2013. október 28., hétfő

Őszi fáradtság ellen


Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én így október végén már észrevettem magamon, hogy fáradt vagyok. Nem volt kimondottan sötét vagy hideg, viszont folyamatosan front volt, óraátállítás, és hiába döntöm magamba a kávét, egyszerűen úgy éreztem, hogy leragad a szemem.



Nyáron és télen valahogy ezt nem érzem, csak tavasszal és ősszel. De mint mindig, amikor rossz a kedvünk, vagy nyomottak vagyunk, saját magunkra van bízva, hogy ki akarunk-e belőle jönni, vagy sem.

Ha nem tudod, hogy gyere ki a fényre, akkor kattints!




A legalapvetőbb dolog, ami változik ősszel, hogy kevesebb időt töltünk a szabad levegőn, és kevesebb D-vitamint tankol a szervezetünk. Ezért is jó, ha mondjuk naposabb időben kimegyünk sétálni valahova, hogy feltöltődjünk.
D-vitamin van a halban, gombában, tojásban, míg a magnézium segít a koncentrálásban, ami a jó minőségű csokikban és a fekete teákban található meg. Tabletta formájában is próbálkozhatunk a szervezetünkbe juttatással, viszont azért nézzük meg a tájékoztatót.


Mozogj! Komolyan. Nem ráz fel semmi jobban, mint a sport. Ha csukódni akar délután a szemem, nem engedek neki, inkább nekiállok mozogni. De esténként is lehet, vagy reggel, ha dolgozunk, és nem kell másfél-két órákat izzadással tölteni, mert természetes, hogy van, hogy nincs kedvünk. De napi fél óra is elég a töltődéshez.
Vagy, néha állj fel, és mozgasd kicsit át magad.
 
Kezdj el takarítani, amit fogj fel egy külső-belső regenerálásnak. Sokan azt mondják, hogy a takarítás rábírja az embert a lelki megújulásra, mert ha rendes a környezeted, akkor te magad is rendezett(ebb)é válsz.
Plusz, hogyha kis díszekkel feldobod a lakást, a közérzeted is rengeteget javul.


Igyál! Nem, nem alkoholt, hanem vizet, teát, kakaót, ami jól esik, csak hidratáljuk magunkat. Ami nyáron a Nap melege, úgy ilyenkor a fűtés az, ami szárít.
Az ivás mellett visszakanyarodnék az első pontra, hogyha már nem akarunk kimenni, legalább szellőztessünk. Az állott levegő letompít.

Ha teheted, akkor szervezz magadnak olyan programokat, amik feltöltenek. Találkozás barátokkal, csajos nap, vásárlás, bármi, amiről tudod, hogy lelkileg-szellemileg feltölt.

Én direkt olyan zenét hallgatok, ami nem visel meg, tehát semmi lassút, szerelmeset, érzelmeset, semmi dallamvilágban vontatottat. Inkább pattogós, pörgős, dübörgős zenét, olyat, amit az ember szíve szerint teli torokból üvöltene, hogy hallja meg a hangját az egész világ.

Filmekben is olyanokat igyekszem választani, olyan videókat, amik megnevettetnek, melegséggel töltenek el. Ezt hívom én kakaós-takarós filmeknek.

Semmi lélekölőt nem hallgatok, nézek, olvasok. – Pont a napokban töröltem magam egy-két blogról, mert egyszerűen megláttam a címeket, és már attól harakirizni akartam.


Készíts egy listát, hogy mit kellene aznap megcsinálni, és törekedj arra, hogy minden nap több elvégzett dologgal záruljon, mint amennyi még hátra lenne. Sok kis sikerélmény megváltoztatja a nézőpontodat, ami aztán bevonzhatja a nagyobbat.

Legyen valami, amihez oda tudsz bújni, vagy amit meg tudsz ölelni, simogatni. Akinek állandó bejáratú pasija van, az ölelést pipálhatja, akinek állatkája, az a simogatást. Ölelgetni én a majdnem életnagyságú koalámat szoktam, vagy Trudi kacsát (a legmegértőbb plüss a Földön).


Az utolsó momentum, amit mondani tudok nektek, hogy keressétek a mindennapi kis csodákat. Legyetek jók a másik emberhez, ne gyűlölködjetek, mert a belső tisztaság kihat a külsőre is.
Szoktam pl. lomtalanítást tartani, hogy mi kell még, vagy mi nem. Amit tudok, azt tovább adom valakinek.

Remélem, hasznos ez a kis szösszenet nektek.
Pusszantás,
D.

8 megjegyzés:

  1. Jó kis lista volt, ezeket mindig űzni kéne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett. :)
      Rajta vagyok, csak nem mindig jön össze.

      Törlés
  2. Jó kis lista volt! Én ilyenkor vitamint szoktam szedni, egy kis plusz támogatás gyanánt míg át nem esek ezen a maci korszakon. Bár párszor elgondolkodtam, talán jobb lenne hallgatni a testemre és téli álmot aludni.
    A listázás is jó ötlet, mondjuk én még a bevásárló listát is szépen megírom és otthon hagyom típus vagyok, nem hiszem hogy megtalálnám mikor kellene, de jó ötletnek tartom, érdemes megpróbálni.
    Viszont ebben az időszakban pont nem szeretem a vidám pörgős zenéket, és filmekben is inkább a sírosabbak felé húzódom. De mondjuk ezek nálam nagyon nagyon hangulat függő dolgok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vitamin az van, viszont a d és a magnézium miatt borulunk sokszor magunk mellé, azért emeltem ki azt a kettőt.
      A téli álom nem rossz ötlet! ;)
      Zenéből, filmből pedig, kinek mi. Engem lohaszt a nagyon hasfájós történetek zöme.

      Törlés
  3. Good post! great tips!!
    Have a good week!! and my g+ for you!!!:))

    Besos, desde España, Marcela♥

    VálaszTörlés
  4. Én tegnap úgy küzdöttem a fáradtság ellen, hogy random sírtam fél órán keresztül. Mit sírtam?! Zokogtam!
    És a felírt dolgok azok, amik amúgy is átsegítenek a dolgokon. Ráadásul ma vettem 4 csomag gyógyteát- nagyi teái és herbária .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azok jók.
      Sajnálom, hogy eltört a mécses. Ha némileg vigasztal, akkor nálam is.

      Törlés