2013. július 12., péntek

Lázadj!


Vannak olyan napok, amikor a hátam közepére nem kívánom a filmeket, csak lányosakat néznék, semmi mást. De van, hogy csak szórakozni szeretnék, vagy ötletet meríteni. Ma sem volt ez másképp.
Jöttek vakolni az air-kéjünket, és ameddig a bácsik dolgoztak, addig én filmeztem. Van ez így, ha nem kell ott sertepertélnem körülöttük. A géptől pont jól rájuk láttam, inni-enni nem kértek, úgyhogy bevettem magam egy halom papírral a szobába, és meredtem a képernyőre.

Azért jó kicsit régebbi filmeket nézni, mert visszaidéz egy csomó mindent. Amit átélnek a főszereplők, átélem én is újra, csak a magam életére fordítva. Ebben a filmben is megtalálja az ember lánya önmagát szerintem.

És most már le sem moshatom magamról, hogy szeretem a béna filmeket.


Általános információk:
Cím: Strike!
színes, amerikai-kanadai-olasz vígjáték, 96 perc, 1998
Rendező és forgatókönyv: Sarah Kernochan

Szereplők:
Kirsten Dunst – Verena von Stefan
Gaby Hoffmann – Odette Sinclair
Rachael Leigh Cook – Abigail Sawyer
Monica Keena – Tinka Parker
Heather Matarazzo – Theresa Goldberg
Matthew Lawrence – Dennis
Vincent Kartheiser – Snake


Történet:
A Miss Godard’s egy lányiskola a hatvanas évek elején. Odett egy ici-pici ballépése miatt arra kényszerül, hogy itt tanuljon tovább. Az iskola számos tehetségnek ad otthont: művészeknek, jó színésznőknek, kémikusoknak, doktori pályára érdemeseknek. Egy kis csapat egyre gyakrabban összejön, és egyik éjszakai túrájuk alkalmával fény derül a nagy titokra: iskolájuk hamarosan koedukált lesz. Vajon, hogy fogadják?




Plusz:
Pech, de én csak a „remek” új szinkronnal értem el. :(
Akinek van eredetije, az könyörüljön rajtam, és dobjon meg vele!
Jah, és azt hiszem, ezt a filmet árulják „All I Wanna Do” címmel is.


Vélemény:
Ez is a mai napig nagy kedvencem, amit olyankor veszek elő, amikor egyedül érzem magam, vagy éppen, tehetetlennek gondolom.

Valami van a hatvanas években, ami miatt imádom az olyankor játszódó filmeket. A haj, a ruhák, a kor szelleme, nem tudom. Meg alapjáraton szeretem a „kívülálló új lány jött a suliba” témájú filmeket is.

Viszont, az új szinkron nem tetszik, és Odetthez egyáltalán nem is illik a hang. Gaby Hoffmann eredeti szinkronját akarom!


Megjegyzés:
Sosem voltam lányiskolás, de mindig úgy éreztem magam, mint az új lány. Talán azért is, mert mindig is sokat változtam. Állítom, még gimiben sem voltam négy évig ugyanaz az ember, de ez lényegtelen apróság. – Egyszer az énektanár megkérdezte, hogy ki az új lány? Igen, én voltam az.

Plusz, vannak olyan változások az életem bizonyos területein, amitől félek. Mert nem tudom elképzelni, milyen lehet. Mindent megteszek azért – a vernyákolástól a konkrét tettekig -, hogy nehogy elmúljon, vagy eljöjjön a nagy pillanat, amikor bezárul egy ajtó és kinyitódik egy másik.
Mindenesetre, érdekes.

Ha egybegyúrnám a hat főszereplő lányt, talán akkor kijönne az én személyem, milyen vagyok. Szóval, ha meg akartok ismerni, gyúrjátok össze a szereplőket, na, kábé az leszek én.


Értékelés:
8/10
„Tépje a lépetek vécékefe!” – Hú, hányszor szerettem volna ezt elsütni, de a szinkron miatt már ez sem a régi. Csak a szinkron miatt pontoztam le. Lányos naphoz, kakaós-takarós hangulatban ideális.


Láttátok már? Vélemény?

6 megjegyzés:

  1. Hmm nekem így leírás alapján megtetszett, szerintem meg fogom nézni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem, megéri megnézni. Igazán kedves kis film. :)

      Törlés
  2. Úgy rémlik, hogy én ezt valamikor már láttam. Jó régen lehetett, de azért biztonság kedvéért bele fogok nézni, hátha összekeverem valamivel. Én ezer év óta keresek egy filmet, nem tudom a címét, csak azt hogy az is lányiskolás film. Kicsi lehettem mikor tv-ben ment egyik karácsonykor, de csak rémképeim vannak róla. Van egy lány, akinek apja háborúba ment, és ezért kénytelen a lányát egy lányiskolába adni. Abigél feelingje van, de ez nem magyar film volt. Sajnos csak ennyi ugrik be róla. De arra még emlékszem, hogy kedves kislány szép hosszú szőke hajjal játszotta a főszereplőt! :D

    Megnézném újra, de ha tudnám mi a címe! :) Talán még valami indiai beütés is volt benne? Azt hiszem
    úgy kezdődött, hogy mesél az unokáinak az életéről, de lehet keverem, vagy már nem is tudom! :D De jó lenne.

    No ez egy miniregény lett! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így leírás alapján a Menekülés (Courage Mountain, 1990) című film ugrott be róla, de nem biztos, hogy az.
      Meg a Titkok kertje, de az meg más tészta. :/

      Ezt pedig, szerintem maximum a St. Triniannal lehet keverni. :)

      Törlés
    2. Amit te mondasz az a Heidi filmesített változata! :) Azt mesében nagyon szerettem gyerekkoromban, szívesen megnézném a régi VHS-es verziót. Megvan itthon, de hát már videólejátszó nincsen az a baj. :)

      Ez a titkok kertje meg hasonlít nagyon, pláne hogy így elolvastam, de nekem rémlik benne valami iskola is, de lehet keverem. Azért megnézem! :) Köszönöm! :)

      Törlés
    3. Elmondás alapján, reflexből írtam a két filmet, de még este sem jöttünk rá, melyik lehet az. Azt tudom, hogy a Heidi változata, de úgy tudom, hogy a filmből nem egy rész van. :)

      Törlés