2013. május 13., hétfő

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1.: Kezdet


Az idő beborult, én meg ki. Mondjuk, most az egyszer örülök, hogy szottyos az idő, ugyanis nyomom az ágyat ezerrel. Hideget ihattam, mert a hangom olyan, mintha legalább 20 éve dohányoznék, köhögök és fújom az orrom. Nem volt mit tennem, bevetettem magam tegnap az ágyba néhány adag forró teával, és sok száz zsebkendővel, illetve a Dóritól kapott könyvvel.
Le sem tudtam tenni!

Nem szeretem annyira az ifjúsági irodalmat, ennek viszont, nagyon örültem. Úgyhogy ezúton is köszönöm Dóóóriiii!!!!

(kicsit kaotikus ajánló következik. Beteg vagyok. Jaj.)

A szerzőről



Ifjúsági bestseller szerző. 1985. április 22-én született Budapesten. Első regényét 18 évesen írta, Remek! címmel, mely 2005-ben jelent meg. A Szent Johanna gimi ijfúsági regénysorozatának első kötete 2010-ben jelent meg a Ciceró Könyvstúdió gondozásában.



Fülszöveg
Egy sorozat a való életről.
Egy sorozat, amely itt és most játszódik.
Srácok, akik olyanok, mint te, és mégis mások.
A történet rólad is szól.
Egy gimi, ahová mindenki szívesen járna.

Kedvenc idézete(i)m
1)
-Ez annyira aljas! Mekkora szemét! – közölte összehúzott szemmel. Kinga becsapta a szekrényajtaját, és megállt mellettünk.
-Rólam beszéltek? – igazította meg a vajszínű mellényére tűzött kitűzőt.
-Bármilyen hihetetlen, nem te vagy egyedül aljas, úgyhogy nem. Ezúttal nem rólad van szó – pakoltam a szekrényembe dühösen.

2)
-Hé! – vágott közbe Virág. – Csak a vége különbözik, minden más ugyanaz. Akkor a tiéd miért ötös, az enyém meg egyes? – kérdezte. Arnold összeráncolt szemöldökkel figyelte.
-Virág, leginkább az univerzumhoz tudlak hasonlítani – közölte Arnold. – Te is olyan végtelenül sötét vagy – tette hozzá, mire Virág lelkesedése alábbhagyott.

3)
-Elmondanád, hogy a gimis lányok miért ilyen egyszerűek? – kérdezte érdeklődő arcifejezéssel.
-Hogy érted?
-Valósággal megvesztek az ostoba, semmirekellő, tudatlan, nagyképű, bunkó és minimális intelligenciahányadossal rendelkező fiúkért. Miért?
-Nem tudatlan – vettem azonnal a védelmembe.
-Megfogtad a lényeget – vigyorgott lesajnálóan Arnold.

4)
-A barátok nem azért vannak, hogy szépítsék a dolgokat és felvidítsanak? – kérdeztem sértődötten, jelezve, hogy egyáltalán nem tetszik, amit hallok.
-Nem. A barátok azért vannak, hogy észhez térítsenek, ha hibázni készülsz – tárta szét a karját, majd folytatta az olvasást.

5)
-A zenecsatornák mindig az aktuális trendnek megfelelő klipeket játsszák, így befolyásolják az egyéniség nélküli fiatalokat – darálta Arnold.

Vélemény
Nem vagyok már 14, de felhozott sok jó emléket és sok rosszat is, de mára azok is megszépültek, mert mára megláttam bennük valahol a jót.
Nem gondoltam volna, hogy a gimnáziumi éveket így vissza tudja adni egy könyv.

Egyszerűen letehetetlen. Könnyed, fiatalos és hagyja magát olvasni. Kingát nagyon lehet utálni, de a többiekben van valami, ami miatt szerethetők. Főleg Arnold. Jók a szurkálásai. Ő a személyes kedvencem.

Meg Reni szülei, főleg az anyja. A konyhaművészete pocsék, és kamasz-magyar „szótár” nélkül létezni sem tud. Nagyon nagy! El tudom képzelni, hogy vannak hasonló szülők.

A könyvek és a zenék. – Amúgy azt vettem észre, hogy a magyar írók többsége azért használ olyat, hogy megemlítenek a könyvekben létező zenéket. Mindre rákerestem. A FOB (és társai) nem lesz kedvenc sosem, de a többi belefér.
A megemlített könyvek többségét olvastam, de azokat is szó nélkül visszahozta. Főleg, hogy én miért kezdtem olvasni és írni.

Azon gondolkodtam, hogy a középiskola sosem ér véget. Ott szerezzük az első igazi tapasztalatainkat, és elkísér az egész utunkon végig. Szívesen nosztalgiáznék ezekről az évekről – nem amerikai típusú könyv, hanem itt és most játszódik, a legapróbb betűjéig valóságos. Nem saját, drága autóval járnak iskolába a fiatalok, csak egy lány hord márkás ruhákat és csinál sznob dolgokat. Nem egy kaptafára „készülnek” a fiatalok.

