2013. május 23., csütörtök

Két recept tőlem, Nektek


Őszintén szólva, sokat kattogtam rajta, hogy a következő két receptet kitegyem-e nektek (a képek miatt), aztán úgy gondoltam, miért ne?

Pizza leveles tésztából:
Két dolog miatt választottam a leveles tésztát. Az egyik Osánban leveles tésztából készítik a sajtos pogácsát. A másik, hogy nem volt kedvem tésztát gyúrni, és csak ez volt itthon.

Medvehagymapestós csirkemell
Apu hozta a pestót, a többit én gondoltam hozzá.

Szeretem a hasamat, úgyhogy nem hiszem, hogy itt valaha diétás kajákat fogtok látni, de élvezni szeretném az életemet, nem kalóriákat számolni (betegség vagy önálló akarat az más).
Mind a kettőt lehet diétásan készíteni.



Pizza leveles tésztából

Ami kell:
1 csomag konyhakész leveles tészta
1 cs mirelit kukorica
2 kisebb fej / 1 nagy fej lilahagyma
6 szelet párizsi
3 tojás
pizzakrém
pár olajbogyó
paradicsom
sajt reszelve

A tésztát kinyújtom. Ha mirelit, akkor szobahőmérsékleten felolvasztom, és utána nyújtom ki. Lekenem pizzakrémmel, majd kiengedem, ami mirelit, és megfőzöm, amit kell. A feltétet tetszés szerint pakolom fel.
A sajtnak egy részét most dobom rá, a másikat pár perccel azelőtt, hogy kész lenne.

A feltét bármi lehet, ami az ízlésünknek megfelel. 20-25 perc alatt elkészül. 20 perc után illik hesszelni, hogy nem ég-e a tészta.



TIPP 1: A tészta szélét érdemes lekenni tojással. Nem fog annyira szétesni, plusz, szénné égni sem. Ha sütőpapírral dolgozunk, akkor gondoljuk arra, hogy a tésztához ragad!

Szerintem ez garantáltan hülye-biztos. A következő viszont, nem biztos.

 
Medvehagymapestós csirkemell

A pestohoz:
1 nagyobb csokor medvehagyma
kb. 1 dl olaj
1 dkg pirított fenyőmag – de használható dió és napraforgó is
só, bors
3-4 ek reszelt parmezán

A csirkemellhez
2 mellfilé
szójaszósz
worcestershire szósz
1 ek margarin
pici chili

A tört burgonyához
kb. 1 kg krumpli
kb. 3 dkg margarin
1-2 dl tej

A csirkemellet felvágom nekem tetsző formájúra. Érdemes csíkban, kockákban gondolkodni. Majd a két szószból annyit csepegtetek rá, hogy bőven jusson mindenhova. Olyan két-két evőkanálnyit szoktam mind a kettőből. Chilit is szórunk rá. Ez is az ízlésre van bízva. Ezután félreteszem.

A krumplit annak rendje és módja szerint elkészítem: pucolás, kockázás, puhára főzés sós vízben, majd áttörés. Mehet bele a vaj és a tej, ha kell, akkor még só.

A pestohoz mindent beleszórunk egy turmixgépbe, összeturmixoljuk, és már kész is.

Ezután a csirkemellet margarinon puhára pirítom szószostól! Amikor kész, a pestót ráöntöm, és összeforgatom.
A krumpli gombócok mellé tányérra szedem, és parmezánnal meghintem.



Igazából ez sem nagy feladat, viszont én legalább 10 éve garázdálkodom a konyhában.

Remélem, elnyerte tetszéseteket, és el fogjátok készíteni. Ha igen, majd írjátok meg, hogy ízlett!

Jó étvágyat!

14 megjegyzés:

  1. Wow delicious!!! I like the pizza!!
    Have a nice day! and my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello! :D

      Thank you for your g+!!!! :)))

      With kisses,
      Dóri

      Törlés
  2. Jól néznek ki!!! Főleg a pizza...megéheztem...xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy visszanéztem, én is megéheztem. XD

      Törlés
  3. A csirkemellet tuti megcsinálom!!!! :)

    Évi

    VálaszTörlés
  4. Uhha, imádok leveles tésztával sütögetni, de ez még sosem jutott eszembe :D Mihamarabb kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szükség felébreszti az ember kreativitását.
      Megéri megcsinálni. :)

      Törlés
  5. Valahogy a pizzát sosem kötöttem volna leveles tésztához! :D Mindenesetre érdekes hangzik, de amúgy étvágygerjesztő, jól néz ki! :)

    A csirkemelles meg nagyon megtetszett, összefutott a nyál a számban :D Egyszer tuti megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd kíváncsi leszek, mire jutsz, ha elkészíted. Hogy csinálod, mivel, mert azért el lehet engedni a fantáziát!

      Ez a fajta pizza jóval könnyedebb, mint a hagyományos pizza. Ennek ellenére, egy szelet után úgy éreztem, pukkadok. A hagyományosból kettő is csúszik. :)

      Törlés
    2. Ez meglepő, mivel úgy gondolom a leveles sokkal könnyebb, mint a kelt, amit én gyúrok! Hamarabb jól lehetne lakni vele? :D

      Törlés
    3. Lehet, hogy feltétfüggő az eltelítődés, nem is annyira a tészta hibája. :)

      Törlés