2013. október 5., szombat

Lissa Price: A testbérlők


Nagyon félek olyan sci-fit olvasni, ami kortárs és ráadásul nő írta meg, mert biztosra lehet venni, hogy lesz benne valami szerelmes nyálazás. Így remegő kézzel vettem szemügyre A testbérlőket, és nagyon is kellemesen csalódtam. Részleteiben valahol már olvastam ezt a könyvet, viszont Lissa Price mesterien gyúrta össze a történetet. Gördülékeny, és nem feltétlenül a szerelem áll a középpontban, hanem a túlélés.
Már most ott tartok, hogy „jajdenagyonváromafolytatást”.

Valóságos felüdülés volt ez a regény, mert felrázott, adott ihletet, és simán le merek majd venni a polcról más könyvet is az írónőtől.



A szerzőről

Szégyenszemre annyit sikerült kiderítenem róla, hogy fotózást és az írást tanulta, valódi kalandor, mert bejárta a világot. Jelenleg Dél-Kaliforniában lakik, ahol a mai napig a regényeket ír.
Hatottak rá: Suzanne Collins, Scott Westerfeld, Stephen King, Neil Gaiman.


Fülszöveg
A Földet háború pusztította, emberek milliói haltak meg. És ebben a világban valóra válik az emberiség régi álma: végre lehetséges egy másik személy testébe bújni.
A 16 éves Callie rábukkan egy titokzatos helyre, ahol rászorult tinédzserek bérbe adhatják fiatal testüket a társadalom idős, de tehetős polgárainak. Amikor azonban a fejébe ültetett szerkezet meghibásodik, Callie öntudatára ébred, és dúsgazdag bérlőjének mesés életét kezdi élni.
Aztán a lány rádöbben a halálos tervre, aminek ő is része. Az összeesküvés szálait befolyásos emberek mozgatják, és Callie kényteln lesz a rejtély végére járni, ha életben akar maradni. Ez pedig nem lesz egyszerű, mert ebben a világban tényleg senki sem az, akinek látszik.

Kedvenc idézete(i)m
1)
A szavaim a hideg éjszakai levegőben lebegtek, az egész véglegessége túl nagy súllyal bírt.

2)
Lehet, hogy szépkorú, de aki egyszer stréber, az úgy marad.

3)
-Az ifjúságunk produktív szerepet tölthetett be a társadalmunkban – mondta.
Micsoda hazug.
-Minden politikus hazudik – mondtam. – Ez a munkájuk alapkövetelménye.
A hazugságai hatalmasak. Affélék, amelyek gyerekeket ölnek.

4)
Émelyegtem. Madison egy egész nemzetet süllyesztett le a menüválasztás trivialitásának szintjére.

5)
Nem tudtam, mi az ijesztőbb: ha valaki más veszi át a testemet, vagy ha felrobban a fejem.

6)
Adj a férfinak maszkot, és elmondja az igazat.

Vélemény
Végig olyan érzésem volt, hogy vett egy kicsit A burokból, meg az Éhezők viadalából. De pont csak annyit, amennyi nem hat másolásnak. A főbb szálakat kiemelte, és megteremtette a világ egyik alapját vele. A másik kicsit inkább Richard Morgan Valós halál című könyvére emlékeztetett. Főleg, amikor olvastam, hogy a világában szépkorúak vannak, ami Morgannél matuzsálemek.

Ettől függetlenül, ezt a hármat remekül gyúrta össze, ha mondjuk ezek alapján íródott, mert lendületes és könnyed történet volt, az írónő jól mesél, és pont annyi volt benne a szenvedés, amennyinek lennie kellett, azokért aggódott, és úgy folyt a cselekmény, amire úgy számít az ember, semmi elrugaszkodás, valami vad irányba.

A végkimenetelt is sejtettem, de azért meglepett, mert nem mertem rágondolni.

Tetszik ez a disztópia, és a spóraháború gondolata, mert én is úgy tartom, hogy nem egyből atommal dobálnánk egymást, hanem először valami mással.

Értékelés
9/10
Mindenképpen ajánlom fiataloknak, disztópia rajongóknak, mert ez azon kevés könyvek egyike, ami már az első készhez vételnél összekapcsolódik az olvasóval, és nem akarod letenni.

Olvastátok már? Hogy tetszett?

10 megjegyzés:

  1. Szia! Díjat kaptál tőlem! :)

    VálaszTörlés
  2. húú!ú! Ezt el kell olvasnom! Nagyon jó! És az ajánló is róla!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csináld meg sminkben a borítót egyszer (légyszi)! ;P

      Megéri elolvasni szerintem.

      Törlés
    2. Jó ötlet? Már a másik ötleteden ia gondolkodtam,de ynnak félek nekiállni. Gondolkodtam vers sminlben sorozatban:-) ! Mit szólsz?

      Törlés
    3. Túl kishitű vagy magaddal, amit igyekszem majd kiverni belőled. :D

      Arra kíváncsi lennék, hogy milyen sminket csinálsz egy-egy vershez. :D Sőt, versötletem is lenne bőven. :D

      Törlés
  3. Annyira jó és furcsa és picit valószerű :) Én egy filmet is szívesen megnéznék belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy csinálnak belőle majd egyszer valamit. Ha már jön a Végjáték, akkor jöhetne ez is. :)

      Törlés
  4. Még egy könyv az olvasási listámra, nagyon jónak hangzik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem megéri kölcsönözni vagy megvenni, merem ajánlani, nagyon élvezetes. :)

      Törlés