Reni új diákként, új helyen, új emberek között kezdi meg gimnazista éveit. 12 diák tartozik egy osztályba: a félreértett művészlélek, az okoskodó, a hallgatag „senki”, a cserediák, a kocka, a hercegnő és a menő srác. Naná, hogy Reni pont ez utóbbit szemeli ki magának. Mindennapi ugratások részesei, és a tanártípusokat is remekül szemlélteti.
Olvasva, naná, hogy ide akarok járni!!!!... mert olvasás közben úgy érzem, hogy tényleg részese vagyok a könyvnek.

Már nagyon várom a folytatást, mert sok minden érdekel. Szóval, sok-sok sorozat után egy újabbra tudtam rácuppanni, és egyáltalán nem bánom.
Sőt, most két dolog van bennem. Úgy igazán kedvet kaptam az íráshoz, és szívesen elcsevegnék egyszer az írónővel. :)

Értékelés
10/10
Nem csak lányoknak ajánlanám, hanem fiúknak is. Legalább tudnák, mi játszódik le egy tinilány lelkében.

Olvastátok már? Hogy tetszett?

13 megjegyzés:

  1. Jobbulást!

    Könyv formájában is szívesen olvasnálak ám!!!

    Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!4

      Hidd el, rajta vagyok az ügyön! :)

      Törlés
  2. Jobbulást! :)

    Most én is keresek valami új könyvet, miután a 50 trilógiát kivégeztem. Kéne valami felfrissülés már olvasmányilag.

    Ez jónak tűnik, próbálom majd megszerezni valakitől, hátha megszán vele. De ha nem akkor marad a gépen olvasás. Igaz szemem kisül, de megérte a 50-et is :D :D :D

    Én múlthéten voltam beteg, de olyan szinte, hogy beszélni nem tudtam, és majdnem 40 fokos lázam volt...egy élmény volt...talán még ilyen beteg nem voltam. De szerencsére vannak orvosok, akik méregdrága "mérgekkel" meggyógyítják az embert.

    De ha semmiképp sem akarsz orvoshoz menni, akkor mézes tea ezerrel :D:D:D Sál a torkodra és ilyenek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!!! :)

      Online is elérhető. Mondjuk, nekünk van e-book, de nem adja vissza a könyvek szellemét.
      Én mindenképpen ajánlom, mert szerintem igazi gyöngyszem a magyar irodalomban, és felvidít a maihoz hasonló napokon.

      Úgy nézek ki, mint egy Michelin-baba, annyira be vagyok öltözve. Van minden, amivel tudom magam kúrálni.

      Törlés
    2. Az cuki figura! :D :D :D Pufók-mufók.

      Nekem nincs E-booooooooooooooooook, nagyon nem is vágyom rá. Úgy vagyok vele, hogy újabb fölös technikai eszköz nem kell. Ha akarom "megszerzem", vagy elmegyek könyvtárba, ha épp megvan. Fizetni tuti nem fizetek 4 ezreket egy könyvért, méregdrágán adják a fizetésekhez képest...Vagy csak én vagyok fukar? :O

      Esetleg mást tudsz még ajánlani, ami nagyon nagyon nagyon jóóóó? :D

      Törlés
    3. Nálunk Mr. A mániája volt, de többet van az én kezemben, mint az övében. Mire megtanultuk kezelni... szép baleset volt.

      Nem, nem vagy fukar egyáltalán. Szerintem is meredek árai vannak sajnos a könyveknek, mi is egyre ritkábban veszünk. Szülinapra, karácsonyra, de másra nagyon nem.
      Ez nem fukarság, csak realitás. :)

      Könyvajánló?! Jajjjj... bajban vagyok. Kicsit gondolkodom, összeszedem, mit ajánlanék, és lehet, hogy egy külön posztban összegzem.
      Így hirtelen több oldal lenne. :)

      Törlés
    4. Nekem szóló poszt? *.* Ohh milyen drága vagy! :D

      Az a jó ha sok, és nem győzök válogatni közülük! Szerdától végre vége a szorgalmi időszaknak, és még az első vizsgám úgyis odább van, addig meg lesz időm olvasni egy kicsit! :)

      Realitás...hmm :D Akkor megnyugodtam, nem vagyok fukar! :D

      Törlés
  3. Először is jobbulást!
    Másodszor meg nagyon örülök hogy tetszik :) Annyira egyszerű könyv, de szerintem pont ebben van a nagyszerűsége. Annyira jól visszaadja milyen tininek lenni. Mégha nem is pont így történt az ember lányával, de látott, tapasztalt hasonlót, és sokat azért maga is megélt.
    Jöhet a következő? Kedden lehet jön apukád, adjam a következő részeket? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!

      Jöhet a második, de csak a második, tanulnom is kellene. Hihihi :)

      Én is küldeném a másik sorozatot, de egyelőre szökésben vannak a könyvek. Otthon nem találtam... és most itt sem... nem értem... :(:(

      Törlés
    2. Oké, csak egy új részt kapsz :) Tanulni kell, ez teljesen igaz!

      Törlés
  4. Rég kinőttem ebből, de Szent Johanna Giminek az első 6 részét elolvastam és majd meg szakadt a szívem, annyira hiányzott a gimi :)

    VálaszTörlés
  5. Jól ír ez a nő. Jó a könyv is. Ezért lehet imádni! :)

    VálaszTörlés