2012. december 29., szombat

3T – avagy a Karácsonyi Terrorizmus

Azt hiszem, alkoholista leszek. Hogy miért gondolom ezt? Mert most is tojáslikőrrel a kezemben írom a soraimat Nektek. Másrészt, a zabáláson kívül erről szól a karácsony. Büntetlen evés-ivás.

Más nem lazít el igazán a pián kívül.
Hú, tényleg úgy hangzik mindez, mint egy AA-s kezdő monológja.


A karácsony számomra tiszta terror.
Egyrészt azért, mert a legtöbb ünnep télre esik. December elején elkezdődik minden a Mikulással, aztán névnapok és születésnapok sora következik. Aztán a karácsony három napja, és további névnapok. Aztán egészen február 28-ig szilveszter, névnapok, születésnapok.
Ilyenkor, télen, olyanok vagyunk, mint a hobbitok. Minden nap ünneplünk valamit, és végeláthatatlan az ételek és italok sora.
Amiért edzek egy éven keresztül, ilyenkor szedem vissza. De hát, én nem leszek update-promo ember, aki karácsony másnapján már a taposógépen fárad azért, hogy büntetlenül toljon be egy szelet gyümölcskenyeret, vagy bejglit. Tökéletesen megfelel ez a jojó effektus.

A terror következő szeletkéje, hogy ilyenkor kanosszában járjuk a családot Mr.A-val, persze, én a barátnőimmel is karácsonyozok. Valamikor az ünnep előtti napokban találkozom a lányokkal. Mindnekinek sütök, csomagolok ajándékot, és megyek, és eszek és iszok.
Aztán jön a három nap. Mi ugyan még nem tartunk ott, hogy háziasszony legyek olyan szempontból, hogy jönnek hozzánk. Inkább mi megyünk másokhoz. Ajándékcsomagolás és sütés itt is, majd cipekedés A pontból B pontba.
Minden nap vagyunk valahol, valakinél, aki legjóhiszeműbben kínálgat minden jóval. Eszem-iszom, dínom-dánom van ilyenkor, és nem is az ajándékokon van a lényeg.

Számomra a karácsonyt a rokonaim tették tönkre. Azt játsszák, hogy minél több, jobb, nagyobb és drágább ajándékokat vegyenek. Gyerekkoromban az én szeretetemet egy üres dobozzal is meg lehetett váltani. Tény, én az a fajta lány vagyok, aki egy kaka miatt a pónit keresi.
Szeretek másokkal, a családdal együtt lenni, beszélgetni, vigyorgósra inni magam, és addig enni, ameddig azt nem kívánom, hogy bár otthon lennék, és sziesztáznék egy egész napon keresztül.

A harmadik nap végén pedig, szeretnénk otthon lenni és semmit sem csinálni. Ez olyankor sikerül is, amikor 27-én nincs jelenés. Annyian vagyunk, hogy nálunk négy napos az ünnep.

Szeretnénk letenni a lantot legalább egy napra. Későn feküdni, nagyot és mélyen aludni, reggel kipihenten, tíz felé kelni. Kényelmesen megkávézni, olvasni vagy a tévén butulni. Sétálni menni valahova, majd egy nagyot ebédelni. Délután egy közös takaró alatt filmet nézni Mr.A mellkasán, és este vacsizni, és tovább bámulni a zajládát.
Persze, mindezt úgy, hogy három percbe teljen elmenni az alkoholért, és vissza, valamint minden ehető édesség egy karnyújtásnyira legyen. De legalább velünk megegyező szobában.
Szó szerint dögleni, és babának lenni. Enni-inni-aludni.

A szó szoros értelmében semmit sem csinálni. Még a konyháig sem menni el, nem kell főzni. Pechemre, ma sem jutott nyugalom. Káposztát készítettem (életem első töltött káposztáját), és mára egyéb ebédet. Holnap Mr.A dolgozik, én a sulis dolgokat intézem. 31-én pedig, ismét utazunk.
Szóval, hiába szünnap és ünnep, de nem pihenünk.
Legalábbis én nem érzem, hogy pihentem volna. Állítom most fáradtabb vagyok, mint voltam ünnepek előtt.
Igaz, ez azért van, mert robotoltam minden nap.

