2013. július 10., szerda

A zenebirodalom visszavág


Átjött Marco, és mit csinál két lány (!)? Filmes napot tart. Hamar sikerült közös nevezőre jutnunk, s ameddig ő a konyhánkban sertepertél, addig én adok nektek hűvösebb napokra szórakoznivalót.

Mivel rám tört a nosztalgiázhatnék, gondoltam, filmekben is visszahozom a fiatalkoromat – mintha öreg lennék. hihihi. -, ezért gyorsan letöltöttem ezt a filmet. Sokszor úgy vagyok vele, hogy amit gyerekként imádtam, az mostanra valahogy varázsát veszti.

De ezzel a filmmel nem így vagyok. Szerintem örökérvényű alkotás emberi kapcsolatokról és képzelgésekről.


Általános információk
Cím: Empire Records
színes, amerikai vígjáték, 90 perc, 1995
Rendező: Allan Moyle
Forgatókönyv: Carol Heikkinen

Szereplők:
Anthony LaPaglia – Joe Reaves
Maxwell Caulfield – Rex Manning
Debi Mazar – Jane
Rory Cochrane – Lucas
Robin Tunney – Debra
Johnny Whitworth – A. J.
Renée Zellweger – Gina
Liv Tyler – Corey


Történet:
Lucas felfedezi záráskor, hogy a helyet, ahol dolgozik, hamarosan felvásárolja egy náluk jóval nagyobb üzletlánc, s így lenne az Empire Records-ból Zenebár. Egy éjszaka alatt eltapsol egy halom pénzt, majd másnap az üzletváltozás ténye mindenkinek világos lesz. Kiderül, hogy Joe azért tette félre a pénzt, hogy megmentse a munkahelyét. Mindenki egy emberként felsorakozik a főnökük és a munkahelyük mögött.


Plusz:


Vélemény:
Számomra ez egy kultfilm, amit bármikor meg tudok nézni. Imádom a karaktereket benne, a zenék bámulatosan jól össze vannak benne válogatva! Emiatt szerettem meg nagyon az AC/DC-t, meg szerettem volna kötött kardigánt, kockás szoknyát, és zeneboltban dolgozni.

Liv Tylert ebben a filmben láttam először, és nekem a menő srácom sokáig Johnny Whitworth volt, és állítom, hogy csak én tudtam, kiről van szó, amikor kimondtam ezt a nevet.

Szerintem egy csodálatos film arról, hogy kiállunk egymásért, miért és kiért, hogyan viselkedünk, amikor elárulnak minket, hogy fiúknak sem könnyű a szerelemvallás, és azt is, hogyan nyissunk végérvényesen a világra.
 Egy napot dolgoz fel a film, és pont ettől jó. Pörög az egész.




Megjegyzés:
Hányszor, de hányszor kerül az ember kellemetlen helyzetbe? Tervezed, hogy valakinek kiöntöd a szíved, színt vallasz, hogy szereted, és amikor ott vagy, és kimondod, nem biztos, hogy azt a reakciót kapod, amire vágysz. Ilyenkor mit reagálsz? Sírva elfutsz, megvered a szerelmének tárgyát? Szétrúgsz egy kukát?

Mit teszel meg a munkatársadért, és barátodért, aki elkövet egy hülyeséget? Hogy tanítod meg arra, hogy mi a helyes? Hogy tudja, minek mi lesz a következménye?

Nem utolsó sorban pedig, a dolgok, ahogyan látjuk őket, nem feltétlenül vannak úgy, ahogy hisszük. Néha teljesen más rejlik mögötte. Mint amikor a kedvenc sztárunk, akiben valósággal bele vagyunk zúgva, közli, hogy maximum a k**vája lehetsz, egyszeri alkalom, s benned egy világ omlik össze.

Jah, és nem utolsó sorban: „itt hasznos vagy, Deb”.


Értékelés:
10/10
Mindenkinek, aki szeretne másfél órára kikapcsolni, jót szórakozni, és egy tartalmas filmet végignézni. Utána pedig, mindenki gondolkodjon, jöjjön ide vissza, és beszélgessünk róla.


Láttátok már?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése