2013. május 21., kedd

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2.: Együtt


Jelentem, nem tudtam betartani a napi 50 oldalt. Leültem, és az Eurovízió közben gondoltam, olvasok. Úgysem érdekelt az összes előadó, csak a színpadi show-kat figyeltem, azokat is fél szemmel. Észrevétlenül olvastam hirtelen nagyon sokat. Aztán kétszer sikerült betartanom a magam állította határt, de tegnap elszaladt velem a ló, és csak arra figyeltem oda, hogy becsuktam a könyvet.

Nekem eszméletlenül tetszik, és most már nem feltétlenül azért, mert visszaidézi a gimis éveket. Minden osztályomból volt benne egy kicsi, de a szerelmi szál egy számomra nagyon kedves embert is visszaidézett.


A szerzőről



Ifjúsági bestseller szerző. 1985. április 22-én született Budapesten. Első regényét 18 évesen írta, Remek! címmel, mely 2005-ben jelent meg. A Szent Johanna gimi ijfúsági regénysorozatának első kötete 2010-ben jelent meg a Ciceró Könyvstúdió gondozásában.



Fülszöveg
Kilencedik második félévében az iskolai élet ezerrel pezseg: farsangi bál, valentin-hét, valentin-napi bál, tavaszköszöntő buli, osztálykirándulás és még sok minden más… Az osztályközösség eközben egyre jobban összekovácsolódik.
Reni érdeklődése Cortez iránt szerelemmé változik, vágyakozás, reménykedés, féltékenység, csalódás, aztán ismét reménykedés között őrlődik, mert a fiú viselkedése egyáltalán nem egyértelmű…

„Se varázslók, se boszorkányok, se vámpírok nem lakoznak e könyv lapjain, és mégis csupa varázslat, bűbáj és hátborzongatás, mert ha olvasni kezded, olyan érzésed támad, mintha tükörbe… varázstükörbe néznél!” – Böszörményi Gyula

Kedvenc idézete(i)m
1)
Arnold egyébként sem szívleli Cortezt, azt meg különösen nem érti, hogy miért vagyok beleesve. Én meg azt nem értem, hogy ő mit nem ért ezen?

2)
Érdekes, hogy ők aggódnak értem, miközben a lépcső alján anyu tündérjelmezben, apu pedig a Szökés sorozat rabruhájában pislogott felém. Azt hiszem, nekem is aggódnom kéne.

3)
-Minden rosszban van valami jó. Gondolj csak bele. Már ismersz egy könyvet. Az alapműveltséged így már eléri némely emberszabású szintjét. Ez nem kis teljesítmény – győzködte gúnyosan Arnold.

4)
-Hátba szúrsz – jelentettem ki szomorúan.
-Miért tenném? Elölről se esne nehezemre, hátulról meg még élvezet sincs benne. Menj – nógatott.

5)
Elég ciki dolog ez a szerelmi bánat téma, mert időnként tök jól van az ember, aztán hirtelen eszébe jut, és egy pillanat alatt befordul.

6)
Virág mellettem valami termékmintával kenegette magát, ami egy idő után habzott, úgyhogy kiment a mosdóba lemosni. Kiderült, hogy testápolónak hitte, pedig tusfürdő volt.

7)
Hát, igen. A barátság nemcsak abból áll, hogy vihogunk és jókat dumálunk a menő fiúkról és zenészekről. A barátság arról is szól, hogy ha Virág zokogva vár a szobájában, és alig tudja elmondani, hogy mi történt, ott legyek vele. Hogy megvigasztaljam, tartsam benne a lelket, és tudja, nincs egyedül.


Vélemény
Imádtam elejétől a végéig. Eszembe jutatta mit szerettem és mit nem gimiben. Hozott AKG-s rossz érzéseket, ami a második csoportomat illeti. Eszembe jutatta sok helyütt Balázst, hogy mennyire buta voltam egy időben, és Reniben elkezdtem magamat látni.

A szülei még mindig jók a kamaszkezelőikkel együtt.

Szívem szerint Arnoldot és Cortezt összegyúrnám, akkor talán lenne egy nekem való pasi. Arnold eszéhez, viszont Cortez vagányságához húz a szívem. Nem tudok dönteni. Jaj. :)

Reni rajztudása nagyon gáz. Néha nem tudom elképzelni, hogy van olyan ember a Földön, aki nem tud egy asztalt lerajzolni… vagy egy Simon Templart.

Vladár. Ismerem ezt a fajta tanárt. – Bár hülyeségnek tartom a testi, rajz és hasonló készségdolgokból az osztályozást.

