2013. július 3., szerda

LOL


Tegnap kicsit filmeztem, de nem volt kedvem írni. Motivációs levelet fogalmaztam Mr. A-nak, az meg kivette az agyamat.

Ez a film pedig, tényleg LOL. Mert az hagyján, hogy függő vagyok SzJG téren, de rákattantam a könyv által említett zenékre – ma ennek örömére jammelünk egy csajjal -, de még turkálok is a hálóban utána. Ráakadtam erre, és megnéztem, és „tök flash”.

Középiskola. Zűrös osztály. Csini csajok az átlagos csajok ellen. Kamaszkori gyerek-szülő problémák. Gitározó szépfiú. Csajozós vagány srác. Kockák. Reménytelen szerelem. Párizs út.
Ismerős?

Amikor kutattam a Szent Johanna után, találtam egy olyan videót, aminek az összeszerkesztője azt mondja, hogy ez a film teljesen a könyvre emlékezteti.
Na, több se kellett, mondtam is Mr. A-nak, hogy töltse le, mert kíváncsi vagyok. És tényleg! A szerkesztő nem hazudott.
Ugyanaz, mint a könyvsorozat, csak kilencven percben. De nagyon-nagyon sok deja vu-m volt.


Általános információk:
Cím: LOL
színes, amerikai romantikus vígjáték, 97 perc, 1012
Rendező és forgatókönyv: Lisa Azuelos

Szereplők
Miley Cyrus – Lola
Ashley Greene – Ashley
Demi Moore – Anne
Douglas Booth – Kyle
Ashley Hinshaw – Emily
Lina Esco - Janice


Történet:
Lola egy életrevaló kamasz, egy tesóval, válófélben lévő szülőkkel. Az anyja totálisan lekezeli, mert úgy szeretné, hogy a gyerek úgy éljen, ahogy neki tetszik. Lol –a neve Lola, de mindenki Lol-nak hívja -, szakít a pasijával, majd egy menő srácba zúg bele. Eleinte csak barátok, majd egyre inkább egymásba habarodnak. Egy sulivécés ballépés viszont, megváltoztat egy-két dolgot.


Plusz:
A filmnek van egy 2008-as, francia változata is, Sophie Marceau és Christa Theret főszereplésével.


Vélemény:
Aranyos film attól függetlenül, hogy Miley Cyrust nem szeretem, mert egy szinten van a színészi tehetsége Jessica Biel-ével az én világomban, és nem is szimpi a csaj.
Igazából szerintem, se eleje, se vége nincs a történetnek. Egyszer csak belecsöppenünk, és haladunk A-ból B-be, viszont oda soha nem jutunk el.
Mondhatnék olyan nagy dolgokat, mint hogy az anya-lánya kapcsolatba, a kamaszok mindennapjaiba, gondolataiba enged betekintést a film, vagy a közhiedelemmel ellentétben megmutatja, hogy az always-online generáció tagjainak érzelmei is vannak, nem csak XD-i. De nem mondom, mert nekem annyira nem nyitott ez a történet, hogy felkavart volna.
Nem egy elgondolkodtató, sokatmondó film, de szerintem nem is ez a feladata. Kategóriájában megállja a helyét. Láttam már sokkal rosszabbat is.


Megjegyzés:
Nem mondom, hogy kimondottan az én korosztályomnak készült ez a film, mert nem, de én is voltam kamasz. Igaz, fele ennyire voltam problémás. Vagy legalábbis nem ilyen jellegű problémáim voltak.

Mindemellett elszórakoztatott a film, kár, hogy nem arról szól, amire szerintem eredetileg szánták, és kicsit zagyvalék. Azért nézhető. Sőt. Szerethető.

Nem mennék bele olyan szociológiai fejtegetésekbe, mint a LOL-generáció és társai, de lehet, hogy azért nem tudom értékelni ezt a filmet kellőképpen, mert számomra vadidegen világ ez. Még inkább, mint az eggyel ezelőtti generáció. Plusz, sosem vonzott a Disney Channel világa, szóval nem tudom, hogy mennyire fejlődött a csatorna üdvöskéje. Az alakítása nem rossz a film határain belül - de miért is várnánk többet tőle, mint ami?

Nem értem, hogy a vagány fiút miért mindig a legtökéletesebben kiválasztott selyemfiú akarja eljátszani???
Mondom, az én világomban a kettő ég és föld. Bár lehet, hogy ez az én rossz beidegződésemnek tudható be.


Értékelés:
8/10
Szent Johanna-fanoknak mindenképpen ajánlott, ha megnézitek, tudni fogjátok, miért. Illetve, a másik tábor azok, akik szeretnének egy délutánt elütni. Aranyos, lányos szórakozás. Akár a többi ilyen.


Láttátok már?

10 megjegyzés:

  1. Most rögtön nekiállok csak miattad nézni! Rossz filmet még sosem ajánlottál. ;) Bár májlitól félek, de úgy sem láttam még színészként, igaz, zenészként sem hallottam. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugi, nekem is onnan van meg a lányzó, hogy egy időben lépten-nyomon belebotlottam Hannah Montanaba. :)

      Már letöltöttem a francia verziót is. Azt mondják, jobb. Hát, kíváncsi leszek.

      Törlés
    2. Mindenképpen kellemes csalódás volt, bár nem lesz a kedvenc filmem és nem is néztem vígig, jobb, mint hittem. :) Annyival pozitívabb lett a véleményem, hogy legalább tudom, nem is olyan csípni való színésznő, mint gondoltam. :)

      Törlés
    3. A napi pozitív tapasztalat! :)

      Törlés
  2. Nekem időnként zükségem van az ilyen agylazításra!

    VálaszTörlés
  3. Egyébként nekem ez a film nagyon tetszett :D Nagyon nevettem Miley és Jessica párhuzamán, bár utóbbit annyira szerettem a Hetedik mennyországban :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sem a Hetedik mennyországgal vannak gondjaim, mert az egyik kedvenc sorozatom, hanem nem értem, hogy miért is kell tőle lemenni hídba, amikor színészi képességeinek híján van?! ;)

      Törlés
  4. Egyik kedvenc filmem, nagyon jól összefoglaltad! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a bejegyzés. :D

      Törlés