2013. november 24., vasárnap

FP: Az L-Carnitine-ről


Lassan elfogynak az ilyen irányú témáim (ezen kívül még 2 db bejegyzésem van), és lezárul a fogyiprojekt. Mármint a blogon, nekem nem. :)

A fogyás és a fogyasztószerek mellett a legtöbbször az L-carnitine szó kerül szóba, mint, ami elősegíti a könnyebb fogyást.
Úgyhogy, most erről lesz szó.


Fontos megjegyezni, hogy amellett, hogy fokozza az anyagcserét és a zsírbontást, energetizálja a testet és az elmét is, teljesítményünket megnöveli, és ehhez egyszerre használja a zsírból, szénhidrátokból és fehérjékből nyerhető energiáinkat.
(oh ssssszzzz… de szép szóismétlés, na mindegy. Így marad)

Mozgósítja azokat a sejtjeinket is, amik ahhoz kellenek, hogy az immunrendszerünk megfelelően működjön. Szóval, vitalizálja a sejteket, helyreállítja a károsodott sejtmembránt, véd egy halom dologgal szemben, mint pl.: stresszfaktorok, szabadgyökök.

Persze, ez nem vitamin, és nem élelmiszer, meg azt kiegészítő készítmény, tehát, nem kell őrült módon alkalmazni. Helyi zsírbontást sem érünk el vele, szóval, jobb, ha a dobozon olvasható módon alkalmazzuk.
Ez általában, két kapszula fél órával a sporttevékenység előtt. Vízzel fogyasszuk, nem sport- vagy protein tartalmú itallal, mert a fehérje gátolja a felszívódását. Egyeseknél éberséget okozhat, úgyhogy este már ne nagyon fogyasszuk.

Személyes tapasztalataink:
Mi a BioTech termékét használjuk, ami az alábbi képen látható:



A dobozon ez olvasható: „Az L-karnitin segíti a sejtszintű anyagcserét, ezáltal lassítja a szervezet glikogén raktárainak kiürülését, szerepet játszik a zsírok lebontásában. A termék hatékonyan egészíti ki az aerob sporttevékenységet végzők étrendjét.”
Egy adag két tabletta, ami 39,6KJ / 9,4 kCal, és edzés előtt fél órával kell bevenni, és szintén nem helyettesíti a változatos étrendet.

Minket nem pörget fel, viszont látványosan bontja a zsírt, és ezért nem használjuk minden nap. Én nem használom minden nap, Mr. A azért valamivel többször nyúl hozzá, mondjuk neki nem baj, ha esetleg olyan helyekről is veszt zsírt (mell), ahonnan én nem szeretnék.

Nektek volt szerencsétek már hozzá?
Jó/rossz tapasztalat?

2 megjegyzés:

  1. Én mindig féltem ezektől, de most a bejegyzésedet olvasva nem is tűnik olyan ijesztőnek.
    Nekem a fogyigatya vált be, már akartam régebben is írni ezt a fogyis bejegyzéseid alá, biztos ismered. Olyan, mint a búvárruha, köldök felett kezdődik és térd felett ér véget, edzéskor nagyjából nyolcszor annyit izzadsz tőle, mint általában. Nekem azzal szokott nagyon sok leszaladni és segít abban is, hogy ne legyen narancsbőr a fogyás helyén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az L-carnitine az nem egy misztikus dolog. Speciel nekem, aki sok rostot eszek és mozgok, elég egy ilyen bogyó, és én akkor alkalmazom, amikor mondjuk puffadok. Mr. A pedig, folyamatosan nyomatja (már, amikor el nem felejti). Szerintem ez a legkevésbé veszélyes cucc a használatban levők közül.

      Ennek a fogyigatyának viszont, utánanézek! Köszönöm, hogy megosztottad velem/velünk! :)

      Törlés