2013. május 5., vasárnap

Csajok háborúja


Tegnap suli után úgy gondoltam, hogy ma takarítok, és magammal foglalkozok. Ehhez képest, elmentünk túrázni Mr. A-val, és hulla voltam. Egy kád víz és egy jó könyv után másra nem voltam jó, csak filmet nézni.
Kicsit összevissza lesz szerintem.

Ezt a filmet nézve, eszembe jutott, hogy gyerekkoromban nem gondoltam esküvőre. Nem, mintha most gondolnék rá. De még csak esküvői ruhás babám sem volt. Mind motoros volt, meg hercegnő, meg fürdőruhás, de esküvős egy se. Talán, itt kezdődik a válasz apukám összes kérdésére, hogy miért úgy állok a házasság-gyerek témához, ahogy.

Valószínűleg, a film sem azt adja nekem gondolatok formájában, amit másnak. Szóval, ha nem értetek egyet, vagy mást gondoltok, akkor dobjatok egy üzenetet alább.


Általános információk:
Cím: Bride Wars
színes, amerikai romantikus vígjáték, 94 perc, 2009
Rendező: Gary Winick
Forgatókönyv: Greg DePaul, Casey Wilson, June Diane Raphael

Szereplők
Kate Hudson – Liv
Anne Hathaway – Emma
Kristen Johnston – Deb
Candice Bergen – Marion St. Claire
Chris Pratt – Fletcher



Történet:
Emma és Liv gyerekkoruk óta barátnők, és eltervezték, hogy a Plaza-ban fogják megtartani az esküvőjüket. Amikor felnőnek, és mind a ketten rátaláltak a nagy őjükre, egy véletlen folytán egy napra teszik az esküvőjüket. Innen pedig, nincs visszaút, mert ölre mennek azért, hogy ki fogja kimondani először a boldogító igent.



Plusz:
Candice Bergen Arany Málna jelölést kapott a szerepéért.



Vélemény:
Kedves film, ami azt jelenti, hogy jó is, nem is. Inkább jó persze, mert akkor nem nézném.
Mivel nem voltam még ilyen helyzetben, nem tudom, hogy meg tudnék-e őrülni ennyire. Hogy az egész arról szóljon, hogy én, én, én, aztán a másik. Bárki másik. Tökmindegy.
De nézhető film vasárnap estékre.
A két színésznőt, Anne Hathaway-t és Kate Hudsont nagyon szeretem, elütő karakterek, és pont jól ellensúlyozzák egymást.



Megjegyzés:
Ha jobban belegondolok, akkor barátnőknek pont jó ez a film. Főleg azoknak, akikből az egyik szentül meg van győződve az igazáról, és a másik mindig bólogat hozzá. Az egyik akaratos, és bármit megmagyaráz, csak neki legyen igaza, ő legyen közzéppontban, míg a másik a háttérben van, és csendes, és elviseli, hogy fát hasogassanak a hátán.

Számomra a film mondanivalója ebben rejlik, illetve az utolsó monológban.

Hogy egyszer mindenki rátalál arra az egy emberre, aki kitart mellette jóban és rosszban. Általában mindenki azt hiszi, hogy ez a pasi az, aki mellett fekszünk és kelünk. De nem feltétlenül ő, vagy nem csak ő. Hanem a legjobb barátnőnk is.

Akivel százezerszer összeveszhetünk. Lehetnek hullámvölgyeink. Befesthetjük a haját kékre, vagy ő a mi bőrünket narancssárgára. Megkeseríthetjük egymás életét, pillanatait. Vagy gyűlölködhetünk is akár.

Ha mind a két fél eljut arra a nyugvópontra, ahol rájön, hogy nem csak a másik a hibás, és képesek kommunikálni, bocsánatot kérni, akkor ez folytatódhat.
Hiszen, nem halt meg senki. S ami nem öl meg, az megerősít.




Értékelés:
7/10
Mindenkinek, aki női ivarszervvel rendelkezik, mert a férfiak ekkora mennyiségben nem hiszem, hogy kibírják az esküvővel járó problémákat. Mr. A se nézte, inkább olvasott. Bár a hajtépés bejött neki.



Láttátok már? Vélemény?

4 megjegyzés:

  1. Én szeretem ezt a filmet. :)
    És most nem érdemben fogok hozzászólni, ha nem baj.
    Nekem se volt esküvős babám, viszont volt terhes barbie-m, és most szülésznőnek tanulok, de ez most mind1 is. :D
    Én és a párom idén leszünk 4 évesek, viszont én már lassan esküvőt szeretnék és nem azért, mert erre vágyom már mióta, pedig csal polgárink lesz. Egyszerűen csak úgy érzem, hogy ez a következő a mi szintünk, hogy úgy mond "beteljesedjünk". Vannak, akiknek 8-9-10 vagy több év után se érzik ennek kényszerét, mert az csak egy papírfecni, de szerintem ezt embere válogatja. Folyt köv. :D

    VálaszTörlés
  2. Pont ez a lényeg. Ha a házasság két ember átgondolt, megfontolt döntése, akkor nincs vele semmi baj. Mert nyilván, mind a két fél tud kommunikálni, kompromisszumot kötni, és nem utolsó sorban, mind a ketten érzik, hogy tovább kell lépni egy lépcsőfokkal.

    De amikor a házasság egy válaszreakció egy kialakult rossz helyzetre, azzal vannak a gondok. Vagy, amikor a lányok úgy határoznak, hogy kihagyjuk a pasit a döntésekből. Minden mondat úgy fog kezdődni, hogy "én", és megszaporodnak az "akarok" és a "kell" szavak.

    VálaszTörlés
  3. messze vagyok az esküvőtől,de pontosan tudom már,h mit szeretnék.körvonalakban felvázoltam a páromnak,akinek tetszett,de közölte a kövi 4 évben szó sem lehet róla.ezzel semmi bajom,legalább lesz 4 évem lebeszélni a templomi esküvről.az az egy dolog ugyanis amiben nem jutunk dülőre.ő akarja és pedig meg sem vagyok keresztelve és ennek mindig ropppantmód örülök is.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk az a helyzet, hogy Mr. A is úgy van vele, hogy ha már esküvő, akkor adjuk meg a módját. Értsd, polgári és templomi. Utóbbiról valahol szeretném lebeszélni, ahhoz annyira nem ragaszkodom. Félő, hogy nálunk ő jobban fog tervezgetni majd, mint én.

    VálaszTörlés