2013. április 2., kedd

Film maraton vol.18.


Csapjunk bele a hónap első film maratonjába!

Április elseje kellett volna, hogy filmes legyen, de mivel locsolkodni voltunk, meg piros tojást keresni, ezért elmaradt. Úgyhogy, most pótolom a lemaradást.

Ünnepi filmek szintén nincsenek a listában, mert nagy valószínűséggel, azokat már mindenki nézte, vagy senki sem, nem tudom. Azért néztem egy kis Terminátort, meg Nine-t. Utóbbit ajánlom nagyon is.
Illetőleg, volt még két film, ami mondjuk rá, hogy csajos film, úgyhogy majd különálló bejegyzés lesz belőlük.

E heti válogatott:
A gyémántpiramis, Üss vagy fuss, Az utolsó ördögűzés, Az idegenek dühe, XIII, Felhőatlasz.

Holnaptól felveszem a fonalat, és lesz filmajánló, recept, sorozat-poszt folytatás, meg „mit kaptam” dolog… oh, és válaszolok, akinek még eddig nem. :)


 A gyémántpiramis – Kalandorok egy távoli bolygón
Cím: A gyémántpiramis – Kalandorok egy távoli bolygón
színes, magyar-kanadai, sci-fi film, 72 perc, 1985
Rendezte: Rajnai András
Forgatókönyv: Alexander Berta

Szereplők:
Balogh Erika – Jane
Trokán Péter – Roger
Velenczey István – Professzor
Tordai Teri – Lidia
Szoboszlai Sándor - William

Történet:
Járőrhajó közeledik egy lakatlannak vélt Föld típusú bolygó felé. A legénység fél-hibernált álomban szunnyad. A hajót a légkör alsó rétegében sugártámadás éri. A roncsok közül menekülő túlélőket kíméletlen ellenség veszi űzőbe. Egyetlen kapkodó, segélykérő üzenetre marad csak idő: ennek következményeként érkeznek a helyszínre a járőrszolgálat legjobbjai. A bolygófelszínen életlen testekre lelnek: egy éltes akadémikus és okos asszisztensnője hever előttük, valamint egy pimasz és titokzatos lány. (f: Gáspár András, Galaktika)

Vélemény:
7/10
Magyar sci-fi! Azt sem tudtam, hogy van ilyen. De nem volt olyan borzasztó, mint amilyennek hangzik. Sőt. Egészen emészthető volt, és a korában tuti, hogy nagyon nagy flash-nek számított, ami mára eléggé bugyuta. Élvezhető volt, bár a színészeknek nem ártott volna, ha jobban beleélik magukat.




Felhőatlasz
Cím: Cloud Atlas
színes, amerikai-német fantasy, 164 perc, 2012
Rendezte és forgatókönyv: Tom Tykwer, Andy Wachowski, Lana Wachowski
Író:David Mitchell

Szereplők:
Tom Hanks – Dr. Henry Goose, Isaac Sachs, Dermot Hoggins, Valleysman Zachry
Hogo Weaving – Haskell Moore, Tadeusz Kesselring, Bill Smoke, Nurse Noakes, Boardman Mephi, Old Georgie
Halle Berry – Luisa Rey, Meronym
Hugh Grant – Alberto Grimaldi, kannibál
Jim Sturgess – Adam Wving, Hae-Joo Im

Történet:
A film bemutatja, hogyan hatnak egymásra az emberei életek, a sorsok alakulása hogyan befolyásolja a másik életét, jövőjét. Minden mindennel összefügg.

Vélemény:
8/10
Tetszett, hogy néha nem ismertem fel a színészeket, hogy egy filmen belül sok alakot ölthettek a szereplők. A film első fél órájában azt éreztem, hogy nem az én filmem, hogy egy nagy katyvasz az egész, de a végére egészen érthető és izgalmas film lett belőle. Az öreg Ewing története kivételével az egész úgy jó, ahogy van.




 Üss vagy fuss
Cím: Hit and Run
színes, amerikai akció-vígjáték, 100 perc, 2012
Rendezte: Dax Shepard, David Palmer
Forgatókönyv: Dax Shepard

Szereplők:
Dax Shepard – Charlie Bronson
Kristen Bell – Annie
Michael Rosenbaum – Gil
Bradley Cooper – Alex
Kal Benett – Mary Ann
Carly Hatter - Angela

Történet:
Charlie barátnőjét áthelyezik az iskolából: kirúgás vagy egy távoli állás. Elindulnak az állásinterjúra, de üldözi őket Annie volt pasija, Gil, aki egyből riadóztatja Charlie ellenségét. A pár nyomában Alex, Gil és rendőrök vannak. Charlie ezért kilép a tanúvédelmi programból, és felveszi a harcot.

Vélemény:
7/10
Elszórakoztam rajta, de nem volt átütő. Olyan semmilyen, akárcsak a lezárása. Van benne pár jópofa beszólás vagy párbeszéd, de amúgy egy átlagos történet, átlagos szereplőkkel. Tény, alacsony költségvetésű filmről beszélünk, de attól még lehetett volna benne egy picivel több vér.