Igazából a történet felhozott emlékeket. Eléggé rosszul is aludtam tegnapra virradóra, ami rányomta a hangulatomra a bélyeget.
A végén viszont, hogy elkezdődik a nyáriszünet, nekem is azt mondja, hogy elkezdődik hamarosan. Várom már, hogy egyetlen egy suliba se tegyem be a lábam.

Lehet, hogy Barátok közt meg hasonló „jó” dolgok helyett inkább ezt nézném napi-heti sorozatban. :D

Értékelés
10/10
Mindenkinek ajánlom, aki szeretne kicsit kikapcsolni, emlékeket felszabadítani, szórakozni…
Köszi Dóóóóóriiiiii!!!!

Nektek hogy tetszett?

7 megjegyzés:

  1. Hello from France
    I am very happy to welcome you!
    Your blog has been accepted in Europe Hungary N°103 a minute!

    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Invite your friends to join us in the "directory"!
    The creation of this new blog "directory" allows a rapprochement between different countries, a knowledge of different cultures and a sharing of different traditions, passions, fashion, paintings, crafts, cooking,
    photography and poetry. So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world.
    The more people will join, the more opportunities everyone will have. And yes, I confess, I need people to know this blog!
    You are in some way the Ambassador of this blog in your Country.
    This is not a personal blog, I created it for all to enjoy.
    SO, you also have to make it known to your contacts and friends in your blog domain: the success of this blog depends on all Participants.
    So, during your next comments with your friends, ask them to come in the 'Directory' by writing in your comments:
    *** I am in the directory come join me! ***
    You want this directory to become more important? Help me to make it grow up!
    Your blog is in the list Europe Hungary N°103 and I hope this list will grow very quickly
    Regards
    Chris
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/06/12090603083012502810288938.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/19/120319072128505749603643.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/07/12/12071211040212502810092867.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/28/120328020518505749640557.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/15/1203150723211250289584870.png
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/21/12092110155912502810343002.gif

    If you want me to know the blog of your friends, send me their urls which allows a special badge in the list of your country
    I see that you know many people in your country, you can try to get them in the directory?
    Please! Actively support the "Directory" by making known to your friends! Thank you! "Unity is strength"
    Not need an invitation to join the Directory. Any person who makes the request is entered
    *********
    New on the site
    Ranking of Countries
    Invite your friends know made ??
    the website to raise your ranking in the Country

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem :) Sajnos már kiolvastam mind a 8 kötetét :( de azt hiszem itt az ideje újraolvasni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én eddig hadilábon voltam az ifjúsági irodalommal. Most kezdtem. Várom a folytatást. :D

      Törlés
  3. Megint nagyon szívesen! Úgy tudtam, hogy nem tudod majd letenni :-DDDD

    Egyébként a kézségtárgyakkal nekem is ez a bajom, hogy egész egyszerűen van akinek nem megy. Nem igazán értem, hogy ebből miért kell valakit megbuktatni mondjuk. Persze én sem tudom elképzelni milyen amikor valaki egy asztalt sem tud lerajzolni :) De biztos van ilyen. Főleg hogy annyira parázik az egésztől, hogy már csak azért sem megy.

    Vladár egyébként engem valahol nagyon bosszantott. Bár tuti hogy minden tanárnak van egy olyanja az osztályban akit nem bír, és így hogy Reni a főszereplő, ő meséli el, jobban fáj nekünk is. Szóval bosszantott, hogy nem próbálja meg a jószándékot sem látni Reniben, hogy miért hiszi azt hogy mindent direkt az ő bosszantására csinál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eurovízió alatt olvastam, tegnap meg maradt fél napom, amikor semmihez nem volt kedvem. De azért tanultam is ám! :D:D:D

      Persze, mindenkibe bele lehet oltani egy egészségtelen félszt, hogy nem fog menni. A készségtárgyak meg valahol jók, de egy-egy tanár annyira felértékeli a saját tárgyát, hogy az már fáj. Nálunk is volt ilyen. Meg ha már felmentettek voltunk mondjuk tesin, akkor az Olimpiák történetét kellett megtanulni.

      Van olyan tanár, aki elkönyveli pofa vagy név alapján a diákokat, és szerencsétlenek megfeszülhetnek, akkor sem tudnak nála labdába rúgni.

      Törlés
  4. Jó kis értékelés volt:) Na igen Reni rajztudása:D Már már felejthetetlen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jobban összeszedted az értékelésedet. :)

      Törlés