2013. augusztus 2., péntek

Idegőrlő melós dolgok


Arra gondoltam, hogy ezentúl megosztom a gondolataimat, tapasztalataimat a munkakeresésről, azon belül is az állásinterjúkról. Az utóbbi pár igen érdekes volt, és kár lenne magamban tartani. Próbálom majd minél humorosabban megírni őket.

A cég neve mindig Blamázs Kft. lesz, hogy senkinek a lelkivilágát ne sértsük meg. Majd mindig jelzem, milyen pozícióért küzdünk meg, ezért a „Blamázs Kft.” mindig más céget fog takarni.
Az interjúztató Piszkos Henry vagy Piszkos Henrietta lesz, a dolgozók pedig, RibizliGizik.
Ettől függetlenül minden megfelel majd a valóságnak.

S ne feledjétek: ha nem jön össze egy megpályázott pozíció, ne csüggedjetek. Fogjátok fel gyakorlásnak, tanulásnak. Minden alkalommal több leszel, míg egy nap eljön a lehetőséged.

Addig is – valószínű, holnap írok a tegnapról -, összeszedtem pár idegesítő dolgot a munkakeresés kapcsán.

Amikor rájössz, hogy az ismerősi körben nincs befolyásos személy.

Amikor másnak van ilyenje, és az még büszke is rá.
Amikor ezt az orrod alá dörgöli.

Amikor egy félanalfabéta kapja meg a munkádat.

Amikor rájössz, hogy „az élet szar”, és munkát kell keresned.


Amikor az önéletrajzodban a fénykép nem lehet laza, viszont így meg már csak a börtönrendszám hiányzik a képről.

Ha bármit bevallasz érettségi felett, túlképzett vagy.

Ha bármit bevallasz érettségi alatt (letagadod, ami felette van), alulképzett vagy.

Amikor ezt olvasod: „pozíció és potenciális lokáció feltüntetésével”.
Értelmezés után megnéznéd a HR-es fejét, amikor ezt írod neki vissza: Számomra triviális, hogy az agglomeráció temporális diszlokációt és negatív kognitív reprezentációt okoz a munkavégzésemben és a párkapcsolatomban.

Amikor a lakhelyed (Kőbánya) és az álommelód (Budaörs) között egy olyan pöttöm dolog van, mint egész Budapest.

Amikor háromszor keresel rá a gúgliban a helyszínre, és mindannyiszor más útvonalat dob ki.
Amikor követed az egyiket, és rájössz, hogy egy kerületen belül több ilyen nevű utca van.
Amikor görcsölsz, hogy elkésel.
Amikor rádöbbensz, hogy eltévedtél.
Amikor rájössz, hogy az eredeti címről is késtél volna.

Amikor pályakezdőt keresnek 3-5 év tapasztalattal.

Amikor angol/francia/német/spanyol nyelvtudás mellé elvárás a horvát, a kínai, a héber és/vagy az urdu.

Amikor rájössz, hogy a kiválasztott meló cepteres.

Amikor sejted, hogy a hirdetés feladója nem neked szól: „Szoláriumozott, hosszú combú, szőke, magas, igényes titkárnőt keresek, szexmentes munkára.”
A mikor két hirdetéssel lejjebb már tudod, hogy nem neked szól: „Szoláriumozott, hosszú combú, szőke, magas, igényes titkárnőt keresek olyan munkára, melyben benne van a szex a főnökkel.


Amikor lányokat keresnek nehéz fizikai munkára.

Amikor nappali tagozatos diákokat keresnek csak, reggel nyolctól délután ötig tartó munkára.

Amikor elküldöd a jelentkezésedet, és mániákusan ellenőrzöd a leveleidet, jött-e értesítés.

Amikor minden telefont felkapsz, hátha álommeló hív.
Amikor ezért minden nem ilyen telefont rövidre zársz, hátha.

Amikor behívnak interjúra, és előtte fél nappal ébredsz rá, hogy a szekrényed tele van ruhával, még sincs egy (elegáns) göncöd, amit felvegyél.
Amikor az interjú előtti egy órában is ez a helyzet.