 Az utolsó ördögűzés
Cím: The Last Exorcism
színes, amerikai horror, 9-87 perc, 2010
Rendezte: Daniel Stamm
Forgatókönyv: Huck Botko, Andrew Gurland

Szereplők:
Patrick Fabian – Cotton Marcus
Ashley Bell – Nell Sweetzer
Iris Bahr – Iris Reisen
Louis Herthum – Louis Sweetzer
Caleb Landry Jones – Caleb Sweetzer

Történet:
Marcus atya megérkezik a Sweetzer birtokra, hogy megmentsen egy lelket a pokoltól. Eleinte ő is poénra veszi, hogy egy újabb szemfényvesztés helyszínén vannak, ám egy óvatlan pillanatban elszabadul a pokol.

Vélemény:
5/10
Az eredeti Ördögűző a jó és fogyasztható film. Ez a film ott ér véget, ahol kezdődnie kellene, illetve, az utóbbi időben azt vettem észre, hogy mindenki nagyon szereti az ál-dokumentum filmeket. Nem értem, miért, de biztos megvan az értelme. Nem nézném újra, de van benne elgondolkodtató momentum a való életbeli ördögűzésekre nézve.




 XIII – Az összeesküvés
Cím: XIII (– The Conspiracy)
színes, francia-kanadai-amerikai minisorozat, 120 perc, 2008
Rendezte: Duane Clark
Forgatókönyv: Philippe Lyon, William Vance, Jean Van Hamme, David Wolkove

Szereplők:
Stephen Dorff – Ross Tanner
Val Kilmer – Mongúz
Caterina Murino – Sam
Lucinda Davis – Jones
Stephen McHattie – Carrington
Jonathan Higgins – Calvin Wax

Történet:
Az USA első női elnökével egy orvlövész végez, akit megpróbálnak likvidálni. Hónapokkal később egy idős házaspár rátalál egy férfira, aki számítógépet programoz és mesterien küzd, majd megjelennek a kormány emberei. Amin az ismeretlen férfi elindulhat, a tetoválása, ami XIII.

Vélemény:
8/10
Végig az azonos című játék járt a fejemben, amit a mai napig imádok. Ha az ember odafigyel, akkor már az elején meg lehet mondani, kin lesz az I-es tetoválás, nekem a miértje tetszett. Mert sejtettem, de lassan állt össze a kép. Sokan azt mondhatnák, hogy Bourne-koppintás. Ludlum regénye után készült a játék, abból a film, szóval, lehet, hogy van benne valami. Mondjuk pont a Bourne nem jutott eszembe.




 Az idegenek dühe
Cím: Alien Fury: Countdown to Invasion
színes, amerikai sci-fi, 90 perc, 2000
Rendezte és forgatókönyv: Rob Hedden

Szereplők:
Dale Midkiff – Bill Templer
Stephen Tobolowsky – B. J. McQueen
Kelly Perine – Jack
Grace Phillips – Sydney Templer
Scott Lowell – Laird Jones
Paul Schulze – Jammison Collier

Történet:
Bill Templer egy titkos ügynökség vezetője az elsők között fedez fel egy hatalmas – és egyre növekvő – földönkívüli űrhajóhadat fenyegetően közel a Földhöz. Miközben az Egyesült Államok kidolgozza a védelmi stratégiát, melynek része egy atommeghajtású műhold is, Templer nyilvánosságra hozza a döbbenetes hírt. De vajon valódiak-e az űrből érkező képek? Tényleg meg akarja-e támadni egy űrbéli flotta a bolygónkat… vagy sokkal alattomosabb és sokkal közelebb lévő veszélyről van szó? (f: filmkatalogus.hu)

Vélemény:
4/10
A legeslegvége kiszámítható az elején is akár. Amúgy Mr. A és én is végig olvastunk a film alatt, szóval nagyon nem emlékszünk konkrét jelenetekre, sőt, volt, hogy bele is tekertünk. Nem értem, miért kell olyan filmre kiadni pénzt, aminek a 80 perces játékidejéből 20-25 perc csak töltelék???



Láttátok valamelyiket?
Vélemény?
Láttatok valami érdekeset a héten?


2 megjegyzés:

  1. A Felhőatlaszt láttam csak ezek közül, végig sem bírtam nézni, az első 5 perc után bele-bele tekertem, egyszerűen szörnyű film. De mivel elfogult vagyok (imádom Hugo Weavinget) ezért nem írom le teljesen. Nekem túlságosan összevissza és értelmetlen volt, hirtelen ugráltak a különböző idősíkok között, ha külön külön forgatják le a részeket, esetleg saját filmben, akkor talán elfogadhatóbb lett volna.

    Viszont Az utolsó ördögűzést meg fogom nézni. :)

    VálaszTörlés
  2. A Felhőatlaszt végigszenvedtem, az első fél óráját. Voltak világok, amik tetszettek, de voltak, amiket máshogy oldottam volna meg, vagy esetleg, bele sem teszek.
    Amit te is írtál, hogy össze-vissza ugráltak az időkben, vagy dimenziókban, az nekem sem tetszett. Nagyon nehezen állt össze a kép.
    Szerintem egy rövidebb, de jobban összetett filmmel jobban jártak volna.

    Hugo Weaving nekem is nagy kedvencem.Még a Priscilla, a sivatag királynőjében szerettem meg.

    Az utolsó ördögűzés két részes lesz. Eddig csak az elsőt láttam, valószínűleg, azért van azaz érzése az embernek, hogy ott van vége, ahol kezdődik.
    Elvileg idén jött/jön a második rész. :)

    VálaszTörlés