2013. június 17., hétfő

Az én múlt péntekem


„De rossz volt az én péntekem, az én péntekem.
Befuccsolt az idegrendszerem, az idegrendszerem…”

Jó, nem énekelgetek. Sosem volt igazán érzékem a vers- és dalszövegíráshoz, maradok a virág-világ rímeknél és a haikuknál.
De ez a két ByeAlex átirat hűen tükrözi, hogy mennyire kinyílt a bicska a zsebemben múlt pénteken. Szívem szerint, használtam is volna.

Ha valakit megsértek, akkor előre bocs, viszont kikristályosodott előttem, hogy Mr. A-nak igaza volt a múltkor. Azt mondta, hogy ami környékén megjelenik az „állami” kifejezés, az mind szar. Posta, önkormányzat, okmányiroda és egészségügy. Nagybetűs RATYI az egész.
A benne dolgozók pedig, nyugodt szívvel szórakoznak az emberrel, azok egészségével, mert én időmilliomos vagyok, neki meg így is, úgy is lesz fizetése.

Na, mindjárt megértitek, miért írom ezt.


Múltkor megírtam, hogy a nőgyógyász felfedezte, hogy emelkedett TSH szintem van, pajzsmirigy alulműködésem. Mivel a háziorvosom szabadságon volt, nem tudtam hozzá visszamenni a lelettel, ezért erre pénteken került sor.

Apu hétre jött hozzánk, ittunk egy kávét, és hét negyvenkor leértünk Szigethalomra. A rendelő előtt ültek páran, egy pasi bent ácsorgott a vetkőzőben. Légkondi nincs, meg semmilyen kőkorszaki szellőzés, úgyhogy általában ezeket az ajtókat mindenki nyitva hagyja, aki nem akar megfulladni.
Apu hazaugrott, hogy megetesse a kutyát, mire visszajött, EGY ember ment be. Közben egy néni szórakoztatott. Arról beszélt, hogy mennyire fáj a lába, milyen fárasztó az ő korában az eleven unokája, és a másik doktornőt mennyire nem szereti. Társalgásunkhoz néha becsatlakozott egy gipszes karú nő.
A pasi, aki még mindig a vetkőzőben állt, morgott, hogy már hét óta ott van, és még mindig nem került sorra.

A nővér szanálta a betegeket, mert akinek beutaló, vagy egyéb ellenőrzés, gyógyszerfelírás kellett, az mehetett hozzá. De a sor a doktornőhöz még mindig nem haladt.

Fél kilenckor sikerült bejutnom a vetkőzőbe. Ott ácsorogtam, mint egy faszent. Hallgattam a még bent lévőt, és a sarokban támasztottam a fejem.
Aztán, amikor már majdnem állva elaludtam, hirtelen rám nyitotta a doktornő az ajtót. Mivel, az enyém még mindig nyaralni volt. A helyettese - egyem meg a szívét – pedig, nem volt a helyzet magaslatán.
Kérdezgette, hogy most mit kell hova írni, miért nem nyomtat a nyomtató, és felír nekem valamit egy papírra… de hol is van üres papír?
Elment így negyed óra. Aztán még tíz perc azzal, mire megérttettem vele, hogy rendes a ciklusom, és nem szedek fogamzásgátlót. Aztán mindez után rájött, hogy van laborom – ami addig ott volt előtte -, és hogy a koleszterin szintem magas.
Egyek több zöldséget, gyümölcsöt, lehetőleg naponta ötször, ötfélét. – Nem csak az órámon vannak milliók, de a számlámon is. – Egyek sovány húsokat, inkább csirkét, mint bármi mást. – oké. – Halat, tengeri herkentyűket. – A hal jöhet, ha meg tudom venni, de a többi… blöe.
Slusszpoén, hogy igyam a kávét tej és cukor nélkül. – Megőrültél????

Mozogjak többet. – Napi másfél-két órát edzek, hova mozogjak többet? Mindenhova gyalog megyek, ahova tudok. Mondta, hogy ússzak. Mondom, adjon beutalót, mert úgy kevesebbe kerül. Nem tud adni erre, inkább fizessem ki, mert bármit megér az egészség.
Persze, csak pénzt nem ad hozzá senki, de ez egy lényegtelen apróság. A napi ötszöri étkezés elviszi a mozgásra szánt zsémet.

Aztán végre észrevette, hogy a TSH-val sem minden stimmel. Erre ad nekem beutalót a belgyógyászatra. Elregélte, hogy ettől vagyok kövér, és hogy a gyógyszeres kezelés előtt inkább diéta, aztán meglátjuk.
De amúgy sem kell aggódnom, mert mire a pajzsmirigy-vizsgálatra kerül a sor, addigra változni fog az összes értékem. – Eddig nem is aggódtam.

