2013. május 8., szerda

Chilis és narancsos-rumos bonbonok


Újra egy süti, vagy inkább édesség. Mi édesszájúak vagyunk, ezért van sok receptem. Most bonbont készítettem, két okból.

Az egyik, hogy húsvétkor nagyon sok csokitojásunk maradt, amit azért nem ettünk meg, mert tejbevonó masszák. Fura ízük van natúran, és csak süteményként lehet fogyasztani. – Ha meg már ilyet kap az ember, illik jó pofát vágni hozzá, és később kreatívan elfogyasztani.
A másik, hogy Mr. A édességet szeretne „kis csoki” formájában, úgyhogy most az jutott eszembe, hogy a tojásokból ilyet készítek.

Az egyik narancsos-rumos lett, a másik adag chilis.




Narancsos-rumos

Ami kell:
5 db, 20 grammos csokitojás
2 ek olaj
1 tk rum/rumaroma
narancs reszelt héja
pici vaníliás cukor

Az eljárás olyan, mint amikor csokiöntetet készítünk. Víz fölé másik tál, belemegy a két evőkanál olaj, rátörjük a tojásokat, belereszeljük a narancshéjat, hozzáadjuk a rumaromát, és addig kevergetjük, ameddig el nem olvad a csoki.

De keverjük, hogy ne égjen le! Amikor kellően folyós, akkor előveszünk vagy erre a célra kitalált formát, vagy jégkockatartót, és belemerjük a csokit úgy, hogy ne érjen túl a forma pereménél.
Nekem helyes, kis alma formájú jégkockatartóm van, műanyag. Sosem tartottunk benne jégkockát, ez csak ezt a célt szolgálja.
Ebből az adagból kilenc darab ilyen kis bonbon lett.

TIPP: használhattok vajat is a csokihoz. Az olajtól csillogósabb, selymesebb lesz.





Chilis

Ami kell:
5 db, 20 grammos csokitojás
2 ek olaj
1tk chili (por formában, vagy törve)
1 tk vaníliás cukor

Hasonlóan az elsőhöz, összekeverjük, és formába öntjük.

Nekem most nem volt még egy sor formám, ezért egy másik kockakészítőt használtam, aminek eredményeképpen, ebből egy tábla chilis csoki lett.
Ezekkel az arányokkal pikáns lesz, és csak kicsit lehet érezni a csípőset a toroknál. Semmi extra.




Vaníliás cukrot azért használok hozzá, hogy még kicsit se lehessen érezni a tejbevonó ízét, és inkább a tejcsokira hasonlítson.

Szerintem még ajándéknak is remek ötlet névnapokra, egyebekre.

A kocka formájú a chilis, a gömb, vagy inkább almára hasonlítók a narancsos-rumosak. Utóbbiból fogyott rendesen, mire le tudtam fotózni.



Meg fogjátok csinálni?

11 megjegyzés:

  1. Na, ez nem is rossz! Lehet elkészítem, habár nem tudom, hogy hogy állunk csokitojás-ügyileg :D Az az almás forma nagyon édes!

    Amúgy ha benne vannak a formában, akkor a formát el kell kezdeni hozzáütögetni az asztalhoz, hogy kijöjjön belőle minden levegő, ezt anno az élelmiszer-mérnöki karon mutatták nekünk egy délutáni kémia-biológia óra keretein belül :D

    VálaszTörlés
  2. Ezt jó tudni. Nem tudtam. :)

    De a teszek után nem lett levegős.

    Nem kell, hogy csokitojás legyen, működik ez bármilyen tej- vagy étcsokival. Tortabevonóval szoktam még készíteni. :)

    VálaszTörlés
  3. Étvágygerjesztő *.* Csorog a nyálam, holott most volt ebéd :D

    Ha lesz jégkockatartóm, megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van bármilyen csokitartó, mondjuk toffifee-tartó, abban is meg lehet csinálni. Szív alakú milka alappal szoktam még szórakozni, és majd idén lesz főpróba a tavalyi adventi naptár alapján. :D

      De örülök, hogy hatással volt rád a recept. :D

      Törlés
    2. Fogyókúra előtt még mindenképp megpróbálom! :D

      Törlés
    3. Túlvagyok pár fogyókúrán, most is benne vagyok egyben. Lekitámaszt mindenképpen tudok nyújtani hozzá.
      De azt előre bocsátom, hogy magadért tegyél minden ilyet. :D

      Tapasztalat, hogy napi egy bonbon azért belefér. Sőt. Kell az energia. Én mindig reggel eszem egy kiscsokit, és így bűntudatom sincsen, hogy bűnöztem. :)

      Törlés
    4. Nekem nagyon sokat kell fogyni, a cél, hogy 50 kg-val kevesebb legyek!!! Egyszer ennek a fele már megvolt, még érettségi előtt, csak ahogy jött a nyomás, úgy jöttek rám vissza a kilók. Most újra neki akarok vágni, és szép csinos akarok lenni, aki után fütyülnek a fiúk (Drága Nagypapám mondja mindig ezt:))

      Törlés
    5. Anno (nyolc évvel ezelőtt) 120 kg-ról kezdtem. Nem a levegőbe beszélek.
      Most felszaladt jó pár kiló rám is, és okosban próbálom megoldani.
      Tudnék hirtelen és sokat fogyni, de inkább most az egyszer nem sietek. Azt már egyszer megjártam. :/

      De ha kell lelkitámasz, tipp, stb, akkor dobj egy mailt, segítek, meg minden más. :)

      Törlés
    6. Ohh, köszönöm szépen, aranyos vagy! :)

      Törlés
  4. Ezt a receptet nagyon köszönöm! Eszembe nem jutott volna házilag csokit csinálni, de fix, hogy készítek én is... a nővéremnnek úgyis lassan szülcsije lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes megcsinálnod, bármilyen alkalomra.

      Az ízesítéssel sokat lehet játszani!!! :)

      Törlés