2013. október 2., szerda

Sütiklub: fagyi ihlette


Na jó, nem, csak utólag, mert most galád módon megkötöttem Iluss kezét. S amiért partner volt benne, ezer köszönet.

Az úgy volt, hogy apukám szeptember 30-án ünnepelte a tizennyolcadik (hihihi) születésnapját, és én készítettem a tortát, míg a barátnője ajándékot. A torta pedig, sztracsatella lett, átlépve ezzel a hagyományos sütik tárházát.
Viszont, heti egy sütire vagyok kapacitálva, ezért lett most a sütiklub olyan, hogy a kedvenc fagyinkat fogjuk sütivé formálni.



Úgyhogy, Iluss-nak jövök eggyel, s most jöjjön apu tortája, illetve a bejegyzés végén egy kis összefoglaló a szülinapról, és a hírhedt hófödte Millenium Falconról.

Van egy rossz hír is. Ismét kétszemélyes lett a Sütiklub. Virág blogja a Caféblogra költözött, ahol nem szabad linkelni (ejnye-bejnye!!!), így kénytelen feladni a szerdákat. Ettől függetlenül, remélem, készít majd sütiket, amiket kipróbálhatok, mert tőle nagyon sokat felírtam már a megcsinálandók listájára. Ám, ha valaki kedvet érez, akkor jöjjön!


Ami kell:
A tésztához
4 tojás
8 dkg cukor
10 dkg liszt
2 dkg kakaópor
1/3 csomag sütőpor
4 dkg olvasztott vaj

A krémhez
50 dkg túró
10 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja és leve
2,5 dl tejszín
1 púpozott tk zselatin
fél dl víz
10 dkg étcsokoládé


A tojás sárgáit a cukor felével és a vajjal kikeverjük. Ügyeljünk azért arra, hogy az olvasztott vaj ne főzze meg! A fehérjét a maradék cukorral habbá verjük, a kettőt óvatosan összeforgatjuk, majd kakaóval és a sütőporral elkevert lisztet is hozzáadjuk.

Egy tortaformát vagy kibélelünk sütőpapírral, vagy vajazzuk-lisztezzük. A masszát beletöltjük, 180 fokon 20 percig, majd 160 fokon 15 percig sütjük. Langyosra hűtjük, és 3 vagy 4 lapra vágjuk. – Nekem három lap lett.

A zselatint a vízben megduzzasztjuk, forrásig felmelegítjük. A tejszínt kemény habbá verjük. A túrót szitán áttörjük, és a többi hozzávalóval kikeverjük, a tejszínhabbal lazítjuk fel. A csokoládét megolvasztjuk, majd a krémbe csurgatva elkeverjük.

A zselatinhoz adunk egy keveset, és azzal együtt visszakeverjük a többi krémbe, majd a piskótalapokkal egy tortakarikába rétegezzük: piskóta – krém – piskóta – krém – piskóta – (sok) krém.

2 órára hűtőbe tesszük dermedni, majd levesszük a tortakarikát, és díszítjük.




TIPP:
Zselatin fixet használtam, mert nem volt kedvem a zselatinnal pepecselni, úgyhogy én a vizes részt úgy ahogy van, kihagytam. Egyszerűen a tejszínhez kevertem, és kész.
A csokit egy kanál olajjal vagy vajjal olvasszuk meg, folyamatos kevergetés mellett, mert akkor fényes és krémes lesz, nem csomós.
Csokis zizivel díszítettem.


Ez volt az alapsütim.
Iluss édessége:

Jó étvágyat hozzá!
Akit érdekel, annak most dióhéjban elregélem a többit.

Apu imádja a Star Wars-t, és mit tehetnék a torta tetejére, mint egy hajót. Mr. A azt mondta, hogy legyen inkább a Halálcsillag, mert azt könnyű elkészíteni, de nem hallgattam rá. Az első sólyomnak úgy kezdtem neki, hogy képeket halásztam, és elkezdtem megcsinálni. Sütöttem egy egyszerű piskótát, formára vágtam, és elkezdtem alakítani.
Szerintem, hasonlít:



Aztán a marcipán, ami elvileg egy 18 cm-s tortát befed, nem fedte be a Sólymot. Vékonyra kellett nyújtani hozzá, de akkor meg szakadt. Utána meg ráborítottam a tésztára, de szakadt, és tésztás lett, úgyhogy elvetettem az ötletet. A környéken készlethiány (!) volt belőle, és kitaláltuk, hogy akkor cukormáz. Jah, meg ahogy a kisbogyó elképzeli. Tényleg olyan lett, mintha Han Solo leszállt volna a Hoth bolygón, ahol a gépet betemeti a hó:


Itt már sírtam (többedszerre is), mert sehogy sem lehetett róla lehámozni. B-terv meg nem volt. Ráadásul reggel, amikor kiemeltem a tortát, hogy befedjem az egérkakival (zizi), akkor vettem észre, hogy a túró kiszáradt, és felrepedezett. Az agyamat elöntötte a fekete köd, de végül palástoltam még több túróval, és jöhetett a zizi. A torta ezután nem látta a hűtő belsejét:



Az utolsó egy órában gondoltam egy nagyot. Sütöttem egy sima vajas piskótát, és megformáztam attól a Sólymot, persze, a lehető legkevesebb dimenzióban, így egy lapos vázat kaptam, amit kifestettem. Ez meg eltört, de olyan helyen, hogy a festés miatt nem látni:


Apu örült, és mindenki felismerte a Falcont, szóval, a küldetés teljesült. Majd jövőre megcsinálom, vagy valamikor ténylegesen is! Amúgy ezeket kapta: torta, bor, képeslap, amibe írtam egy verset is, de az maradjon az ő ajándéka:



10 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy, hihetetlenül jól néz ki! :) A a csillagromboló? Ugye az? Szeretem a Csillagok háborúját, de sose tudom, hogy melyiknek mi a neve! :)

    Kérek szépen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor majd tartok egyszer egy gyorstalpalót! :D

      Törlés
  2. Boldog Születésnapot Apukádnak!
    A torta miatt ne keseregj, mert klassz lett nagyon és a szándék a legeslegfontosabb!!!!!!!!! Mindig tanul az ember! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Átadom!

      Egy pillanatra letörtem azért. :/

      Törlés
  3. Nagyon jó lett, jól néz ki, és én szeretnék egy hajót, meg pónit, meg egy Predator fejet. Tudod, az lesz a következő projekt! ;)

    Azt bírom benned, hogy nem adod fel!

    Puszi,
    Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, már fejben megvan... már most elkezdem csinálni, hogy kész legyek. XD

      Törlés
  4. :D Örülök hogy ezt a fajta csoki díszt nem csak én hívom egérkakinak:)
    Amúgy egy tipp inkább fondanttal vonj be:) Kevésbé szakad, könnyű kezelni, és még otthon házilag is elkészletezted pillecukorból, porcukorból és ételfestékből (ha színeset szeretnél).
    Amúgy tök jó lett a 2. verzió:) Emelem kalapom előtted, mert nagyon felismerhető:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem, tisztára olyan. Gyerekkorom óta így hívom.
      Fondant lesz házilag következőre, de mivel még nem csináltam, lesz majd belőle egy próbasütés, mielőtt élesben megy. Most nem volt időm, és elég alapanyagom hozzá.

      Köszi! :)

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki mindkettő. :)) Az a piskóta, hááátt. :D (nyammnyammnyamm)

    VálaszTörlés