2013. augusztus 25., vasárnap

Fogyiprojekt


Projektnek projekt, csak nem egészen fogyi. Aki folyamatosan olvas, az tudja, hogy jó pár hete voltam vérvételen, kiderült, hogy rosszul működik a pajzsmirigyem, és azzal mentem vissza dokihoz. Az utóbbi vérvétel eredménye is megjött a napokban, ez szerint, a pajzsmirigyem rendben van. Jöhet a nagy taps.

Üröm az örömben viszont, hogy a koleszterinszintem az egekben van. A felső határérték háromszorosa, csak senki sem érti, miért. Valószínűleg öröklött.

Lényeg, hogy kaptam egy diéta tervet a doktor bácsitól, és megpróbálok ezzel együtt élni. Brühühü…
Fél év múlva pedig, egy újabb vérvétel lesz, amiben kiderül, sikerült-e a nagy terv, avagy nem, és akkor jöhet a gyógyszeres kezelés.
Arra gondoltam, ebből lesz egy sorozatposzt vasárnaponként, amiben leírom, hogy mit ettem, mit tornáztam, hogy gondolkodok, milyen érzés, mit tudom én. Random gondolatok. Hátha valakinek fontos lesz majd valamikor.

Első körben, lássuk az alapokat.


A kiinduló helyzet. Kilóban nem mérem magam, mert az első megjelenő izomnál kilengene a mérleg, nekem meg az idegeim, úgyhogy marad a centi, és havonta egy fénykép.
Kar: 32 cm
Mell: 113 cm
Derék: 93 cm
Csípő: 121 cm
Comb: 66 cm

Most nem kezdenék bele más, tudományos oldalakról vett értekezésbe a koleszterinről, mert úgyis rá tudtok keresni.

A mit szabad, mit nem dolgok (ferde betűkkel a véleményem, reakcióim)
Ezt írta a bácsi: „érdemes azokkal együtt diétázni, akikkel együtt él, így könnyebb lesz”. – mutattam Mr.A-nak a listát, és már-már megcsillant egy könnycsepp a szeme sarkában. Egyedül maradtam.

Növényi élelmiszerek azért fontosak, mert rostot tartalmaznak, és tisztítják a beleket…stb., és megkötik a koleszterin egy részét. Növelni kell a zöldségek, főzelékek és gyümölcsök bevitelét, a korpával és a teljes kiőrlésű lisztből készült cuccokat kell előnyben részesíteni. – főleg brokkoli, zöld leveles zöldségek, citrusfélék, sárgarépa.
Kenyér: korpás, rozskenyér, magvas.
Ha nagyon kevés rostot fogyasztok, akkor zabkorpával (fúj), vagy étkezési korpával (blöe) kell növelni az étkezések rosttartalmát.

Víz, víz, víz!!! Fontos – naponta 2-2,5 liter víz elfogyasztása – oh, ez bőven megvan. Plusz cukros és bekeverős üdítőket sem nagyon iszom.

Ami belefér: zsírszegény húsok. Értsétek ezt úgy, hogy ha a zsírt lemolyolom mindről, akkor ehetem.
Húsleves színhúsból. Felvágottakból is a sovány.
Tejből és tejtermékekből a zsírszegények (1,5%).
Halak.

Elkészítés: főzve, párolva, grillezve, sütőzacskóban sütve, az olaj csak növényi lehet. – pajzsmirigy miatt a repce kilőve.

Panírozásra: teljes kiőrlésű liszt, barnarizs, zabpehely.

Amit NEM szabad: velő, máj, belsőségek, tojássárgája, tejszín, baromfibőr (brühühü…), szalonna, sertésbőr.
Tojás: önmagában nem szabad, max. csak a fehérjét, de ha 4-6 adaghoz kell 1 db tojglit felhasználni, az még belefér. Tészták közül inkább a tojás nélküliek – utálom, mert főzésnél a víz és egy isten tartja egybe. Van olyan, hogy tészták istene? Na, mert akkor az.
Tepertő (demiért???), tejszín, vaj.
Cukor – helyette édesítőszer – nem is tudom, mióta iszom a kávémat bogyóval.
A lágysajtokat (mintha hazánkban lehetne olcsón kemény sajtot venni) kerülni kellene.

200mg koleszterin bevitele lehet a maximum, de inkább jóval alatta. Jepi!

És itt van a jó öreg pajzsmirigy, amit azért nem szeretnék elhanyagolni. A só a konyhánkban jódozott, és annyi paradicsomot zabálok, hogy lassan ketchupot fog gyártani a bélrendszerem.

