2013. május 14., kedd

Bakancslista


Vannak emberek, akik akkor pörögnek leginkább, amikor társaságban vannak, és mindennel azon pörögnek, hogy egészséges életet éljenek. Ezzel szemben mások (én), egyedül tudják leginkább elengedni a fantáziájukat. Most a betegség és az idő is erre játszik.
Takaríthatok, tornázhatok, amikor én szeretnék, könnyített edzést végzek, mert tegnap is egy rosszul végzett, heves mozdulat következtében tüdőre szívtam a bacimat… aztán meg akartam fulladni. Hallgathatom a gyerekkoromban még divatos, most már cikibb zenéimet. Terveztem pár cikket, kerestem ajánlanivaló könyveket, aktiváltam a személyes face-es profilomat (bár ezután se nagyon fogom látogatni), és szelektáltam az újságok között.

Utóbbiban vettem észre, hogy némelyikben van bakancslista. Elolvasgattam, mit szeretnének csinálni az egyes celebek, mielőtt feldobják a prakkert.
Átsétálni a Golden Gate hídon. Eljutni Stevie Wonder koncertje. Beyoncéval duettezni. Megnézni egy igenis jó magyar filmet. Fontos, neves díjátadón részt venni. Karjukban tartani az unokáikat. Helikopterrel utazni.

Fejben már készül a lista, és sok dologra mondom, hogy „na, ezt is kihúzhatom a bakancslistáról”. Ilyenkor értetlenül néznek rám, és kérdik, hogy nekem olyan van?
Jelentem, most már van.


Ajánlatos ezzel kapcsolatban megnézni a Bakancslista című filmet, Morgan Freeman és Jack Nicholson főszereplésével. Olyan két férfiről szól, akiknek egyszerre jut el a tüdőrákjuk abba a stádiumba, amikor már visszafordíthatatlan, és nincs sok idejük. Látszólag semmi közös nincs bennük a kóron kívül. Úgy döntenek, hogy elkészítik a saját bakancslistájukat, hogy semmiről ne maradjanak le, mielőtt meghalnak.

De mi az a bakancslista?
Annyit lehet hallani, hogy vannak álmok, célok (tök megfoghatatlan dolgok). Van motivációs tábla, és vizualizálással való bevonzás. Szó szerint a bakancslista azt jelenti, hogy az ember összeírja, mit szeretne még csinálni, mielőtt feldobja a bakancsot.

Félre ne értsetek, eszem ágában nincs megmurdelni, de úgy gondolom, hogy sosem árt tudni, mi vár még rám. Bárhogy is küzdök ellene, nem leszek fiatalabb, és sajnos bármennyire azt állítom, örökké sem fogok élni. Annak tudatában, hogy „van még időm”, vagy Pató Pálosan, „ej, ráérünk arra még”, halogatunk mindent, görgetjük magunk előtt, vagy inkább betoljuk az ágy alá.
Nem azt mondom, hogy feltétlenül kalandos és pörgős életet kell élni, csak nem szabadna hagyni, hogy az élet elmenjen mellettünk!

50-100 dolgot szokás beleírni a listába. Ötven még ment. Az első húsz könnyedén, a második harminc már nyögvenyelősen, de ment. A maradék még telik.
Persze, ez sem egy olyan dolog, hogy most leírom, és hajrá, hanem minden nap csinosítunk rajta egy kicsit. Lényegtelen, hogy mennyire reális, banális dolgot írunk le, a lényeg, hogy ott legyen egy szám után.

Így jött az első három helyezés:

1)Nyomtatásban látni magam, könyv formájában. – Nemsokára elkezdek kettőnek egy blogot. Ez meghívás alapján fog működni majd, de egyelőre csak a storyboard van meg. Haladok!

2)Tandemben ugrani egy repülőből. – Idén nyárra terveztem, de jövőre marad. Beszari vagyok.

3)Megszerezni a jogsit.

És innen a fantáziám végtelenül játékos tudott lenni. Felkerültek helyek, ahova mennék, emberek, akikkel feltétlenül meg szeretném őrizni a kapcsolatomat. Felkerültek lelki dolgok, és egyebek.
Bevallom, nem sorrendben fogok haladni.

Momentán elsődleges célom csütörtökre összerántani magam egészségügyileg. Carbonfools koncertre megyünk a lányokkal, úgyhogy már csak másfél napom maradt.



Nektek van már bakancslistátok?
Vagy.
Mi az a 3 dolog, amit feltétlenül át szeretnétek élni?

2 megjegyzés:

  1. 1)Szeretnék egyszer eljutni Japánba.
    2)El akarok menni egy Nickelback koncertre.
    3)Delfint szeretnék simogatni.

    Ez a bakancslistám. Persze van még, de ha csak három...

    Évi

    VálaszTörlés
  2. Ez hihetetlenül jól összeállítottad! Le a kalappal! Láttam már a filmet, és a végén még bizony a könnyek is kiszöktek a szememből. Jó film, fenomenális színészekkel! :)

    Talán az első három, ami most hirtelen eszembe jut:

    1, Szeretnék olyan vékony lenni, hogy miniszoknyát is bikinit hordhassak.
    2,Szeretném tovább képezni a hangom, és egyszer énekelni nagyközönség előtt.
    3, Szeretnék meteorológus lenni, ha kivégeztem a földrajzot a főiskolán.

    VálaszTörlés