2013. április 6., szombat

Sport szelet


Ma töltögetős-írós és barátnőzős nap lesz, és emiatt ide is csak recepteket fogok feltölteni. Végre kitaláltam a sonka tökéletes felhasználási módját, és alkottam egy gyömbéres csirkét is. Úgyhogy, ezek jönnek. Mostanság nem fogok kaját újítani úgysem, amit feltegyek ide. Szóval, receptdömping lesz, miközben keresek egy Scorpions számot.

Most húsvétra nem volt nagyon időm készülni. Minden napra jutott valami/valaki, akire inkább figyeltem, mint a tökéletes sütire. Ennek is jönnek majd a magyarázatai.
Lényegtelen most.

Egyszerű sütit kerestem, amit mindenki szerethet, könnyű és gyors elkészíteni, viszonylag nem drága. Így esett a választásom a sport szeletre.

Hamar elkapkodták, pedig nem kevés lett. Az anyaghányadokat nézve először gondolkodtam, hogy kevés lesz. Amikor pedig elterítettem a 30*50 cm-s tálcán, akkor gondoltam, hogy talán elég lesz. Centi magas volt, szóval tényleg nem kicsi sütiről beszélünk.
Tálba rakva sem tűnt soknak, de a végén az asztalon igen. Ennek ellenére, egy délután alatt elfogyott, az én májam meg hízott három kilót a dicsérettől.

Én, így készítettem el:

Amire szükségünk lesz:

50 dkg darált keksz
3 ek kakaó
25 dkg margarin
2 dl langyos tej
25 dkg cukor
rumaroma
2 ek olaj
10 dkg étcsokoládé

Elkészítése:
A kekszet a kakaóval összekeverem.
Egy tálba öntöm a margarint, majd a langyos tejbe kevert cukrot és a rumaromát.
Ezt a kettőt összekeverem.

Ezt a masszát egy tálcára terítem egyenletesen, fakanállal lenyomkodom.

Forralt vízen felolvasztom az étcsokit az olajjal. A masszára öntöm, és elsimítom.

Hűtőbe teszem, majd felvágom.

TIPP: én a margarint és a tejet mikróban, 600 fokon 1 percig melegítettem. A tej nem forró lett, hanem elég meleg ahhoz, hogy a cukor elolvadjon benne. A margarin pedig megolvad, de nem lesz tűzforró.
Minimum szobahőmérsékletű margarinnal érdemes dolgozni.

Értelemszerűen, a tepsi méretétől függ az, hogy milyen magas lesz a szeletünk.

Rumaroma? Nos, abból annyi kell, amennyire szeretnénk, hogy rumos legyen.
Egy rumaroma 30 ml-es. Én kingston rum feliratút használok. Ennek a 30 ml-nek a fele ment el a két sport szeletre. A két tálcányira. Féltem, hogy kevés lesz, mert szeretem az intenzív ízeket, viszont nem tudtam, hogy más hogy van vele. De elég lett, így is lehet érezni benne.



Szóval, készítsétek el!
Jó étvágyat!!!

7 megjegyzés:

  1. mm,nyami,köszi a receptet,kipróbálom egyszer biztosan! :)

    VálaszTörlés
  2. szerintem nagyon egyszerű,és gyors. Könnyű elkészíteni, még B-terves sütinek is kiváló. :)

    VálaszTörlés
  3. Tartom a "ronda, de finom" álláspontot. :)

    VálaszTörlés
  4. Thank you so much for the follow.^^
    Follow you back on gfc.
    Lovely greets

    VálaszTörlés
  5. Wow delicious!!! would you like to follow each other?
    Besos, desde España, Marcela♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you so much for your visit! I follow you with GFC!
      Want us to follow by Bloglovin? let me know...

      Törlés