2013. október 6., vasárnap

FP: Mit vegyek fel?


Na, igen. Könnyű lenne annyival lezárni a témát, hogy nyilván azt, amiben jól érzed magad. De ez egy olyan dolog, hogy nem árt tudni, miben érdemes próbálkozni. Mert én már nyújtózkodtam macinaciban, ami varrás mentén repedt, és láttam már embert, aki tornadresszben spinningelt.

Felmerülhet sportolás közben is, hogy számít-e, hogy miben vagyunk, vagy, hogy nézünk ki. Nem mondom, hogy nem, de azt sem, hogy igen. Az számít, hogy mi érezzük benne jól magunkat, és ekképpen két csoportra lehet osztani a nőket.


Vannak azok, akiknek halál mindegy, miben jelennek meg, csinálják, és nem számít nekik, hogy néznek ki, mert azon a véleményen vannak, hogy úgyis megizzadnak, és ez nem arról szól, hogy trendik legyenek a legújabb, márkás edzőcuccban. Smink nélkül, copfban, és valamilyen ruhában, ami vagy passzol az adott mozgáshoz, vagy nem. Én valahol ebbe a kategóriába tartozom, mert nem fogom magam kimázolni azért, hogy utána úgyis a mellemre csorog az összes festék. A hajam egyszerű copf, vagy fonat, mert szerintem sportoláshoz az az ideális. A ruha meg általában valami bolyhos cicanaci, felső, meg edzőcipő. Én nem cifrázom. Nem érdekel. Úgy se lát senki, de ha látna se izgatna.


Azért totál szakadtan nem szoktam nekiállni a gyakorlatoknak, mert akkor félő, hogy az életkedvem is elmenne. Arany középút. Meg azért dolgozom, hogy az eredmény látható legyen, amihez már passzolnak a szép ruhák. Edzés után meg úgyis tisztálkodik az ember, úgyhogy mindegy, hogy miben taposunk a gépen, futunk az aszfalton, vagy izzadunk többed magunkkal.

Azon a véleményen vagyok, hogy akinek nagyon számít, hogy milyen a ruhája, passzolnak-e a darabok egymáshoz, új legyen, és márkás, és trendi, az vagy elmebeteg, vagy a pasiknak akar tetszeni. Ebbe a csoportba azok tartoznak, akik pár fotó kedvéért mennek le az edzőterembe, vagy „izzadnak” (valójában nem is) otthon. Semmi másról nem szól az „edzésük”, mint magamutogatásról, hogy másoknak azt mutassák, hogy én teszek magamért (hamis vallomás), és a pasiknak lehessen domborítani. Az ilyen formában és mértékben szépségmániásoknak a sportolással és egészséges életmóddal kapcsolatban kong a fejük, és a fő filozófiájuk a „hambi mellé diétás kólát iszom”.

Megjegyzés. A minap voltunk mekdóban, és mellettünk két csaj salátát evett, mert a meki kajája egészségtelen. Mondták mindezt úgy, hogy legalább négy majonézt rányomtak a zöldségekre, és ott figyelt a tálcán a sült krumpli.
De ruhák.

Mindenek előtt a legfontosabb, hogy szerezzetek be sportmelltartót. Ha idő előtt nem akartok dekázni a melletekkel, akkor optimális a felszerelés mellé betenni. – Ne vágjon be, ne dörzsöljön, „mintha nem is lenne rajtunk” érzést keltsen. Pamutból készül, vagy modernebb légáteresztő anyagból, lehet keresztpántja, de mindenképpen vastagabb a pánt a súlyelosztás miatt (a vastag pántú hétköznapi melltartó nem helyettesíti). Sőt, hogyha egy számmal kisebb melltartót veszünk, azzal nem érünk el semmit. Minél nagyobb a mell, annál fontosabb a jó méret a speciális támasztás miatt.

Innentől pedig, tényleg mindegy, mit viseltek. Általában elmondják beiratkozásnál, vagy amikor megveszed a bérletet, lehet érdeklődni, hogy milyen felszerelés kell. Elmondják, miben optimális mozogni, de nyugodtan rá lehet kérdezni, ha nem.
Ha hiszitek, ha nem, sportolásnál egy valamire kell odafigyelni. A cipőre. Az az igazán nem mindegy.

