2013. április 30., kedd

Hűvösvölgyi vasárnap


Jó sok dolgom volt az elmúlt négy napban. Jelsül péntek-szombat iskolás nap volt nekem. Vasárnap Mr. A szabadnapos volt, ezért úgy gondoltuk, hogy elmegyünk kirándulni.

Hűvösvölgy lett az úti célunk. Én utoljára 10-12 évvel ezelőtt voltam ott, vagy még régebben. Mr. A meg valamikor az ősidőkben. Egyikünk sem emlékezett arra, hogy mi, merre, hány méter, úgyhogy szombaton este, és még vasárnap reggel is nézegette a térképet.
Annyit tudtam, merre kell menni és mivel, onnan meg úgyis felfelé, ha már kilátót keresünk…

 
Tizenegy felé érkeztünk meg Hűvösvölgybe. Ettünk egy szendvicset, amit előzőleg itthon készítettem, aztán irány hegynek felfelé. Hamar megtaláltuk a gyermekvasutat, megnéztük, hogy milyen vonatkiállítás van, aztán Mr. A mondta, hogy induljunk neki, de merre?
Egyikünk sem tapasztalt túrázó, úgyhogy bármi van felfestve a fára, minket annyira nem köt le. Hiába néztük meg, nem tudtuk, hogy melyik-melyik.
Átmentünk a hely lábához a réten.

Még mindig megvolt a régi céllövölde, ahol életem első Rambó-kését kipecáztam és egy koponyás nyakláncot. Sztorizgattunk, hogy mit csináltunk errefelé gyerekként, és hogy milyen érdekes, hogy mindenki a Margitszigetért van oda, pedig ez is csodálatos, és jóval csendesebb.
Ezen túllépve indultunk el, először egy piros jelzést követtünk, ahol más nem volt, csak egy szakadék.



Mondtam is Mr. A-nak, hogy na, melyik film játszódik melegben, dzsungelben, völgyben?
Tik-tak, tik-tak…
Nem tudja. Mondom, Ragadozó (hang innen, 08-nál). Ebben a pillanatban elkezdett egy fakopáncs úgy kopogtatni, ahogy az idegen lény kerreg. Röhögtünk, megpróbáltuk kitalálni, honnan les ránk a veszedelem. Aztán megint egy kerregés.
Jó fej kismadár volt, partner volt a tréfában.

Aztán inkább elindultunk a zöld jelzésen, mivel ez nem vezetett semerre. Az is egyenesen ment, csak a másik irányba. Tornaösvény volt, ahol mindenki botokkal mászkált fel és alá, valamint totál tanácstalanul próbáltak térképet olvasni. – Teljesítménytúra volt, és aki részt vett rajta, próbált nem eltévedni.
Tudjátok, a szenvedés, a meleg, a közös program, vagy ki tudja, milyen csoda, összehozza az embereket. Mindenki köszönt nekünk. Visszaköszöntünk persze. :)
Mi még mindig nem voltunk a célunknál.
Az első lehetőségnél viszont, egyenesen elindultam felfelé. Nem érdekelt, hogy jelzés van, vagy milyen, csak mentem, mert a céltalan tekergés nem vezetett megoldásra.

Négy órás kirándulás után elértük az első kilátót, amiről nem sikerült képet készítenem, úgyhogy máshonnan töltök. (kiránduláskor sosem foglalkozom azzal, hogy minden fűszálat dokumentáljak). No, ezt a kilátót találtuk meg elsőnek.

 Kép forrása innen.

Ez egy tákolmány, életveszélyesnek érzi az ember, mert ugye, szabadon van, van kilengése, amit igencsak érzünk. Kapaszkodtam én is, nem fotóztam kilátást. Mivel volt ott egy osztály, egy biciklis csoport és pár teljesítményező, ezért időm se lett volna, mert fellépcsőztünk, megálltunk, két lélegzet, indulás lefelé.
Aztán még lejjebb.
Elágazás, ahol észrevettük, hogy a kicsi után irány a Nagy-Hárshegyi Kilátó. Két kilométer. Mi az?
Persze, sík terepen, kényelmes sétatempóban 30 perc, hegyek-völgyek között annyira nem könnyű móka.






Megálltunk ebédelni. Ránk lehetett írva, hogy tudjuk, hol vagyunk, mert mindenki minket kérdezett meg, hogy merre van az arra. Szerencséjükre, tudtunk válaszolni a kérdéseikre.
Elértük a másik kilátót, ami már komolyabb.

Kép forrása: innen

Négy emelet, és csodaszép volt a kilátás!!! Tiszta fantasy. Eszembe jutott Középfölde, és még egy halom másik helyszín, hogy biztos a szereplők is hasonlót láttak. Ott azért hosszabban pihentünk és nézelődtünk.









Lefelé viszont úgy eltévedtünk, hogy Lipótmezőn kötöttünk ki. Onnan még sétáltunk kicsit, aztán villamossal a Moszkváig (sosem fogom Széll Kálmánnak hívni). Felmentünk a Várba, ahol egyetlen egy magyar szót nem lehetett hallani, viszont sokan voltak.









Aztán haza, majd vacsi, majd alvás.

Kimerítő túra volt, legközelebb vagy az Árpád kilátó lesz a cél.

Ti voltatok valahol vasárnap?

2 megjegyzés:

  1. Hello from Spain, interesting tour. Nice pics. Keep in touch

    VálaszTörlés
  2. Yes, it was. :)
    Thanks. :D:D

    Have a nice day and week... of course. :)

    VálaszTörlés