2013. október 9., szerda

Sütiklub: Tipegő Brownie


Elneveztem magamról egy kaját. Igen.
Nem nagyképűségből – bár úgy tűnhet -, pusztán nem tudtam, hogyan elnevezni.

A mostani süti is megdolgoztatott igazán. Főleg, hogy ma csináltam meg úgy, hogy délre jöttünk haza a mászkálásból és kettőkor meg indulás volt dolgozóba. Szóval két óra alatt rittyentettem ebédet, és süteményt.

Az eheti ötös:
mazsola
pudingpor
fahéj
dió (daráltat használtam)
rumaroma
Ami kell:
A tésztához
1 dl tej
10 dkg vaj
2,5 dkg kakaópor
1 egész tojás
16 dkg cukor
13 dkg liszt
1 kk sódabikarbóna
1 csipet só
2 ek joghurt
1 ek dió
½ kk fahéj

A tejet a vajjal felmelegítem, míg a van teljesen fel nem olvad.
A cukrot a kakaóval elkeverem, majd a tejes elegyhez adom. Addig keverem, ameddig a cukor el nem olvad.
A lisztet a szódabikarbónával, a dióval és a fahéjjal elkeverem, és folyamatos keverés mellett a masszához adom.
Ezután jöhet a joghurt és a tojás.

Egy kisebb tepsit kikenek, és kilisztezek, majd egyenletesen elterítem benne a masszát.
180 fokra előmelegített sütőben olyan 20-25 percig sütöm.
Amikor kész, hagyom teljesen kihűlni.


A masszához
1 főzés nélküli pudingpor
3 dl tej
mazsola
rumaroma

A pudingport a tasak szerint elkészítem, és az előzetesen rumaromába áztatott mazsolát hozzáadom.
Amikor krémesre kevertem, akkor a süti tetejére teszem.

Mehet be a hűtőbe dermedni, és kész is.

Jó étvágyat hozzá!

Többiek sütije:

14 megjegyzés:

  1. Patakokban csorog a nyálam. :O Szavakba sem tudom önteni milyen jól néz ki. :D
    Ki mondta, hogy a nagyképűség rossz dolog? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jah, akkor vissza az egész.

      Update:
      "Elneveztem magamról egy sütit. És büszke vagyok rá!" :D

      Törlés
  2. Nagyon isteni :)

    Guszta, mint mindig :)

    Puszóka :)

    VálaszTörlés
  3. Hm-hm... mikor is megyek hozzád legközelebb? Hétvégén? Remélem, kitart addig... legalább egy szeleteeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Puszi,
    Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekezzél, mert nemsokára még apu is jön, szóval két pasi, öt szeletnyi süti... lehet, hogy az esélytelenek nyugalmával indulhatsz. :D

      Törlés
  4. Ez nagyon incsi-fincsi lehet:) No, majd ha élőben is találkozunk, akkor süthetsz ilyet:) Én meg nyomatom az Olcsi muffint.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd pakkal megyek, és csak süti lesz nálam. :D
      Hú, nagy parti lesz az!

      Törlés
  5. Ez "csak" valami hamiskás brownie. Én a brownieban azt szeretem, hogy a belseje szinte folyik, és csokiscsokiscsokis.
    De azért ez nem von le a Tipegő változatból semennyit, elég jól néz ki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem állítottam, hogy igazi, és a Meglepetés magazinban olvastam a receptet, ők brownie-nak hívták. :)

      Köszönöm! :)

      Törlés
  6. Nem volt nagyképűség, nagyon guszti :)

    VálaszTörlés