2013. október 30., szerda

Kérdések, válaszok


Az elmúlt két nap fizikai-lelki horror volt, de megugrottam a saját akadályaimat, úgyhogy összegezve pozitív. Lejártam a lábam, és érzem, hogy van vádlim, reménykedem abban, hogy az összes békávés dolgozó egy hónapig egyszer a járataikkal fog járni – mocskos békávé sálálálálá -, és most értem haza, és nincs időm.
Szóval, aki levélre vár, az holnapig még várjon légyszi, mert most nem vagyok a topon agyban.

Viszont, kaptam múltkor díjat, és Aliz kitöltötte a kérdéseimet. Az ő blogját ITT olvashatjátok.
Ő is írt 10 kérdést, ami nekem tetszett, és már láttam a lelki szemeim előtt a válaszaimat, úgyhogy gondoltam egy nagyot, és most kitöltöm az ő kérdéssorát.

Illetve, nem szerettem volna tovább adni a díjat – a hivatalos verzió, hogy túl sokan vagytok, és nehéz választani -, ezért írtam 11 kérdést hozzá, ami elment valami önismereti tag irányába.

Némiképp ezt most helykitöltésnek szánom, akinek van kedve, az töltse ki, csak hagyjon nálam egy kommentet, mert kíváncsi vagyok ám!
Amúgy, bárki kérdez, szívesen válaszolok. Akár itt, akár ask.fm-en, vagy levélben.


Aliz kérdései:

Mi van a kulcstartódon?
Van egy kis tigris, amit még anyukámtól örököltem meg. Tavaly elhagytam, és totál magam mellé zuhantam, erre másnap a házunk faliújságán látta Mr. A kifüggesztve, és mondta neki a gondnok, hogy biztos egy kisgyerek hagyta el. Naná, csak kár, hogy az a kisgyerek 25 éves volt.
Illetve, van egy gyöngyből fűzött táska, amit Mr. A anyukájától kaptam.



Parketta, vagy szőnyeg?
Parketta, és rajta szőnyeg. A szőnyegpadlót annyira nem szeretem.


Mi ad ihletet?
Gyakorlatilag bármi. Film, könyv, videó, játék, életem apró eseményei, más emberkék bejegyzései. Mindig más indítja be a fantáziám, nincs olyan, hogy mondjuk csak a filmek.

Milyen emléked van kiskorodról, aki élénken él benned?
Amikor a Hősök terénél volt a holland vidámpark, és felültünk apuval az egyik játékra, ami úgy mozgott, ahogy az emberek az ablakot mossák. Én élveztem, aztán egyszer csak apu elkapta a grabancomat, odalent pedig, mindenki halálra válva figyelt minket. – Majdnem kicsúsztam a székből, mivel kicsi voltam, hiába kötöttek be az emberek.

Mennyire hasonlít a férfiideálod édesapádra?
Nincs férfiideálom.
De Mr. A gondolkodásra tiszta apám, és egészen jól el tudnak beszélgetni egymással. Kíváncsi lennék, melyik érzi úgy, hogy önmagával beszél. Külsőre csak annyira hasonlítanak, hogy szürkés-kék szemük van, és barna hajuk. Imádják az édességet, a történelmet, a haditechnikát…stb.


Fizika vagy Kémia?
Fizika inkább, mint a kémia. Egy áramkört előbb összeteszek, mint hogy kikutyuljak valami mérget.
Ám, mind a kettő érdekel.

Földrajz vagy Biosz?   
Földrajz. Még érettségizni is abból érettségiztem. A biosszal sincs semmi bajom, de inkább a földrajz.

Ha felsőoktatásba fogsz járni, vagy már jársz, vagy jártál, milyen tárgyat vennél fel, milyen szakra mennél?
Jártam, épp most a befejező fázisban vagyok. Szociológia szakos voltam.
Eredetileg szerettem volna pszichológiát tanulni, de nem érzem úgy, hogy kész vagyok rá, sőt, szerintem az megmarad hobbinak.
Ha újra kellene kezdeni, vagy kezdeném, akkor szociálpszichológiával mennék tovább.
  

Hol van az a hely, ahova egy álmod eljutni?
Sok nagyvárosba, kisvárosba szeretnék eljutni. Ahova nagyon szeretnék eljutni, az a hely Finnországban van.



Volt már olyan köteleződ, amit szerettél? (könyv)
Inkább az volt.
Shakespeare alap nálam, nagyon szeretem. Amiket még imádtam:
Goethe – Az ifjú Werther szenvedései (nekem nagyon kedvenc, és nem is tudom, mennyiszer olvastam újra)
Voltaire – Candide
Dante – Isteni színjáték
Madách Imre – Az ember tragédiája
Molnár Ferenc – A Pál utcai fiúk

Mondjuk az Aranyemberen kívül minden belefért a keretbe nekem.

Az én kérdéseim saját magamnak: önismereti TAG:

Könnyen mondasz nemet? Milyen esetekben nem megy?
Ha nem ismerem az illetőt, vadidegen, vagy nem fűz hozzá semmilyen érzelem, akkor könnyen mondok nemet, mert a saját érdekeimet nézem. A barátokkal, családtagokkal már más a helyzet, akikhez pedig nagyon ragaszkodom, szinte lehetetlen, hogy nemet mondjak nekik.
Nem kell mindenáron belemenni dolgokba szerintem, amit mi nem akarunk.


