2013. szeptember 4., szerda

Sütiklub: Hangulatba hoz



Kicsit karácsonyi hangulatba kerültem a mostani sütitől, mert a hozzávalók valamiért az ünnepet idézik. Ahogy hallgattam a többieket, ők sem voltak másképp. Azért kigondolni egyszerűbb volt, mint megvalósítani.

Az eheti penzum:
-citrom
-alma
-dió (híján diópótló)
-rumaroma
-lekvár

Mint mindig, ezzel is bénáztam egy picikét, jelesül azt, hogy 40 helyett 20 dkg margarint mértem ki, és ott csodálkoztam, hogy nem sikerül gyúrni a tésztát. :D
Aztán hosszas bíbelődés után rájöttem, hogy mi a hiba.

Plusz, örülök annak, hogy gyűlünk. :D


Lássuk!
Tésztához
60 dkg liszt
40 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 tojás sárgája

Ezt mind addig dolgozzunk össze, ameddig a tészta el nem válik a gyúródeszkától, vagy a keverőtáltól. Fontos, hogy minden hozzávaló hideg legyen, mert a margarint bele kell morzsolni. Ezután pihentetjük kicsit, ameddig a rávalót megcsináljuk.

Lekváros réteghez
Na, ez az a metódus, amikor bármit lehet használni, és bármilyen aránnyal. Igazából, a pontos arányokat én sem tudom, mert érzésből csináltam.
-2 citrom reszelt héja, 1 citrom leve
-6 ek lekvár
-1 ek rumaroma
Kenhető állagúra összekeverem.

Az almákat felszeletelem.

A tésztát 1 cm vékonyra kinyújtjuk, és 180 fokon félig megsütjük. Erre a tésztára kenjük a lekvárt, majd megszórjuk a diópótlóval, vagy apróra zúzott dióval. Megrakjuk a tetejét almával, ahogy szeretnénk. Én katonás sorban.
Az almákat picit cukroztam, hogy karamellás legyen.

Vissza a sütőbe, ameddig a cukor kicsit meg nem pirul.
Amikor majdnem kész, a tetejére tesszük a kemény habbá vert tojásfehérjét, és bő tizenöt percig sütjük még, ki hogy szereti a habot rajta.




Ezután tálaljuk. Jó étvágyat hozzá!




További nyalánkságok:




PS: tudom, tudom. Nem diétás, de kötve hiszem, hogy valaha is olyat fogtok itt látni. Párom, a család és a haverok kajálják az egészség(telen)es dolgokat.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztaaa :D Kérek szépen! :) Nyitva az ablak! :)

    Ötletes, elmentve! :)

    VálaszTörlés
  2. Hűűűű, almaszeletek! :) Nagyon guszta lett. :)

    VálaszTörlés
  3. Hmmm nagyon gusztusos :) Annyira imádom ezeket a rácsokat!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy tetszik. Párom azt hitte, Rákóczi túrós. Meglepetésére nem, de hasonló. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszti, le is írtam, tuti megcsinálom valamikor!: )

    VálaszTörlés