2013. január 4., péntek

Tündöklők és Bukottak – Angyalok és Démonok lexikona


Van, hogy egyszer-kétszer belefutok egy olyan könyvbe, amit bár nagyon szeretnék, mégis úgy érzem, hogy már olvastam valahol. Mindemellett szeretem a lexikonokat, sosincs belőle elég. Most, hogy kitaláltam valamit, ez pont kapóra jött, és már régóta szemeztem vele Linda polcain. Szóval, ahogy belelapoztam, éreztem, hogy erről ismét fogok valamit karcolgatni ide.





A szerzőről
Lexikon esetében ilyet nem nagyon tudok felhozni, maximum szerkesztőket, ám úgy gondolom, hogy szerző esetén azt kellene idecitálnom, akinek a fejéből kipattant az ötlet. Ennek hiányában viszont, lássuk a könyvecske adatait.
Kiadó: STB Könyvek Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve: 2011
Összeállította: Szántai Zsolt
Kötésmód: ragasztott puhaborítás
Mérete: 115x190x13
Oldalszám: 184 oldal




Fülszöveg
Tündöklők és Bukottak

Angyalok és démonok – földöntúli lények, akik segíteni próbálnak, vagy éppen ártani.
Természetfölötti lények minden kultúrában, minden korban megjelennek. Angyaloknak vagy jó szellemeknek, démonoknak vagy ártó lényeknek nevezik őket. Saját világuk van, ahol éppen úgy harcolnak és szeretnek, küzdenek és engedelmeskednek, vágynak és gyűlölnek, miképpen itt, ezen a világon, a középső földön az emberek. Saját dimenziójuk eseményei komoly hatást gyakorolnak a mi létsíkunkra. Időnként megesik, hogy véletlenül, vagy éppen azért, mert ez a feladatuk, megjelennek közöttünk, és egy-egy sugalmazással, egy-egy aprócska vagy éppen hihetetlenül fontos cselekedettel megváltoztatják a sorsunkat – az egyes emberek, vagy éppen népek, népcsoportok sorsát.
Vitathatatlan, hogy léteznek. Kétségtelen, hogy némelyikük segítő szándékkal avatkozik az életünkbe, némelyikük pedig, éppen azért, hogy ártson. Valami olyasmit próbálnak megvédeni, vagy éppen megszerezni, ami mindennél értékesebb, ami mindennél több misztikus energiát tartalmaz, ami csakis itt, a mi földünkön, mibennünk létezik: az emberi lelket.
A kötet összeállítása során ó- és középkorii szerzőknek tulajdonított, angelológiai és demonológiai munkákat (Lemegeton, Necronomicon stb.) használtuk.

Kedvenc idézetem
Ilyen nincs. Nincs egy kedvenc valakim, akit ide pöttyintenék. Bár… Az én egyetlen Azrailomnak:
Azrael 1.) A Halál Angyala (kereszténység, aki folyamatosan jegyzetel, de újra és újra kijavítja azt, amit leírt. (A megszülető emberek nevét írja le, és ugyanazt törli, amikor az illető meghal.) 2.) A Halál angyala (iszlám); a világot forgatja a kezei között. Négy arca, négyezer szárnya van. Testét szemek és nyelvek borítják – annyi van ezekből, ahány ember a világon. Millió fátylat visel, ezek a fátylak takarják el az Urat az ő teremtményei elől. 3.) Babriel és Miháel mellett a Három Szent Angyal egyike.

Vélemény
Ami nekem kivetnivalóm lenne benne, az talán az, hogy a következőkről is szívesen olvasnék:
(megpróbálok ABC-sorrendben menni)
Abeona, Adeona, Adirit, Ajatar, Akriel, Amodiel, Apaosa, Apollyon (bár a könyv Abaddonhoz mutat, ha jól értelmezem), Arad, Armatt, Asareel (Azariel).
Ha már belementek a napok, hónapok angyalaiba, akkor menjünk bele az arab csillagjegyekbe: Baal-Ari, Baal-Dali, Baal-Gadi, Baal-Kast, Baal-Miznaim, Baal-Taumin, Baalit-Akrab, Baalit-Dagim, Baalit-Iail, Baalit-Tur, Baalit-Santin, Baalit-Sibbulit.
Carrean, Cassius, Cimeries (fekete lovat ül meg, afrikai démon), Corrigan, Coyote.
Dabriel (új ötletekre inspirál, írást javít), Dasim, Demogorgon, Dimidrion, Donquel.
Edimmu, Emma-O, Empúsza, Enoch, Erra, Ezra.
Gadd, Gressil.
Hahatah, Haurus, Henoch, Hornblas, Jehiel, Juutas.
Kabilit, Kukab.
Lahes, Lampadák, Lares, Lempo, Lemures, Libunit.
Manes, Manicheusok, Mannon, Marduk, Milkon, Mitniel.
Naamah, Nasnas, Nihasa.
Oni, Ördög.
Palis.
Rhamiel.
Samnu, Sedit, Sin, Sirius, Sot.
T’an-Mo, Tzeladimidrion.
Uretil.
Venom, Verrier.
Wuornos.
Yama.
Zadiel

Én talán még egy kicsit dolgoztam volna rajta. Ha már a vámpírokat belevesszük, akkor vegyük bele az alvilág isteneit is a különböző kultúrákban, valamint, ne feledkezzünk meg azokról, akik ördögök, ilyen formán lehetnének tündérek is, és nem utolsó sorban, azok a lelkek, akik visszajárók.

A felsorolt, szerintem kimaradt dolgokat itt találod meg.

Értékelés
8/10
Bizonyos szempontból számomra teljes és hasznos ez a könyv. Megvenném, ha meg tudnám venni. Nem tudom, hol lehet kapni, eddig egy boltban sem láttam. Ahol láttam, onnan elvitték. Valószínűleg, marad a kiadótól. Aki szereti az effajta könyveket, lexikonokat, azoknak ajánlom.
Eddig ez a legteljesebb, legprecízebb, legérthetőbb kiadás.

Olvastátok már a könyvet?
Vélemény?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése