2013. szeptember 18., szerda

Sütiklub: Barackos rizstorta


Ismét szerda, ismét sütiklub! Juhé!

Őszintén szólva, a nap elején még úgy volt, hogy nem érek haza időre, és éppen-éppen mégis csak belefértem a szerdába. Jó, a süti megvolt már vasárnap a fiúk (apu és Mr. A) nagy örömére, mert falták, mintha fizetnék őket érte.

Barátkozunk a random.org-val, de ismét sikerült behúzni egy olyan összetevőt, amin néztem. Beugrott egyből egy édesség a rizzsel, de beleapplikálni a többi közé lehetetlennek tűnt. Másnak pedig, a joghurt okozott fejtörést.

Szóval, egy szó, mint öt, nézzük az eheti hozzávalókat:
-lekvár
-joghurt
-barack
-csokimáz
-rizs


  
Ez egy több réteget igénylő süti lett, és arra gondoltam, hogy rétegenként fogok haladni, alulról felfelé.



Tésztához:
60 dkg liszt
40 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 tojás sárgája

Igen, ez ugyanaz, mint a múltkori, mert Mr. A ezt rendelte. Még mindig minden összetevőt hidegen kell összegyúrni egészen addig, ameddig tapadásmentesen le nem tudjuk választani a keverőtálról, vagy a nyújtódeszkáról.
Ezután olyan fél-egy centisre nyújtjuk, és beletesszük a tepsibe. Mivel nekem kerek lehetőségem van itthon, ezért maradt bőven a tésztából, amiből linzert készítettem (kép a bejegyzés végén a maradékról).
Megsütöm a tésztát annyira, hogy ne kozmáljon oda az alja, és a teteje fehér marad (csalóka).


Csokimáz
2 tábla étcsoki (én a Party nevű táblákat használtam)
2 ek olaj

Gőz fölött megolvasztjuk. Az olaj azért kell, hogyha torta tetejére szánjátok, akkor selymes lesz, meg fényesebb (?!). Ráöntöm a tésztára.

Konyakos joghurt
nagy pohár barackos joghurt
1 ek konyakaroma

Összekeverjük az aromát fél pohárnál egy picivel több joghurttal, és mehet a csokira.

Tejberizs
15 dkg rizs
2 dl víz
5 dkg margarin
5 dl tej
cukor
vaníliás cukor

A rizst 2 dl vízben felteszem főni, és amikor elfő a víz, akkor hozzáadom a margarint és a tejet is. Annyi cukrot tesztek bele, amilyen édesen szeretitek. Felszívja a tejet, és több dolog nincs vele.
Rásimítjuk a tejberizst a joghurtos, csokis, tésztás alapra.

Ezután három evőkanál lekvárt és egy kanál rumaromát összekevertem, ez lett a tejberizs tetején, majd barackot vágtam cikkekre, és díszítettem a torta tetejét.
Készítettem zselatint, és az koronázta meg az egészet.

Így visszaolvasva bonyolultnak tűnik, és hosszú elkészítési idejűnek, de bőven belefértem negyven percbe. Legközelebb rizs helyett túrót használok, mert Mr. A ötből csak négyet adott rá, mert rizs.




Jó étvágyat!


Virág

Ps: majdnem lemaradt a maradék tésztából készült linzer, és igen, egy koponya formájú is lett benne. :D Hiába, szeretem szórakoztatni magam.


10 megjegyzés:

  1. A koponya horrorisztikus :D De a kézügyességed az jó :D A torta nagyon szép lett, kérnék egy szeletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd halloweenra csinálok ilyet, csak kicsiben. :D

      Ha lenne még, akkor adnék. :)

      Törlés
  2. Hello from Spain: your cake is very tasty. Originals biscuits .. Keep in touch

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you, Marta!

      Have a nice day!

      Kiss,
      Dóri

      Törlés
  3. Tény, bonyolultnak tűnik, de egyszer születésnapra tuti megcsinálom! Imádom a barackot!
    Más gyümölccsel is lehet? De akkor meg milyen joghurt?

    Sok puszi,
    Évi

    Szombaton???? o.o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyere. :D Itthon leszek. Lehet, lesz Lin is, de nem tudom még.

      Más gyümölccsel is lehet, és más lekvárral meg joghurttal, csak nagyjából illeszkedjen a gyümölcs meg a cucc egymáshoz. :)

      Törlés
  4. Én majd hétvégén pótlom az elmaradást, had örüljön a család a vassárnapi sütinek :D Ezt a koponya hihetetlenül menő :D Sajnos nekem sose jön össze a kézzel formálás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már tökre várom a tiedét is! :D

      Nekem örökség az ilyen. És köszi. :)

      Törlés
  5. hé!Dó! Én nem szeretem a barac'ot meg a rízst, de most volt a névnapom...:D:D::D
    ha linzerfélék, akkor meg isler <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár. :(
      Minden mással meg lehet csinálni. Én következőre fanyarabb gyümölcsökkel és túróval fogom. Meglátom.

      Boldognévnapoooooot! <3

      Törlés