Amit kerülni kell: káposzták, retek, repce.
Amit lehet: jódban gazdag dolgok, bab, spenót, paradicsom, karfiol, étcsoki (tudtam, hogy maradhat. Huh)

Heti 5 alkalommal legalább egy órán keresztül sportolni. Az öt alkalom megvan, és másfél óra.

Reggeli: gyümölcs, turmix, szendvics zöldséggel, műzli.

Ebéd: kicsit a szétválasztóra hajaz, mert olyan 20-30 dkg lehet egy adag, és mondjuk a hús+krumpli kombót kerülni kell, tésztát csak szósszal.

Vacsora: rostgazdag, pl.: saláta hússal, és nem haladhatja meg a 20 dkg-t!

Holnap rajtolok el úgy igazából, és mit is mondhatnék? Nagyon nem kell változtatnom az étkezésen, mert ezt már gyakorlom egy ideje, aminek meg is kaptam tegnap az igazolását, a barátnőm azt mondta, sok ment le.
Az motivál, hogy nem szeretnék gyógyszeres kezelést, és van egy áhított alak, ami szerintem nekem jól állna, és azt szeretném elérni.
Ami nehéz lesz, hogy abbahagyjam a nasizást, amikor olyanom van, és ne engedjek Mr. A csábításának. A másik, hogy az alkoholt is kerülni szeretném, amennyire csak tudom. Pech, hogy a mi baráti társaságunk az iszik, ha összejön. Nem a lerészegedésig, csak a vigyorgásig.

Ennyit mára. A tegnapi barátnős nap után kicsit fos hangulatba kerültem, de még mindig nem nyúltam csokihoz. Most vállon veregetem magam. Erről is fogok írni holnap.
Tisztában vagyok vele, hogy millió és egy blog szól erről az életmódváltásdiról, de nekem ezek kellenek, hogy be is tartsam. Jövő hét vasárnap jövök egy újabb adaggal, de nem mondom, hogy közben nem lesznek motiváló bejegyzések.

Kellemes vasárnapot Mindenkinek!
Pusszantás,
Dóri

18 megjegyzés:

  1. Ez mind szép és jó, de mi lesz a Sütiklubunkkal? :O

    Mindenesetre szurkolok neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hiszem, hogy befolyásolná. Süthetek a páromnak is, mint eddig. :)
      Iránymutatás, és biztos vagyok benne, hogy fogok kurvulni.

      Köszi.

      Törlés
  2. Nyugi, hasonlóan csinálom Én is a diétát.
    Eddig -10,5 kg.
    A koleszterined azoktól a sütiktől simán az egekben lehet, amiket felraksz ide, szóval a miért nem csoda.
    Egy kis kiegészítés: zabkorpa, helyett mehet zabpehely. Nagyon finom tud lenni, rendesen elkészítve.
    A víz inkább minimum 3-4 liter legyen és nem 2-2,5.
    Én kókuszolajat használok. :) Kb. 1300 Ft, 1 l. Kb. 3 hónapja van meg és még a fele doboz megvan. Inkább a sütőben sütést kell preferálni.
    Az édesítőbogyó helyett pedig az eritritet ajánlom.
    Azt nem írtad mennyit szeretnél fogyni.

    Én elég rég óta benne vagyok ebben. :) Úgy rémlik Pesti vagy. Ugye? Találkozzunk egyik nap, gyere át és megmutatok és elmondok mindent! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vicces az, és amiért nem értjük az ennyire kiugróan magas szintet, hogy nem fogyasztok olyat, mint mondjuk tojás sárgája. Effektíve vannak olyanok, amiket egyáltalán nem. A sütikből meg kis szeletet eszem, azt is délelőtt, inkább apukám és párom dézsmálnak.

      A vízre azért írtam, hogy bőven megvan, mert biztos, hogy többet iszok két liternél. Négyet nem, de a három simán meglehet.

      Azért nem írtam, mert nem kilóban mérem magam. Egyszer azt megszívtam. Centire szeretnék, és nem tudom. Majd, ahogy jól érzem magam.

      Benne vagyok egy taliban! :D

      Törlés
  3. Hát doki nincs a toppon :D Pajzsmirigy miatt magas a koleszterined, szép lassan helyrejön, nekem is ez volt. Tudom ajánlani a kínzó gluténmentes diétát, jót tesz a pajzsmirigynek és nem annyira nehéz, mint azt sokan hiszik (nekem mondjuk muszáj).