Átmentünk a „körzetibe”. Betegfelvételen tíz órakor kaptam a 304-es sorszámot. A nő kérdezte, hogy mikor voltam utoljára EKG-n.
Mondom, ha tippelnem kellene, akkor soha. Jó, mert akkor ott kezdek, és ott kapok egy időpontot.

Folyosón végig, csapóajtónál balra. Elhaladtam egy olyan festmény előtt, amin egy muszájpulcsis (kényszerzubbonyos) ember volt, amit egy egyszarvú kutya valami piros dologgal beterít. Szívderítő.

Az EKG-ra hatszázan vártak. Mindenhol emberek ültek, vagy álltak. Aztán a szignál és egy szám jelent meg a kivetítőn: 191.

Mondom, ez nagyon fasza. Délutánig itt leszünk.

Random módon hívták az embereket. Hol 194, hol 284, hogy 321. Lényeg, hogy 11-kor bejutottam. WOW!

Mondja a nő, hogy derékig levetkőzök, és felfekszek az asztalra. Láttam ott csavarokat, meg egyéb fémeket, amiket a végtagokra szokás csatolni.
Mondom, a fejbúbomat is leborotváljuk, és kapok egy kis vizes szivacsot? A nő mosolygott, és mondta, hogy „azt ülve csinálják, és egy teljesen más eljárás”. Vette a poént, és értékelte is, mert szerinte a sok idióta után jól esik a viccelődés. Fekszek, amikor megszólal.
-Magának nem is kell EKG. – egy pillanat alatt a plafonon voltam.
-Mi? – belül meg röpködött az apád… lapát-kasza.
-Emelkedett a TSH-ja, ami azt jelenti, hogy egy szeptemberi időpontot fog kapni, szóval elég lesz majd akkor egy. Most nem kell. Úgyhogy, öltözzön vissza. De mondok egy jó hírt. Ha kezelve lesz, akkor le fog fogyni. – De jó, mire odakerülök, addigra egy félőrült anorex leszek.

Megtettem. És most tessék a képernyők előtt kapaszkodni:
Elmondta, hogy július 24, vagy 25-én menjek majd vissza, és kérjek egy időpontot egy szeptemberi vizsgálatra. Rá is írta a papíromra, hogy időpontkérés, ekkor és ekkor, és menjek az első emeletre.

Kijöttem, a szemem pedig az agyam felé fordult. Elregéltem apunak is, hogy mi történt.
Nem tudom, átment-e az üzenet?
Azért vártam gyakorlatilag hat órát, hogy kérhessek egy időpontot egy időpontkérésre, hogy majd akkor adjanak egy időpontot egy szeptemberi vizsgálatra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Erre mondom azt, hogy aki azt találta mondani, hogy a magyar egészségügy úgy jó, ahogy van, azt rá kellene szorítani egy ilyen napra, ilyen emberek közé. Mr. A mondta, hogyha még egyszer sztrájkolni fognak, megyünk rohadt paradicsomot és záptojást dobálni. – Nem azt mondom, hogy mindenki és minden hely így áll hozzá, de a nagy többsége igen. És az szomorú, hogy egy ember egészségével így lehet játszani.

Ezután valahol dühös voltam, valahol szomorú, és miután kidühöngtem magam, nevettem.
Rájöttem, hogy keresek egy magánorvosi rendelőt, és megcsináltatom ott a vizsgálatot.

Hazafelé pedig, találkoztam Balázzsal, életem megrontójával. Itt állt a ház előtt. De ez már, egy holnapi történet.

12 megjegyzés:

  1. Most nem tudoom, hogy sírjak vagy röhögjek, kínomban talán az utóbbi.
    Még örülhetünk ha évente csak egyszer kell ezt a tortúrát kibírni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy az én szegénységi bizonyítványom, de pont ezért próbálom nagy mértékben kerülni az orvosokat.

      Törlés
  2. Slusszpoén, hogy igyam a kávét tej és cukor nélkül. – Megőrültél???? -> Na ezen felröhögtem! :D

    Amúgy én sem vagyok velük megelégedve, Anyukám konkrétan a töketlenkedésük miatt halt meg. Nyomorékok, péklapáttal verném az egész bandát, aki felveszi a nemtörődöm stílust. De bezzeg a hálapénzt elfogadják, ugye? Pofátlan népség...

