2013. november 24., vasárnap

"jó vagyok" süti


Jó pár nappal ezelőtt azegyetlen ufótesó megkért, hogy az alábbi receptet küldjem el neki, és miközben gépeltem, rájöttem, hogy régen volt már, miért is ne legyen újra?
Úgyhogy, most ez némiképpen süti haladóknak, bár szerintem annyira ez sem bonyolult, viszont aki az egyszerűbbekhez van szokva, maradjon a boltinál.

Mivel rászoktam a minisütikre – olyan leszek a végén, mint Brid. Jones anyja: miniubi, olajbogyi -, ez sem túl nagy méret. A legnagyobb táska tenyérnyi méretű lett.
Meg azért is jó a kicsi, mert így úgy érzem, hogy tovább tart, nem csak fölöslegesen töltöttem el hat órát a konyhában. Persze, a két házisáskámnak (apu, Mr. A) ez tök mindegy, mert rohamosan fogy.


Harmadrészt, ez amolyan „jó vagyok” süti, ugyanis itthon pöppet durci van most.
Lényeg a lényeg, hogy íme az én verzióm túrós táskára.


Ami kell:
Tésztához
50 dkg liszt
6 dkg vaj
5 dkg cukor
4 dl tej
2 dkg élesztő
3 tojás
olaj

Töltelék
50 dkg túró
4 ek porcukor
2 ek citromlé

A két tojás sárgáját a cukorral habosra keverem, majd hozzáöntöm a 3 dl tejet folyamatos keverés mellett. A maradék tejet langyosra melegítem, belemorzsolom az élesztőt, és egy kis kanál cukorral felfuttatom. (az élesztős tej teteje habos lesz – olyan 15 perc alatt).
A liszttel elkeverem a masszákat. Olvasztott vajat adok hozzá, és összegyúrom. Egy órán keresztül kelesztem, majd lisztezett deszkán fél centi vastagra nyújtom.
Kivágok belőle 8szor 8as négyzeteket.
A túrót szitán áttöröm, belemegy a porcukor és a citromlé, majd összekeverem. Aki szereti, annak plusz mazsola. A négyzetek közepére annyi tölteléket halmozok, amennyit szeretnék, majd összehajtom a tésztát. A csücsköket (végeket) összenyomom. A tetejére felverek egy tojást, amivel megkenem őket.
Addig sütöm előmelegített sütőben, ameddig aranybarna nem lesz.

 

TIPPEK:
- Lekvárral lehet készíteni, de jobb, ha sütéshez való lekvárt használunk, akkor a tészta nem szívja be, vagy nem árasztja el és ég rá a tepsire. Plusz, használhatunk pudingot, ha nagyon szeretnénk cifrázni.
- Hiába tűnik vastagnak a kinyújtott tészta, ne nyújtsd tovább, mert a tölteléktől elázik.


Jó étvágyat hozzá! ;)

Pusszantás,
D.

PS.: bénáztam rendesen.
Kivettem a tejet a hűtőből, kitettem az asztalra, és ahogy fordultam, azzal a svunggal leborítottam, úgyhogy ázott a konyha rendesen. Utána új sütőpapírt egyengettem bele a forró tepsibe. A túrós töltelékbe meg több citromlé került, mert nem fogtam biztosan a kanalat, és legalább négy lett. De jó citromos.

Ha van kívánság, hogy milyen (jellegű) sütit látnátok itt, akkor lőjetek kommentet. Igyekezni fogok. 

5 megjegyzés:

  1. Uhh, azt hiszem ebből küldened kell nekem :D :D :D A legfinomabb :D Nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Hello from Spain: interesting recipe to bake cookies. Very appetizing. Keep in touch

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszett/tetszik! :)
    Finom is lett. A fiúk meg tolják befelé szépen. ^^

    VálaszTörlés