2013. október 12., szombat

Jamie után szabadon: virslis-sajtos batyuk


Nem terveztem ezt a bejegyzést megírni, de amíg Réka tömi a fejét – a csajokkal az a terv, hogy úgy 5-6 kilót rápakolunk -, addig gyorsan megírok egy olyan egyszerű receptet, amit csak azok fognak elrontani, akik a popcornt is odaégetik… vagy még talán ők sem.

Egyik nap néztem Jámi (Jamie Oliver) 30 perces kajáit, és abban láttam ezt, amiből Tipegő 20 perces kajáit készítettem, mert nem kolbásszal van, viszont ennünk már csak kell, és gondoltam egy nagyot.

Figyeljetek csak:


Ami kell
-1 nagy vagy 2 kicsi gyorsfagyasztott leveles tészta
-pár szál virsli (én 7 db-t használtam)
-reszelt sajt
-só
-bors
-tojás (kenéshez)
-szezámmag

Értelemszerűen felengedjük a leveles tésztát, majd lisztezett deszkán kinyújtjuk. A virsliket megpucoljuk, és ketté vágjuk. Megsózzuk, megborsozzuk, és rászórjuk a reszelt sajtot.

Ezután a tészta „tiszta” felét megkenjük tojással, és jöhet a csomagolás. Mivel a virsliket nem a tészta szélére tettem, felhajtom azt a hüvelykujjnyi részt, majd arra ráhajtom a tojásosat. A tojás összefogja majd.

Háromujjnyi darabokra vágom a tésztát, és a darabkák tetejét bevágom – nem félbe, csak annyira, hogy szökhessen a gőz.

Megkenem tojással, és megszórom szezámmaggal.

Egy kivajazott-lisztezett tepsibe teszem őket, és 180-200 fokra előmelegített sütőbe teszem, olyan 20 percre, de szerintem nekem kevesebb volt valamivel.


TIPP:
Bármilyen nekünk tetsző fűszert használhatunk, virsli helyett kolbászt, és igény szerint a feltét (olajbogyó, hagyma) lehet bármi, valamint kenhetünk is rá szószt, ha nagyon száraz.
Én még tegnap készítettem joghurtos sütőtökkrémet, azzal ettem, és baromi finom volt!!!!!!

Áh, megyek is egy újabb körért!

Jobb lett, mint a fornetti, de komolyan.


Ugye, hogy pofonegyszerű?
Remélem, lesz, aki majd egyszer kipróbálja!


Jó étvágyat hozzá!

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, és tényleg baromi egyszerű :)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jól néz ki hasonlót már én is csináltam *-*

    VálaszTörlés
  3. Nyami:) Ezt is ki kell próbálnom:)

    VálaszTörlés
  4. Kellett valami rágcsálnivaló. :)
    Örülök, hogy tetszik. :)

    Ha kipróbáltátok, vagy van recept, tipp vagy ötlet, akkor írjátok meg.
    Szép napot!

    VálaszTörlés