2013. október 8., kedd

Leiner Laura: Bábel


Nagyon megszerettem az írónőt, és teljesen be voltam sózva, hogy jöjjön már ki az új könyve, utána meg, hogy a kezemben tarthassam végre. Tény, ez most e-book formátumban történt meg, de azt hiszem, sőt, tudom, hogy meg fogom venni nyomtatásban az összes művét, mert ezt a kezemben kell tartani.

Persze, így is meg volt simán a fesztivál hangulatom utána. Közben pedig az első kétszáz oldalnál Iron Maiden szólt, majd RHCP. Amikor Mr. A felhívott valamivel, akkor az volt az első kérdése, hogy hol vagyok, mert üvölt a zene. Mondom, nem vagyok sehol, csak egy fesztiválos könyvet olvasok, és kellett a hangulat.

Egész nap nem csináltam mást, csak olvastam, és olvastam, és vasárnap le is tudtam a könyvet, de rossz, mert már nincs, és nem tudom tovább olvasni, és most még jól jött volna valami az írónőtől, bármi. Még kaját készíteni is elfelejtettem. Illetve, nem is. Csak a második helyre szorult. De a könyv tehet róla! Abszolút letehetetlen!


A szerzőről



Ifjúsági bestseller szerző. 1985. április 22-én született Budapesten. Első regényét 18 évesen írta, Remek! címmel, mely 2005-ben jelent meg. A Szent Johanna gimi ifjúsági regénysorozatának első kötete 2010-ben jelent meg a Ciceró Könyvstúdió gondozásában.


Fülszöveg(forrás: moly.hu)
Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.

Kedvenc idézete(i)m
1)
Nem értem, mi ez a szerelem a fekete-fehér műsorok és nagypapa között, erős a gyanúm, hogy a fele róla készült, azért élvezi ennyire.

2)
A srácok bunkók, a lányok meg odavannak értük.

3)
-Mert reméltem, hogy felajánlod, hogy hozol nekem, hogy ne így kelljen elindulnom! (…)
-Pszichopatán?
-Nem. Pizsamában.

4)
-Abdul, apád keres.
-Miért?
-Mert a fia vagy.

5)
Apu, ne lolozzál már itt, rém ciki vagy!

6)
Hát, igen, fesztiválbetegség az elnyomorodás, a földön ülünk, földön alszunk életmód eredménye a totális elgémberedettség és a kattogó ízületek.

7)
A legjobb barátnő feladata egyértelműen az, hogy velünk utáljon vadidegen lányokat, akik a boldogságunk útjába állhatnak.

8)
-Nyávogj már!
-Miaú - (…) – Nem hiszem el, hogy belenyávogtam a telefonba. Józanul.

9)
-Csak gondolkoztam.
-Nem kéne. Abból soha nem jössz k jól.

Vélemény
Egy percig nem volt bennem az, hogy mi a közös ebben a könyvben és az SzJG-ben, sőt, a könyv közepére teljesen elfelejtettem ez utóbbit, mert simán egy élő, lélegző történet volt ez. Imádtam a szereplőket, a párbeszédeket, a történet sodrását, mindent, mert teljesen visszahozta a valaha volt fesztiválos/rock táboros/koncertes élményeimet.

A kedvenc karakterem a főszereplő, Zsófi, és Szasza. Kolos hiába volt valójában überjófej, akkor is maradt a középkategória. Boldit pedig, megszerettem… a punk is remekül volt része a történetnek.
Mindenki a helyén volt, és a karakterek is jól kidolgozottak voltak. A menőnek volt oka arra, hogy menőnek bélyegezzék meg.

Hosszú idő óta pedig, ez volt az első könyv, amin itthon hangosan nevettem!

Értékelés
10/10
No, ennyi ódazengés után, kinek ajánlom? Mindenkinek, aki szerette az SzJG-t, vagy az ifjúsági irodalmat, illetve azoknak, akik már voltak olyan helyzetben, hogy nem tudták eldönteni, barát vagy szerelem?

Olvastátok már?
Tetszett?

3 megjegyzés:

  1. Hmm, meghoztad hozzá a kedvem.^^ Szerintem neki is fogok állni, ha legközelebb valami könnyű olvasmányt szeretnék.:)

    VálaszTörlés
  2. Hihetetlen vagy! Amiről írsz, azt legszívesebben most elolvasnám...
    Írj a Godot-ról, azt kell most megrendeznem:D Hátha!
    Nem ismersz valami horvát irodalmat, ami a dél-szláv háborút dolgozza fel?

    VálaszTörlés
  3. Én őt csak ajánlani tudom, mert remek kikapcsolódás, könnyű történetek, nagyon is életszagúak, amibe bárki bele tudja gondolni magát. Könnyed irodalomnak, fiataloknak mindenképpen megéri.

    Nem, sajnos ilyet nem ismerek. :(

    VálaszTörlés