunk is ez van.
Ha túlnézek a történeten, akkor még mindig közvetít emberi dolgokat, mint mondjuk egy barát hogy hagyja szarban a többieket némi jó tanáccsal, majd kézfeltartva hogy jön vissza, hogy a mi érdekünkben csináltam. Köszi, Gandalf.
Bugyimegtöltő Legolas kicsit affektál, ami a vörös lányt illeti, úgyhogy a romantika hajszolóinak is meglehet ebben a filmben az öröme.
Párbeszédek rendben, harcjelenetek rendben (köszi tündék), sárkány rendben.
A sárkány, mint karakter nekem nagyon tetszik, attól függetlenül, ha én lennék a sárkány, előbb végzek a tíz betolakodóval, utána meg leszámolok Tóváros lakóival. De ez én vagyok. Viszont, amikor meglátja a nagy aranytörpöt, akkor egy pillanatra van egy olyan arckifejezése, mint amikor egy halom csoki előtt állok – a világ minden kincsét odaadnám érte. De csak egy pillanatra.


Megjegyzés:
Most előre direkt nem olvastam semmilyen kritikát a filmről. Azt majd holnap.
Felébresztett bennem valamit, amitől most megint fantasy történeteken jár az agyam. Annyira szeretem az ilyen műfajú filmeket, hogy tényleg sajnálom, hogy kevés van, és ami van, az többségében nem igazán igényes.
Amúgy azon mosolyogtam, hogy azt figyeltem azon túl, hogy a modern technika nem tudta visszafiatalítani Legolast, hogy mennyire látszott a fülén az illesztés. – Plusz, nagyon reménykedem benne, ha egyszer arra adják a fejüket, hogy a Szilmarilok (örök szerelem) elkészül, akkor egy hasonló gárda írja majd a forgatókönyvet, nem valami paprikajancsi.


Értékelés:
9/10
Nem tudok dönteni az első és a második rész között. Túl friss, és csak egyszer láttam. Még mindig csak ajánlom mindenkinek, aki szereti az ilyen jellegű filmeket, vagy a könyvet magát, mert ez még mindig mesteri kivitelezés. A 3D-re még mindig nem ajánlom, mert hagyományosan bőven megállja a helyét.



Láttátok már?
Tetszett?

Ps.: Elfelejtettem, hogy a hazaúton Mr. A előrukkolt a nagy csalással. Rájött, hogy féregséggel legyőzné a sárkányt, mert amíg az alszik, elkezdené az aranyat egyesével lebontani, míg a sárkány egy szép napon arra nem ébredne fel, hogy csak és kizárólag rajta van arany. Amúgy üres minden.

8 megjegyzés:

  1. Mi is tegnap néztük meg, és én is fogok róla írni beszámolót, meg véleményt :) Egyébként nagyjából egyezik a véleményünk, a sárkányt én is imádtam, meg a tündék is jól domborítottak. Jó kis film ez, bár a Gyűrűk Ura pörgősségét hiányoltam belőle. Persze ez amolyan felvezető, ami a Gyűrűk Urában bontakozik ki, de akkor is :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra ez jobban halad, de lehet, hogy csak a fent említett lelkizések miatt érzem így. Kíváncsian várom, te hogy láttad ezt a filmet. :)

      Törlés
  2. Ugyan azok nagyjából az észrevételeim. Klasszikus volt! :)

    A végén hatalmas bazd meget vágtam mielőtt felkapcsolták a villanyokat. "Bazd meg Peter Jackson!"
    Most várhatok a harmadik részre, 3d-ben néztem, tetszett nagyon. Régen láttam ilyen jót.
    Amin hangosan röhögtem és nagy részben mindenki amikor lemegy Bilbó a sárkányhoz. "Ha egy élő sárkányt találnál lenn, ne ébreszd fel!" : DDD
    *az idézet nem biztos, h pontos. nem igazán jegyzem meg pont úgy a dolgokat ahogy elhangzanak elsőre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, pontos az! Azon jót röhögtem, és ez tetszett benne, hogy voltak végre poénok benne, de olyan igaziak, nem műviek, mint általában.
      Szerintem a lehető legjobb helyen lett vége, és még úgy bennem volt, hogy nanemáááár, még nézném tovább.

      Törlés
  3. Én még nem láttam de nagyon várom. Igazándiból túlságosan nem tetszett az első rész, valahogy túl mesés lett nekem. Aztán lehet hogy csak én vártam mást.
    Ott Aidan Turner volt akiért végül mégis végignéztem jó párszor, most Legolas lesz (nem Orlando Bloomot nem szeretem, csak a megformált karaktert).
    Mondjuk én a sárkányt kicsit durvábbra alkottam volna meg, így képeken olyan aranyos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legolas jó karakternek, de most tényleg az volt a vicces számomra, hogy látszanak rajta az eltelt évek.
      Aidan Turnert vámpírként imádtam meg. Mondjuk, kellett egy kis idő, mire rájöttem, hogy Kili kicsoda. :D
      Smaug. Az a visszás benne, hogy amennyire gonosz, és tüzet okád, annyira nem veszélyes. De van benne egy emberi szelet, ami miatt megszereti az ember.

      Törlés
  4. Én még az első részt sem láttam. Ki lógok a sorból. :)
    Ha otthon leszek pótolni fogom mert érdekel és a beszámolód felkeltette az érdeklődésemet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj, majd pótold be! Megéri. :)
      Kíváncsi leszek a véleményedre!

      Törlés