    Ha mentek paradicsomot meg záptojást dobálni, vígan veletek tartok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukámnak előbb volt agyvérzése, mint rákja. Amikor ez utóbbival kórházba ment, elküldték CT-re. CT-RE!!! Egy fémlappal a fejében. A beteghordó (!) jött rá, hogy talán nem kellene.
      A nagybátyám feleségének meg azt mondták, hogy a nyaki sérvével addig nem műtik meg, ameddig két lábra tud állni.

      EZ MILYEN MÁR???? o.o

      Majd karöltve megoldjuk a dobálózást! :D

      Törlés
  3. Hát ezzzzzzzzz... Ezen már én is átestem egy párszor! És olyankor szét tudnék rombolni valami hatalmasat, mert felb*sszák az agyamat az ilyennel! :/

    A kávés megjegyzés igazán epés volt, az tetszett :D Én már ittam úgy kávét, amikor 1,5 évvel ezelőtt diétáztam, hát roppant borzalmas... :D :D :D

    Szép estét neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kávé cukor nélkül még áldásos, mert most is édesítővel iszom. De feketén? Mi vagyok én, fakír???

      Gondolkodtam azon, hogy valakinek minimum beszólok, mondjuk a betegfelvételisnek, aztán inkább heveny mosolygógörcsöt kaptam némi kuncogással. :)

      Kellemes (izzasztó) napot!

      Törlés
  4. ha elfogadsz egy jó tanácsot. BÁRMIT mond, v ír fel az orvos,komolyan mondom basszál rá.nem tudom perpill hol lehet kapni,de napi két kupaknyi ezüstkolloidot igyál.
    és úgy rendbejön a pajzsmirigyed,h öröm lesz nézni....
    nem vagyok semmien cég elkötelezett híve(próbáltak beszervezni MLMbe,de én ezekben sosem hittem)de szivből ajánlom.11 évig voltam pajzsmirigyes,morbid kategóriába tartozom a súlyom miatt,tudom mit beszélek.anno az 50 mgos gyógyszerből felet szedtem.a végén a 100 mgosból másfelet.ekkor anyára rátalált ez a cég,meg a csodaszerei,anya persze bármibe hisz ami nem gyógyszer,én meg semmibe,bár 10 év az mégis 10 év.és anya azt mondta h kukába a gyógyszerrel és naponta kétszer belém diktálta a szert.éves kontroll.és mintaszerű az eredményem.úgy értem h TÖKÉLETES. semmien eltérésem nem volt.másfél oldala laborom egyszerűen tökéletes.és azóta is ilyen.egy orvosi csoda vagyok.ekkora súllyal néhány orvos szerint haldokolnom kéne,de mégsem.úh hajrááááá

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azért örülök, hogy nem haldokolsz! :)

      Most úgy vagyok vele, hogy egye fene, legyen meg a vizsgálat. Apu barátnője rá is állította már magát az ügyre. Kuponnal szépen elbattyogok, aztán meglátom. Az ezüstkolloidon már én is agyaltam. Nem is tudom már, hogy hol láttam a napokban.
      Mindenesetre, köszi, hogy írtál.

      Törlés
  5. We must have patience...
    Have a good week, dear!!!

    Besos, desde España, Marcela♥

    VálaszTörlés
  6. Én ha tehetem, az orvosokat mellőzök, mert annyi rosszat hallottam/éltem már át velük (akár egy akkora neve van professzorokkal, hogy huhú, levegőt se vegyél mellette!), hogy inkább betegeskedek.
    Szánalmas tartom a rendszert, hogy mindenért időpontot kell kérni, majd imádkozni, hogy a januárban kapott augusztusi időpontodat megéld :D De ha magánrendelésre mész, mint a kisangyal, úgy megvizsgál/meggyógyít...
    A postát hoztad fel még példának, mivel állami és szörnyű, volt "szerencsém" dolgozni egy nyarat csak kisegítőként, és annyi barmot elviselni... Anyum is postás, és az állítása szerint nincs annyi doboz Xanax, mint amennyivel el lehet viselni ezt a munkát - szinte aprópénzért...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A magán orvos az törődni fog veled, mert neki is az a jó, hogyha ajánlod, vagy visszajársz. Azért írtam azt, hogy az államisok szarnak a fejemre, mert nekik lesz fizetésük. Csak azt ne várják el, hogy növekedjenek a fizetések, hogyha úgy állnak hozzá az emberekhez, ahogy.

      Nem mondom azt, hogy minden intézmény, és benne minden dolgozó így áll hozzá.
      Pusztán, kevés a normális ember, aki emberként kezeli a másikat, és elveszik az idióták között.

      Törlés