Könnyen elsírod magad? Ha igen, min?
Attól függ. Tényleg van, hogy totál szomorú történeteket fapofával végigülök, mert nem érint meg egyáltalán, hogy szegény szerencsétlen, nincs mit enniük. Pl. ez valószínű azért, mert átéltem. Balázs előtt egyáltalán nem hatott meg semmi. Ő elvitte a síráspajzsom egy darabkáját, és azóta van, hogy mondjuk természetfilmes csatornát nézek, és meghal egy állat, akkor bekönnyezek. Vagy, ha éppen nagyon érzékeny napjaim vannak, akkor a filmeken is tudok sírni. Múltkor az Alien 4-n sikerült megsiratnom az embalient.

Mi az, ami megnevettet?
Viccek, poénok, főleg, amilyen helyzetkomikumokat követek el az életemben, vagy amikor Mr. A produkálja magát, vagy a barátaink. Bármi, helyzettől függ.
Mondjuk, kárörvendő nem vagyok. Félek, hogy még nagyobbat zúgok, mint az illető.

Mi tölt el jó érzéssel?
Hogy mondjuk úgy zárok egy napot, hogy pozitív volt egészében. Amikor egy feladatom végére érek, és végre azt mondhatom biztosan, hogy vége van.

Mitől uralkodik el rajtad rossz érzés?
Amikor megsejtek bármilyen sumákságot. Azt nem bírom, de akkor inkább elborul az agyam. Vagy, ha valami negatív dolgot olvasok vagy hallok, látok. Nem szeretem, mert rám nyomja a bélyegét. Nem is azért, mert velem történik, vagy voltam már olyan helyzetben, de sok esetben empatikus vagyok, és magába szippant, és lehúz.

Mit vinnél magadra egy lakatlan szigetre?
Tény, nem korlátoztam le, de valószínűleg, mint a polipok, minden motyómat magammal vinném. Ahogy írtam is, ask.fm-en, hogy ha mondjuk három dolgot vihetnék, akkor könyvet, gyufát és svájci bicskát. Amúgy mondjuk szépészeti dolgokat nem, de plüsst, meg minden kis hülyeségemet.


Mi a csillagjegyed? Mennyire igaz rád az általános leírása?
Vízöntő vagyok, és az okoskodás, meg az anyáskodás az, ami illik rám. Mondjuk ez utóbbi minden csillagjegy-változatomban benne van. Meg szabadságszerető vagyok, nem bírom, hogyha korlátoznak. Menekülni kezdek, még a testi-lelki rabság gondolatától is.

Ha újjászületnél, kinek a bőrében szeretnél újra tükörbe nézni?
Szeretném, ha az egyik kitalált karakterem bőrébe bújhatnék, aki sokáig az alteregóm volt, a múlt hónapban pedig, tökéletesre alkottam meg, és szeretnék ő lenni, az ő korában, az ő világában.

Mit gondolsz arról, ha valaki újra és újra, vagy folyamatosan a padlón ül?
Ott kell hagyni. Hiába próbálod meg felemelni, ha saját magától nem akar felkelni, akkor kár rá pazarolni az időt.


A pohár. Félig üres vagy félig teli?
Mikor hogy. Mivel eléggé bipoláris ember vagyok, általában változik, hogy honnan nézem a poharamat. Általában folyatom a vizet, viszont inni már csak kell. A napok többségében azért félig teli.

Melyik a kedvenc versed? (másold be)
Edgar Allan Poe – A holtak lelke (f: Tellér Gyula)

Lelked majd egymaga marad
A sír sötét gondjainak
Óráján és senkise lesz,
Ki titkaidba beleles.

Viseld csendesen e magányt,
   Mely nem egyedüllét – hiszen
Az életben melletted állt
   Holtak lelke veled leszen
Holtodban, s akaratunk ott
Ismét árnyba von; légy nyugodt.

A tiszta éjszaka
Kihuny s sok csillaga
Magasló trónusáról
Nem reménysugárral világol,
De a sok fénytelen,
Rőt gömb mint gyötrelem
S láz hullik csömörödre,
S rád ég majd mindörökre.

E gondolatot el ne vesd,
E látomást ne hessegesd;
Soha el nem hagyhatod
Tűnni: mint fű a harmatot!

Isten lehe: a szél elállt,
S a köd – amely a dombra szállt,
S az árnyak, az árnyak szét nem osztják –
A tanújel és a bizonyság.
A fák közt is mily lebegő:
A rejtélyek rejtélye ő!

Mondjuk, ennél jóval több vers van, amit imádok, de ez illik a legjobban rám.

No, most eltipegek. Holnap jövök.
Pusszantás,
D.

Amúgy összeraktam pár 11 kérdésből álló kérdéssort a magam szórakoztatására. Alkalmasint majd felfedem őket.

6 megjegyzés:

  1. Hello from Spain: interesting answers. Keep in touch

    VálaszTörlés
  2. Már holnap reggel repülnék Finnországba :) Lábjegyzet a kötelezőkhöz: a Bovaryné isteni, mégis alig olvasta valaki :( Nekem az egyik óriási kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszú lett volna felsorolni, hogy melyek voltak a kedvenceim, ezért csak egy-kettőt jelöltem meg. Nálam az Ifjú Werther vitte a prímet, viszont a Bovaryné egyáltalán nem volt rossz. Sőt. Nem vagyok abban biztos, hogy a mostani kötelezőket a fiatalok, gyerekfejjel élveznének. Rengeteg kötelező volt, amit később olvastam, és szívesen olvastam. A Bovaryné is ilyen volt.

      Törlés
  3. örülök, hogy kitöltötted! :)
    Imádom egyébként mások válaszait olvasni a kérdéseimre, mert ez olyan, mintha előttem állnának. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel én is így vagyok. Én szeretem az ilyeneket kitölteni és másokról olvasni is. :)

      Törlés