Láttam már, hogy valaki tornacipőben próbálkozott. EEEEEE. Nem jó! Az utcára menő a Converse, de az edzésben hagyjuk inkább kint a szekrényben.
Tornacipő:


Edzőcipő/Sportcipő:


Én leginkább aerobic, kardió és táncos edzéseket végzek, mert ebben tudok kiteljesedni. Emlékszem, általánosban ezt mi még a szokásos csúnyakék tornadresszben csináltuk, és milyen jó is volt, amikor egy majdnem csupasz fenék jött velem szemben. Aki príma tornázik, az tudja, hogy ott is van még bokamelegítő és dressz, esetenként fejpánt. Ma már ez nem divat, de ez nem jelenti azt, hogy nem szabad viselni.
Az ilyen mozgáshoz van kimondottan aerobic cipő, de bármilyen sportcipő megteszi.


Táncos edzésekhez:
 
A másik, amire néhanapján ráfanyalodok, az a futás, gyors gyaloglás, de inkább sétálok. Itt fontos a futócipő. Hosszútávon megéri beáldozni a pénzt rá. Szerintem ez az egyetlen olyan mozgásforma, mármint a futás, aminél már tényleg nem mindegy, mit viselünk.


Nyújtáshoz, jógához és pilateshez bármi olyan ruha jó, ami nyúlik, és ne adj isten, testhezálló. Tudjátok, cicanadrág, leggings (ami még mindig nem nadrág!!!), ezek mind jók. Cipő nélkül szokás, és szerintem jobb is így végezni ezeket, vagy zokniban.

Konditerembe nem járok (szökő évente egyszer, ha), otthon edzek inkább. Ezek azok, amik magukba foglalják a zóna edzést, vagy guggolások, kitörések, súlyzózás, felülés. Plusz minden hasonló. Ez a tök mindegy kategória. Láttam már izmos embert testhez tapadó gumicuccban, vagy éppen félmeztelenül is nekifutni egy-egy gyakorlatnak. Itt is használhatunk sportcipőt, vagy aki nagyon precíz, fitness cipőt.


Bringázáshoz és spinninghez is halál mindegy, miben műveled. Nyilván, ami jó az egyikhez, az jó a másikhoz. Nálam csak a második jöhet szóba, mert egy elszabadult bringán valószínű az első fát megtalálnám arccal, és nagyon örülök, hogy a spinningen nem hasalok el a szerkezettel.

Ennyi a nagy titok. Innentől kezdve szabad a pálya, hogy ki miben nyújtózkodik és izzad. Van, hogy a sport predesztinálja a ruhát, mint fentebb említettem. Igazából itt is lehet látni, hogy azt veszel fel, amit akarsz, ami igazán lényeg, hogy a sporthoz illő cipőt válassz.

Az én szerkóm itthonra macinaci vagy cicanaci (de jó, hogy több állat nincs), és egy póló, meg sportcipő. Ha kimegyek, és mondjuk hideg és/vagy nyirkos az idő, az agykontroll (nem, én nem fogok megfázni) nem elég. Öltözzük fel melegen, és bárhogy is szakad rólunk a víz, nem vetkőzünk le menet közben!


Ti miben sportoltok?

Ps: hihetetlen, hogy erről is ennyit rizsáztam. És ez a finomított második verzió. Plusz, baromi sok a szóismétlés. Bocsi.

7 megjegyzés:

  1. Hm...nekem is kéne sportcipőt vennem...erről jut eszembe...:D
    Amúgy jó poszt lett, és szerintem se kell sporthoz kiöltözni...felesleges...

    VálaszTörlés
  2. Én egy sima egyszerű "kínais" rövidnadrágba és egy topba tornázok általában. Ha futok akkor meg egy sima utcai sportcipőbe......nálam is érne már egy rendes futócipő :)

    VálaszTörlés
  3. Díjad van nálam :) http://wonderfulfighter.blogspot.hu/2013/10/libster-award.html

    VálaszTörlés
  4. Azért írtam le, hogy hátha még nem írta le senki, de sokan edzenek sportcipőbe, viszont a futáshoz érdemes futócipőt venni. Vagy csak felpróbálni. Ég és föld a különbség a kettő között.

    VálaszTörlés
  5. "A minap voltunk mekdóban, és mellettünk két csaj salátát evett, mert a meki kajája egészségtelen. Mondták mindezt úgy, hogy legalább négy majonézt rányomtak a zöldségekre, és ott figyelt a tálcán a sült krumpli." Ezen fél órája visítok!!!:D:D

    Én régen dresszben sportoltam meg balettcipőben:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikerült megdolgoztatni a rekeszizmaidat. :D

      Azt megnéztem volna. XD

      Törlés