2013. augusztus 21., szerda

Sütiklub: Az első


No, a mai nappal útjára indítjuk a Sütiklubot, ami arról fog szólni, hogy kiválasztunk öt alapanyagot, illetve, hogy sós vagy édes sütit készítsünk, és szerdánként ezt meg is mutogatjuk nektek. Sajnos, még nem találták fel a 8D-s blogokat, ezért csak receptet és képet kaptok tőlünk.

Ilussal, a Fiatalos blog írójával régóta terveztünk valami közös dolgot, s mivel ő is, én is szeretünk sütni, ezért kitaláltuk, hogy akkor így az éteren keresztül kedveskedünk egymásnak és nektek is.

Az első sütés kicsit kaotikus lett, mert még nem kísérleteztük ki, hogyan sorsoljunk, és kevés volt az időnk is, ám végül megszülettek a finomságok.
Először én sorsoltam, és elsőre édes süti jött ki.

Az 5 hozzávaló:
-valamilyen citrusféle
-meglepetésfűszer - nálam rozmaring
-valamilyen idénygyümölcs
-tejszínhab
-bármi a díszítéshez

Lássuk!


Ami kell:

a tésztához
10 dkg liszt
10 dkg cukor
10 dkg vaj
1 egész tojás
1 tk sütőpor
kicsi tej (kb. 1 deci)
+ citromhéj, limehéj és rozmaring

A sütőport a liszttel és a száraz hozzávalókkal elkeverjük. Mehet bele a gyümölcsök héja, és a tört rozmaring (ha valaki kakaót, vagy kókuszt használ, itt adja hozzá).
A tojást a cukorral jól elkeverem, majd mehet bele a lisztbe, és amikor már jól elkeveredett, akkor adom hozzá a vajat (aki mondjuk csokit használ, itt adja hozzá).
Az összes összetevőt egy nagy tálban összekeverjük. A tejből akkor és annyit adjunk hozzá, ha látjuk, hogy nem elég laza a tészta, és csak kicsi adagokban.
Előmelegített sütőben, 160 fokon, kb. 20-25 percig sütjük.

A feltét gyakorlatilag mindegy, de most egy sima, egyszerű még nyarat idézőt választottam.

1 barack
1 tasak tortazselé – plusz, amit a tasakon írnak, hogy kell az elkészítéséhez, pl. porcukor
200 ml habtejszín
habfixáló

Fogtam egy nagyobb barackot, felcikkeztem, és a kihűlt „tortára” rendeztem. Fogtam egy átlátszó színű zselét, a tasakon levő utasítások szerint elkészítettem, és amikor már hűlt, akkor csurgattam rá. Hagytam dermedni előbb szoba hőmérsékleten, aztán hűtőben.

Addig fogtam egy kis tejszínhabot, felvertem, és mivel én azt nem cukorral készítem, egy zacskó habfixálóval tettem kicsit tömörebbé.

Kivettem a kész sütit, rá a habot, és újra mehetett a hűtőbe dermedni az egész.

Amikor kivettem, akkor nyolcadoltam, és Mr. A kapott rá dekorszíveket. :)





Iluss sütijét ITT tekinthetitek meg!
Remélem, tetszik és elkészítitek!

Jó étvágyat hozzá!
Puszi Mindenkinek

10 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki! :D Ügyes vagy :D Ő a következő a listámon! :D Kéreeek *.* :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Szerintem, majd mindenképpen készítsd el, megéri!
      Amúgy ezt is lehet más lisztból, és édesítővel megcsinálni!!! :D

      Igen. Ügyik vagyunk!!!

      Törlés
  2. oké, most megyek kienni a hűtőt :P

    VálaszTörlés
  3. nagyon jó lett!! hmm finom lehet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, lányok!

      Az volt, ameddig tartott. :)

      Törlés
  4. Ez nagyon szuper, lehet csatlakozni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze! Lehet jönni!
      Csak írj egy levelet, és akkor megbeszéljük. Valahol itt oldalt van egy cím, vagy facebook-on keresztül! :)

      Törlés
  5. Nagyon tetszik ez az ötlet, és a süti is szuper jól néz ki :)

    VálaszTörlés