2013. június 4., kedd

Padlizsánhajók



Most kell egy kicsi szünet a mai nap vonalában. Tanultunk, aztán leültünk Mr. A-val ebédelni, miközben a Halálos hallgatás című filmet megnéztük. Nagyon beteg egy film.

Mr. A mondta, hogy szerinte a tegnapi és mai ebéd mehetne fel a blogra, ezért, én eleget teszek a kívánságának, hátha ti is elkészítitek, vagy megörültök neki.

Ma még jövök majd egy hosszabb bejegyzéssel, mert olyan három napig nem leszek most.
Na de, jöjjön a recept!




Ami kell:
padlizsán – lehetőleg minél nagyobb, én négy közepeset vettem
fél kg darált hús
főzőtejszín
carbonara szósz (por formában)
kukorica
2 kisebb fej vöröshagyma
pár gerezd fokhagyma
só, bors, majoranna
margarin
1 sárga chili paprika / jalapeno (elhagyható)
reszelt trappista sajt

Először a belevalót szoktam elkészíteni.
A margarint megolvasztom, rádobom a kis kockára vágott hagymát, és megpirítom. Ezután ráborítom a húst, majd amikor az már majdnem teljes egészében megpirult, rátöröm a fokhagymákat.

Amikor már érzem ennek az illatát, jöhet a só, a bors, és a majoranna.
A lecsepegtetett kukoricát is a húshoz borítom.

A szószport a tasakon lévő utasítás szerint elkészítem, azaz a tejszínhez adom, összekeverem, és azután mehet a húsra. Hagyom, hogy egyszer rottyanjon (besűrűsödik).
Itt beleszeleteltem egy egész chilipaprikát.

A padlizsánokat megmosom, levágom a zöld részét, amit én kupaknak hívok. – mindegy.
Félbevágom, és kivájom a közepét.

TIPP: ha felcserélitek a két munkafolyamatot, érdemes a padlizsánt besózni, hogy ne barnuljon. Viszont, aki így jár el, számoljon azzal, hogy sütés közben levet ereszt, és ázni fog a tepsi.
A padlizsán belsejét is felhasználhatjuk más ételhez, esetleg ennek vega formájához.
Most nem kellett.

Az így kapott hajókat megtöltöm a húsos szószos akármivel.
Reszelek sajtot, és ráteszem a hajók tetejére.

A sütőt előmelegítem, és gyakorlatilag addig sütöm, ameddig a sajt meg nem barnul a tetején.

 
UPDATE: És egy kép jobb minőségben:



Remélem, elkészítitek, vagy ha van más receptetek, írjátok meg alább!

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Ez de jól néz ki! :D Hmm :D Ha lesz a kertbe padlizsán megcsinálom! :D

    VálaszTörlés
  2. Helyes! :)
    Paradicsomos szósszal is finom, gyakorlatilag, azzal készíted, amivel szeretnéd. :)
    Kíváncsi leszek a véleményedre majd! :)

    VálaszTörlés