Ez hozzátartozik az ünnephez, azért ezt valljuk be. Egy éven keresztül fogyunk, meg éhezünk, meg próbálunk egészségesek lenni. Ilyenkor pedig, legálisan bűnözünk több napon keresztül. Mert ugyan, ki tud ezeknek ellenállni:
Mr.A szüleinél: halászlé, rántott hal és krumplis-hagymás saláta, bejgli, gyümölcskenyér, kókuszgolyó, marcipángolyó, és meghatározhatatlan valami, csokiba mártva, hurka-kolbász, kovászos uborka.
Mr.A unokatestvérééknél: aszalt szilvával töltött csirkemell, kolbásszal töltött dagadó,l krumplis bigyó (nem püré, de nem is akármi), tökös-gombás rizs, csalamádé és uborka, húsleves, bejgli, gyümölcskenyér.
Itthon: bejgli, gyümölcskenyér, kókuszgolyó, habkarika, egyéb kapott édességek, sült, paprikás csirkecomb curry-s rizzsel és uborkával, töltött káposzta, sült krumpli.
Apukámnál: húsleves, káposzta, toffifee-s torta, bejgli-hegyek, tökből készült puding, ami inkább sajt volt, de finom.

Ital szempontjából mindent megjártunk: whisky, pálinka, vodka, bor, tojáslikőr, sör, és egyéb alkoholmentes dolgok is, de azokat annyira nem jegyeztem meg.

Lényeg, hogy mindig volt annyi hely, hogy kényelmesen eldobtuk magunkat a kajálás után-közbe, és pihegtünk.
Nem pihentünk.

Ezért kúrálom magam most alkohollal. Oldom az ideget az izmokban, az agyban.

El sem tudom képzelni, mi lesz akkor, ha egyszer elkezdődik, hogy mindenki hozzánk fog jönni. Háziasszonyként ünnepélyesen kihullik a hajam.

Egy szó, mint száz, még mielőtt részletezném az ajándékaimat, gondolom, mindenki úgy van vele, ahogy én. Mindent megtesz azért, hogy ne szó szerint süsse bele a szívét a dolgokba. Tény az is, hogy most, mióta iskolás vagyok, a karácsonyt megelőzően nincs elég időm minderre. Az ünnepek alatt pedig, szolid idegbajt és végkimerülést kapok.
Talán majd jövőre máshogy lesz.
Jut eszembe. Talán jövőre a barátaim hozzánk jönnek majd karácsonyozni. Akkor pedig, egy fokkal jobban fogom érezni azt a fránya zabszemet.

És most egy gyors körkép arról, mit kaptunk idén. Szerintem soha életemben nem volt ennyi minden a fa alatt. Jó, ez Mr.A ajándékai is, szóval a fa környéke osztott terület.




 
Szerencsétlen fánk műfenyő (védjük a környezetet), és alig van ötven-hatvan centi magas. Az ajándékok mennyisége mellett pedig, igen elveszettnek tűnik szegényke.

Bugyi és zokni
Régóta szerettem volna egy lila francia bugyit, amit akárhányszor kértem a kínain, sosem tudtam megkapni, ugyanis, mindent adtak, csak azt nem. Fifikásak voltak, mert itthon vettem észre a turpisságot, és távozás után reklamációt nem fogadtak el. Zoknira pedig, mindig szükségem van. Pont mondtam is Mr.A-nak, hogy apunak mondanom kellene, hogy bugyi-zokni kombót szeretnék. (szeretem a hasznos ajándékokat)

 
Pöttyös bögre
Emilitől azért kaptam, hogy vele kezdődjenek a reggeleim. No lám csak, ma reggel is ebben van a kávém.

 
Kék medál
Végre, van egy kék medálom egy fűzött gyöngysorhoz. Elvesztettem az eredeti medált, de most már lesz hozzá másik! Juhé! Hordhatom ismét. Már a bőrrel is van tervem, de az egyelőre még titok.

 
Jean Marc – Amelie parfüm és dezodor
A parfüm 50 ml, a dezodor 75 ml. Friss, kevésbé édes, pézsmás virágillat, amilyeneket szeretek. Örülök, hogy ismét ezt kaptam, mert a tavalyi már igencsak fogyóban van. És azért Mr.A anyukája figyel a részletekre. Lila csomagolásban van! – A dezodorral vannak gondjaim. Nem vagyok kimondottan dezodoros típus, a tavalyi is minimum félig televan. Majd elfújkálom valahogy.