Holnap jövök. Nemrég értünk haza, és nemsokára megyünk ismét az Erzsébet térre.


Ti milyen idegesítő dologgal találkoztatok eddig?

15 megjegyzés:

  1. Jaj ez nagyon jó volt:DDDD sokat nevettem, jó fej vagy:D

    VálaszTörlés
  2. Mennyire igaz! Sajnos nem egyszerű fix bejelentett normális (relatív) 8 órás munkahelyet találni. Jó munkakörnyezetet pláne! Nekem a kedvencem mai napig, hogy szóltak fix béres irodai asszisztens munka menjek interjúra és kiderült, hogy MLM sózzunk mindent az ügyfélre zepterhez hasonló szemét.....és csodálkoztak, hogy felálltam és hazamentem kérdés nélkül.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából bármilyen munkát elvállalnék, csak legyen belőle pénz. Van az a szint, ami alá nem megyek, ilyen az MLM, meg ügynöki munka, és mekdó.

      Egyszer sikerült egy zepterhez hasonló céghez mennem, ahol bezártak minket a terembe, hogy addig nem engednek ki, ameddig nem veszünk valamit. De csak kitörtünk, amikor feltárcsáztuk a rendőrséget. :D

      Törlés
    2. Ezt most nem mondod komolyan :O Tényleg ilyet csináltak veled?!

      Törlés
    3. Meg még vagy hat emberrel. Akkor ijesztő, így visszagondolva viszont, vicces.

      Törlés
  3. Nagyon tetszett a hozzáállásod :D Bárcsak én is ilyen lazán, humorosan tudnám felfogni ezt az egészet, de én sajnos nagyon görcsölős típus vagyok :( Viszont a fent említett tanácsodat megpróbálom megfogadni, és igyekszek tanulni tőled lazaság és pozitív felfogás terén :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak próbálkozom, mert minél több idő megy el, annál több felhő gyűlik fölém. Engem is szorítanak a határidők, meg a csekkek, szóval annyira poénosan nem tudom felfogni. Amikor már leülepedett, és visszagondolok rá, akkor már megy a nevetés, de amúgy nem.
      Azért is próbálom humorosan megfogni, mert akkor nem török le annál jobban, mint amennyire le vagyok törve valójában.

      Törlés
    2. Teljesen meg tudlak érteni, én ugyanezt érzem, de a hozzáállásod legalább jó :)

      Törlés
  4. Amikor ezek a rohadékok minél kevesebbet akarnak adózni, ezért nem jelentenek be, nyuggert vagy diákot keresnek...az lényegtelen, hogy egy képzett ember sokkal hatékonyabban végezné a munkát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én is mindenhol négy órásban voltam bejelentve, vagy egyáltalán nem. Most pedig, ennél lejjebb nem akarom adni.

      Az szerintem is idegesítő, amikor olcsóbb adózás címén megváltozott munkaképességűt, diákot és nyuggert keresnek. Úgy, hogy esélyt nem adnak egy egészséges, fiatal felnőttnek.

      Törlés
  5. Én is átestem ezen, és most egy gyárban rohadok, mert nem vettek fel a szakmámba, hol gyakorlat hiány miatt, hol túl képzettség vagy éppen alul képzetesség miatt.
    Azt nem értem csak, ha mindenhova gyakorlattal rendelkező emberkét keresnek, akkor hogy adnak esélyt a gyakorlat nélkülinek, hogy gyakorlatot szerezzen... ezt jól megmondtam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, mert ezen már én is gondolkodtam, hogy akinek van 3-5 év gyakorlata, az hol szerezte, és persze olyanokról beszélek, akik nem matuzsálemek.

      Törlés
  6. Nekem az a kedvencem, amikor "kizárólag megváltozott munkaképességű munkavállalót keresünk". Mert az egészséges ember nem jó munkaerő, hiszen többet kell utána adózni! Blöe!

    Évi

    VálaszTörlés