    VálaszTörlés
  4. Nekem nagyon szimpatikus ez a diéta, ami ki lett neked találva. Alapjáraton jobban kedvelem a light-os ételeket, nehéz magyaros dolgokat inkább a férjem miatt főzök, de ha tehetném elélnék zöldséglevesen, halon és pulykán. És habár jócskán túlsúlyos vagyok valamiért a vérvizsgálataim eredményei mindig tökéletes értékeket mutatnak, még a koleszterinem és a vérnyomásom is remek, nem is értem hogy lehet. Mondjuk nekem inkább a mozgással van a problémám, meg hogy nehezen állok ellen az édességeknek, de azért küzdök :) Egyébként teljesen érthető, hogy neked ezek a bejegyzések azért kellenek, mert a segítségedre vannak, én is sokszor azért írok az életmódváltós dolgaimról, mert jól esik a lelkemnek. És bizony az első az egészség, jól is teszed, hogy odafigyelsz magadra, mert ha az ember önerőből meg tudja oldani a gyógyulását, akkor fölösleges gyógyszerekkel tömnünk magunkat. Ügyes leszel, meglátod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A röhej az, hogy szerintem az elmúlt 10 évben nem volt semmi gondom. Most, hogy kiderítették, hogy lehet, hogy van baj, azóta csőstül jön. :D

      Küzdeni én is küzdök, és milyen jó, amikor maga alá gyűr... hm... :)

      Én hiszek benne, hogy menni fog. El is határoztam most magam. :)

      Törlés
  5. Hello from Spain: I'm glad your my thyroid is fine. Good news. We have to have a healthy life. Keep in touch

    VálaszTörlés
  6. az életmódváltás nem egyszerű, de nem is annyiból áll, hogy csak füvet eszek, mint azt sokan gondolnák. itt most nem célzok senkire csak leírom a tapasztalatomat. : )
    indítottam egy alblogot http://healthylifestylewithbree.blogspot.hu/
    címen, ahol leginkább motivációt szeretnék adni a fogyni, sportolni, egészségesebb életet élni akaróknak. : ) ha gondolod nézz be,amikor már úgy érzed, hogy eleged van az egészből, hátha találsz valami olyat, ami majd tartja benned a lelket : )

    remélem helyre billen majd az értéked és nem kell gyógyszerrel tömnöd magad : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is remélem, mert nem érzem, hogy bármi problémám lenne, ha nem tudom ezt az értéket, akkor is bőven jól eléldegélek, mert az életmódváltás ettől függetlenül is beindult, csak most jobban ráfekszem.

      Feliratkoztam hozzád, várom a bejegyzéseket. :)

      Törlés
  7. Szia! A legjobb barátomnak öröklötten magas a koleszterinszintje, 7-es érték fölött volt. Amúgy semmi panasza nincs, meg ilyesmi, de a vérvételek eredményét látva úgy döntött, ezzel kezdeni kell valamit. Jobban odafigyel a táplálkozásra, bár eddig sem evett össze mindenféle szemetet, és egyébként a sporthiány sem játszik nála, rendszeresen eljár valamilyen órára, vagy futni, kondizni. Nemrég kapott gyógyszert, amivel szépen sikerült is a koleszterin értékét lejjebb vinni, bár először azért komoly mellékhatásai voltak a gyógyszernek, azt hiszem, izomfájdalom, ilyesmi. Azóta volt kontrollon, megvizsgálták, a mellékhatások elmúltak, következménye egyiknek sem lett. Igazából nem jó belegondolni, hogy 30 év körül életre szóló gyógyszerezésbe kellett kezdenie, de ha ezzel elkerülhetőek komolyabb betegségek, akkor van értelme.
    Azt nem tudom, milyen összefüggés van a pajzsmirigy rendellenessége és a koleszterin közt, de elképzelhető, hogy tényleg neked amiatt "romlott el".

    Azért ne érezd magad egy rozzant öregasszonynak, akire már csak a betegségek várnak, ha kérhetem, ahhoz még elég fiatal vagy! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem érzem magam annak. :))

      Én eddig hétből hét napot mozogtam, és nem zabálom halálra magam. Mekiből, meg ilyesmiből sem ettem folyamatosan, szóval, azért is írtam, hogy olyan nagyon nagy probléma nem lesz.
      Meglátjuk, fél év alatt mire jutunk.

      Köszönöm, hogy tartjátok bennem a lelket! :)

      Törlés