2013. október 11., péntek

Ecce Ego VIII.


Arra jöttem rá, hogy igen nehéz minden csütörtök este azon agyalni, hogy melyik öt legyen a kiválasztott kép. Mert tematizálni nem szeretnék, de kezd sok olyan maradni, hogy lehet, hogy lerágott csontnak tűnik majd.

Ismét egy ötös, ismét én.





Fura vagyok. – Sokszor érzem azt, hogy nem erre a világra való vagyok, és valahogy az emberekkel való kapcsolatom is furcsa. Érdekes szálakkal kötődöm másokhoz. Van egy világom, amiben jól érzem magam, és sokszor üti egymást a belső világ és az, amiben élek. Sosem hallottam még magamra, hogy normális.


Empatikus vagyok. – Felveszem mások problémáját, de csak az olyanokét, akiket ismerek. Valahogy az ő problémájuk az enyém is, és igyekszem megérteni a másikat, majd a legjobb tudásom szerint segíteni neki. Nem feltétlenül azért, mert velem is „oan naon szemét” volt a világ, egyszerűen csak tudom, milyen érzés benne lenni egy adott helyzetben. És ketten rostokolni a gödör alján jobb, mint egyedül, mert  van, aki bakot tart.


Imádom a pizzát. – Mindenevő vagyok, egy-két kivétellel tényleg mindent megeszek. A pizza az egyik olyan kaja, amin szerintem hónapokig el tudnék élni, mert a tengeri bizbazoson kívül mindegyik változatát imádom. Leginkább az áll közel a szívemhez, amit én készítek el, mert olyan feltétet teszek rá, amilyet csak kívánok.


Sosem tudnék vega lenni. – Húsevő vagyok, és nem érdekel, hogy megeszem Némót, vagy mivel megy haza Nils Holgersson, ha megeszem a lúdját. De komolyan. A haszonállat azért van, és igen, húsevő vagyok. Amúgy akárhányszor megkérdeztem egy vegát, hogy és aztán miért, mindenki azzal jött, hogy az állatkák milyen aranyosak. Akit nem orvosilag tiltanak a hústól, azt mind beutalnám az orvoshoz.


Nem adom fel. – Kitartok az elképzeléseim mellett, és amit szeretnék, azt tűzön-vízen keresztülviszem. Ha nem sikerül az A-terv, akkor a B-terv is jó lesz, és mindig azon agyalok, hogy lehetne másképp, ha nem megy. Addig nincs lehetetlen, ameddig ténylegesen nem szembesülök vele.

Melyek az egyezők, és miért?

5 megjegyzés:

  1. Én is fura vagy, én is imádom a pizzát, én sem tudnék hús nélkül élni és én sem adom fel.

    Most már biztos. Testvérek és ufók vagyunk. :D

    VálaszTörlés
  2. 90%-os egyezés. :D

    De ez jó... legalább nem a fajtám utolsó tagja vagyok. XD

    VálaszTörlés
  3. Én gondolkoztam régen, hogy vega leszek,de nem abból az indíttatásból, hogy jaj szegény állatok, hanem azért mert nagymamám húst hússal csinált, és már a fülemen jött ki. Sajnos az egy hetes vegaságom eredménye az lett, hogy mivel nullás a vércsoportom, a húsnélküliség elég nagy káoszt művel a szervezetemben, így felhagytam az eféle tervekkel! Ennek ellenére, sok zöldséget eszem, de hús mindig kell hozzá!

    VálaszTörlés
  4. én is fura vagyok...de már megszoktam : D
    amúgy én 3 évig vega voltam illetve peszkatáriánus (erről furcsamód a neten semmit nem lehet találni, a kifejezésre én is egy könyvben találtam rá még régen a vegetáriánus étrend résznél. jelentése egyszerű: akik húst nem esznek, de halat igen) szóval én peszkatáriánus voltam három évig és nem azért mert jajj az állatok cukik és ezért nem eszem meg, hanem a bánásmód ellen "tiltakoztam" ezzel. ugyanis köztudott, hogy mennyire borzalmasak a tartási módok. ezzel a magatartásommal nem csak a tartás és levágás eljárása ellen hanem az állatkisérletek ellen is tiltakoztam. aztán győzött a pörkölt... : D
    neem, amúgy a meglátásom még mindig ugyan az, hogy borzalmas amit az állatokkal művelnek, de sajnos az én egyedüli kis hús nemevésem ezen nem fog változtatni.
    előtte és azóta sem eszek húst hússal, egyszerűen nem vagyok egy nagy húsos, de azért nem vetem meg a jó kis pörköltöt. viszont ettől eltekintve továbbra sem vagyok hajlandó megenni más állatot a csirkén, disznón, marhán kívül. és nem csak azért mert a nyuszi meg az őz jaaaj cuki hanem mert egyszerűen nem tudnám lenyomni a torkomon.

    VálaszTörlés
  5. Jó látni, hogy megindítottam valamit ezzel a vega képpel. :)

    Én sem húst hússal eszek a szó szoros értelmében, de hiába tartok húsmentes napokat, én nem bírom nélküle. :)

    Amit művelnek néha az állatokkal az én zsebemben is kinyitja a bicskát attól függetlenül, hogy imádom a sült húst. Pl. a vadhús engem nem vonz, azért írtam, hogy a haszonállatok (csirke, kacsa, pulyka, marha, disznó) jöhetnek.

    VálaszTörlés