2013. szeptember 11., szerda

Sütiklub: sajtkrémes pogácsa


Nem tudom, a többiek hogy vannak vele, de a mostani hét volt az igazi szopóka, ha a süti összetételét néztük. Szerintem engem nem szeret a random.org, mert sikerült ugyan végre sós sütit sorsolnom, viszont az öt hozzávaló:
-tojás
-szerecsendió
-krémsajt
-snidling
-töpörtyű

Most azonban pöttyet csaltam, mert töpörtyű végül nem került a cuccba. Egyrészt, mert őrült egy ára van, a másik, hogy én nem ehetem, de ami fontosabb, Mr. A nem szereti. S mivel ő a teszter, meg a főfogyasztó, ezért kihagytam.

Mindezt persze megelőzte a gondolkodás, és tegnap estig egyáltalán nem tudtam, mit fogok készíteni. Hát, ez lett belőle: szerecsendiós pogácsa snidlinges sajtkrémmel


Nekem ez sütéstörténeti mérföldkő volt, ugyanis ez életem első önálló pogija. Plusz, mivel nincs töpi benne, ezért négyféle tálalási módot ajánlok.



A tésztához
50 dkg liszt
25 dkg margarin
2 dl tejföl
3 dkg élesztő
3 tk só
1 egész tojás + 1 tojás sárgája
1 tk szerecsendió

A krémhez
krémsajt
5 dkg margarin
snidling
fűszerek

Mindenféle futtatás, olvasztás nélkül összegyúrjuk ezeket a hozzávalókat, amíg egy megfelelő állagú masszát kapunk. Amikor összedolgozzunk, egy órára pihenni hagyjuk.
A megmaradt tojásfehérjét ne dobjuk ki!

Ezalatt az egy óra alatt elkészítjük a krémet, ami egyszerű, mint egy faék.
Veszel egy krémsajtot, és 5 dkg margarint. Utóbbi nem baj, ha szobahőmérsékletű, vagy kicsit olvadtabb. Egy tálban ezt a kettőt összekeverjük, és tetszés szerint fűszerezzük.
Vesszük a snidlinget, és apróra felvágjuk, majd a sajtkrémhez keverjük.

Ezután a tésztát lisztezett nyújtódeszkán, lisztezett nyújtófával olyan 5 mm-re nyújtjuk, és kis pogácsaszaggatóval kis köröket szaggatunk belőle.
A megmaradt fehérjét rákentem a tetejére.
Vagy kivajazott tepsibe, vagy sütőpapíros tepsibe tesszük, és 170 fokos sütőben készre sütjük.

Ízlés szerint, az egyes pogácsákra szórhatunk sajtot, ha szeretnénk, de nélküle is fini nagyon!

Innentől pedig, szabad az út.

1.Tálalási mód:
Külön a tányéron, vagy egy tálkában szervírozzuk a krémünket, mellé pedig a pogit, mint valami mártogatós. – Így mindenki eldöntheti, hogy vele vagy nélküle.




2.Tálalási mód:
Fogunk két pogit, és az aljánál fogva ragasztjuk össze őket krémmel.


3.Tálalási mód:
Az előző béta-verziója, mert reszelt sajtban meghempergetjük, így olyan lesz, mint a sajtos roló.


4.Tálalási mód:
Az igazi szendvics. A bucibbra nőtt pogácsát középen kettéválasztjuk, megkenjük krémmel, és a két oldalt ismét összetesszük.


Jó étvágyat hozzá, remélem elkészítitek!


A többiek sütijei:

Iluss

10 megjegyzés:

  1. Az első összeragasztotton olyan, mint egy sós macaron :) Lehet, hogy divatot teremtünk :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont most néztem vissza, és ugyanez jutott eszembe.
      Pogimacaron. :D
      De jó lenne, ha bejönne. :D

      Törlés
    2. Miénk lehetne az új menő pesti utcai kajálda :D

      Törlés
  2. Nagyon guszti! :D Kár, hogy a héten nem tudtam sütni. DE! Jövőhéten egyszerre kerül ki a kettő :)

    Kérek amúgy :D Van még? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek. :D
      Van még, csak erősen fogyóban. :D

      Törlés
    2. Akkor ez az abszolút siker az összes közül? :D :D :D

      Törlés
  3. Hmm de gusztusos!! tetszik!! le is mentem!!

    VálaszTörlés
  4. Hú, hát nagyon köszönöm, hogy ennyire tetszik! :)
    Ez most jól esett a kis lelkemnek. :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól sikerült megoldanod!! Írtó guszti, nem a legjobb fogyi alatt ezt nézem:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy-kettőtől még nem fog elhájasodni a szíved! Megéri megcsinálni, ha más nem, akkor másnak. :D

      Törlés