2013. november 26., kedd

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi – Kalauz


Olyan szempontból bajban voltam, hogy írjak róla? Mit írjak róla? Mik a kedvenc idézeteim, mert ugye, korábban már elsütöttem a legtöbbet regényről regényre.
Úgyhogy, most egy rendhagyó poszt következik erről a könyvről, mert mégsem szeretnék elmenni mellette szó nélkül – végül úgy döntöttem, hogy az idézetek helyett, csinálok egy TAG-et, ami a könyvben is benne van, csak rám illik.

Kicsit olyan érzésem volt, mint J.R. Ward beavatás című köteténél, hogy van, mert kell a pénz, amúgy egy nagy nesze semmi. Mert tényleg, a felét meg lehet találni a neten, a másik felét olvastad, a fennmaradó rész egyik fele érdekes, a másik fele pedig a fantáziádra bízott. Nem rossz, de nem is kicsattanóan jó.


A szerzőről

Ifjúsági bestseller szerző. 1985. április 22-én született Budapesten. Első regényét 18 évesen írta, Remek! címmel, mely 2005-ben jelent meg. A Szent Johanna gimi ifjúsági regénysorozatának első kötete 2010-ben jelent meg a Ciceró Könyvstúdió gondozásában.


Fülszöveg (moly.hu)
Minden, amit a Szent Johanna gimi könyvsorozatról tudni akartál, egyetlen kötetben.

A tartalomból:
-gyakran ismételt kérdések, és válaszok a sorozattal kapcsolatban.
-érdekességek az SzJG-ről
-best of SzJG
-az SzJG zenéi
-Reni könyveinek listája
-a karakterek, Reni levele Corteznek (részlet)
-kimaradt jelenetek
-elvetett borítótervek

Leiner Laura elő- és utószavával.

SzJGereknek kötelező ;)

Vélemény
Amit én nem tartottam fontosnak, az a „best of” volt, egyrészt, mert mindenkinek személyre szabott, mi az, ami tetszik, másrészt, már olvastam, és kétszer nem szeretek megvenni egy könyvet. A kimaradt jelenetek mellé nekem nagyon jól jött volna az eredeti nyolcas, mert így olvasva, néha abban sem voltam biztos, hogy tuti nem ezt olvastam előzőre. Sokszor gondolkodtam, vagy totál kiesett, hogy ott pontosan mi van a könyvben.

Nem tudom, mire számoltam, talán pár újdonságra, amiből ténylegesen csak pár darab volt benne.
Ami tetszett, azok a borítótervek, némelyik haláli volt. Az érdekességek rész is a helyén volt, a rajzok is, bár még mindig fájlalom, hogy Corteznek gyakorlatilag nincs fanart arca.

A többit pedig, már olvastam máshol, interneten, mint a gyakori kérdéseket. Aki szemfüles, ezen már túlgyalogolt.

Szándékosan nem tették bele azokat a részeket, ahol egyértelműen kiderülne számunkra, hogy Cortez szerelmes Renibe, ami mondjuk jó, mert legalább volt miért agyalni, és állítom, hogy ez volt az, amiért olvasni akarjuk a könyvet. Reni levelének részlete is jó volt, bár végigolvastam volna az egészet, hiszen mindenki ír egy ilyet, és nem áll meg ennyinél.

Hiába mondja el Laura, hogy Reni szőke, egyszerűen annyira fejidegen a szőke haja, hogy nem tudom leírni. Én világosbarnának képzeltem el, vagy szőkésbarnának, de nem szőkének.

SzJG-TAG
Nem az én ötletem, nem is szeretném elvenni a kitalálótól, pusztán a könyvben a karaktereknél volt egy rövid adatlapféle, és azt gondoltam, kitöltöm magamra. :)
Ha már végig olyan volt, mintha én is velük járnék suliba.

Kedvenc szín: fekete, lila
Kedvenc étel: sült hús bármilyen formában
Kedvenc ital: kávé, víz
Kedvenc együttes/előadó: sok van
Kedvenc szám: Alice Cooper - Poison
Kedvenc könyv: még több van, mint együttes
Kedvenc film: rengeteg; Képtelen képregény
Kedvenc sorozat: Szex és New York, Dr. Csont, Dexter
Kedvenc színésznő/színész: Edward Norton, Kate Winslet (plusz a többi)
Kedvenc ruhadarab: bármi, ami ápol és eltakar
Kedvenc kiegészítő: nyaklánc
Kedvenc tárgy: laptop, basszusgitár, Trudi (a plüsskacsa)
Példakép: anyu
Ez volt a jelem az oviban: tulipán
1 dolog, ami mindig van nálam: könyv
Legjobb barát: Ádám, Viki, Dóri
A legfontosabb ember az életemben: Mr. A (ki más?!)

Értékelés
8/10
Azoknak ajánlom, akik fanatikusok, és/vagy szeretnék a teljes sorozatot a polcukon tudni, de nem tudom, hogy mondjuk, ha alkalmam adódna rá, akkor megvenném-e. Nyilván, ha meg lenne a többi, beszerezném, de ha mondjuk nincs, azt sem tartom nagy világvégének.
A könyv méltó lezárása a sorozatnak.

Olvastátok már?

7 megjegyzés:

  1. Nice post!!!
    Have a good week!! my g+ for you!!!

    Besos, desde España, Marcela♥

    VálaszTörlés
  2. Már jó párszor belefutottam az írónő könyveibe, de valahogy mindig átléptem felettük. Pedig egyszer el kellene olvasni, mert azt mondják, hogy jó.
    Nekem Ward Beavatása tetszett:) Jó, lehet hogy az FTT fanatikusságomnak köszönhető, de nekem nagyon jó kis felüdülés volt. Zsadist története tetszett, az interjúkon jókat nevettem:) Jó volt feleleveníteni az addigi könyveket és a vicces részeket:D Na meg a fórumos rész mikor Rhage V-t szívatja. Hatalmas!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kellett igazából valami, amihez tudom kötni ezt a könyvet. A Beavatás nekem kicsit sorozatidegen volt, persze az interjúk, az adatlapok, a kis sztorik nagyon jók. Már csak ezért is remélem és várom, hogy lesz majd újabb.
      Én csak ajánlani tudom Laura könyveit, de ha ajánlót szeretnél, akkor a könyv címke alatt van az összes. :D
      FTT fantikus vagyok. Elkezdtem írni egy fanartot még régebben, viszont nagyon át kellene dolgozzam, hogy másoknak is olvasható legyen. :)
      Nem tudom, mennyire lenne rá igény.

      Törlés
    2. Én jelentkezek az igénybenyújtók között, sőt 2 kézzel:) A másik blogodon is olvasom az írásaid szabad óráimban, csak kommentálni nem szoktam.
      Azóta már utánajártam a könyv első részének, és úgy tűnik kölcsön tudom kérni addig míg elolvasom:)

      Törlés
  3. Most olvasom ezt :) Előtúrtam, hogy írtál róla, és elkezdtem olvasni. Pont ott tartok, hogy azt írja, hogy Reni sötétszőke. Szerintem ez az a szin, amit te is elképzeltél neki. Vagyis világosbarna, vagy szőkésbarna. Nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább barna az árnyalat, mint szőke. Annyira nem jön hozzá, hogy a semmilyen lány szőke, hogy mindig barna volt. Hol sötétebb, hol világosabb.

      Törlés