 
Piros sál
Mr.A anyukája kötötte. Nagyon puha. Különlegessége az, hogy most divat csomózva hordani a sálat. Amikor kettőbe hajtom, és a hurkon áthúzom a végét. No, ez ezt kihagyja, mert eleve van rajta egy hurok. Szóval, nem lesz anyakamban egy bumszli, ha viselem. És nagyon jó meleg.

 
Yves Rocher – Jardins du Monde tusfürdő
200 ml-es, lótuszvirág illatú tusfüri. Engem inkább valami rózsaillatra emlékeztetett, de kellemes. Majd írok egy tesztet, ha lesz igény rá. (parfüm, dezodor és tusfürdőkről teszt lesz itt)

 
Adidas – Pure Lightness
A dobozban volt egy 250 ml-es tusfürdő és egy 150 ml-es dezodor. Szintén virágos-gyümölcsös, pézsma alapú dolog. Nekem tetszik, bár uniszexebb, mint a Jean Marc. Lehet, hogy lesz majd összehasonlító elemzés is.

 
Receptes füzet
Aki ismer, annak nem titok, hogy szeretek főzni, és aki még jobban ismer, az tudja, hogy cetlikre, füzetekbe írom fel a tuti receptjeimet. Most apukámtól kaptam egy receptes füzetet, amiben van hűtőmágnes, egy halom kiscetlinek való papír, elválasztóelemekkel tarkított papírhalom, hogy felírhassam, és eltehessem biztos helyre a dolgaimat, valamint a főzés alapjainak rövid leírása. Hasznos kis füzet ez. Nem ilyennek gondoltam, amikor mondta, de kellemes meglepetés volt.

 
Kisvakond
Én még az a fajta „gyerek” vagyok, aki a kisvakondon nőtt fel. A közeli játékboltban mindig megnéztem, akárhányszor elmentünk előtte, hogy még ott van, vár engem, vagy Mr.A-t, hogy hazavigye nekem. És most, megjött. Tudom, sokan nem szeretitek, és nem mond semmit, én imádom, és már tudom, hogy Trudi (plüsskacsa) meg tudja ölelni.

J.R. Ward – Újjászületett Szerető
Hú, de nagyon vártam már. Azt hittem, hogy meg sem jelenik, de már az enyém. Sőt, olvasni is elkezdtem, majd jön egy bejegyzés róla, nyilván észre fogjátok venni. Ezzel a könyvvel megyek mindenhova, ölelgetem, mintha a babám lenne.



A közös csokik:




Mr. A tőlem kapta:
Egy kígyólámpa, amiről tudtam, hogy szeretné, mert egyszer az IKEA-ban rámutatott, hogy tetszik neki. Imádkoztam, hogy ne vegye meg nélkülem.



Handmade ajándékkupon füzetke, 12 kupont tettem bele, amiket egyszer lehet felhasználni, és különböző dolgokra jók. Örült neki, és egy-kettő dolgot meg is mosolygott benne. (amikor megcsináltam, akkor még nem tudtam, hogy másra is lesz keretem)



E-book tok
Ami valójában i-pad tok, de tökéletes erre is, ugyanis, Mr.A e-book olvasójához csak rózsaszín tokot találtunk, vagy olyat, ami az olvasó árának negyedébe kerül. Ez a jut is, marad is kategória. Egyből elkezdte magával hurcolni mindenhova.



Antonio Banderas – The Golden Secret
Szívem szerint, egész nap szagolgatnám, 50 ml-es, borsos, ámbrás, fűszeres-aromás (likőr, szerecsendió) parfüm. Ha befújja magát, akkor vajon Antonio lesz? o.o




Air Wick – Black Edition
Színét váltogató gyertya, ami fekete pohárban van. A reklámját biztos láttátok már. Fekete szeder és füge illatú. Melegre váltja a színt, és szolid illatot áraszt, nem fulladunk meg tőle.




Lovag szobor
Nincs harminc centi magas, valószínűleg amuliniumból (direkt írom így) készült, de nagyon baba. Már a vitrinben vigyorog.



Pizsi
Szokásos pizsi ajándék, amiből van vagy harminc, de sosem elég.



Ingek
Mr.A felszedett pár kilót, és fojtják az ingek, ezért kapott két, méretben megfelelőt. Egy sötét kéket és egy szürkét, illetve, van hozzá egy lila-fekete mintás nyakkendő is, ami már meg volt kötve, úgyhogy az úgy marad az idők végezetéig.



Teakeverékek és bögre
A Lipton ajánlata, zöld bögrével. Háromféle tea van benne. Minden doboz 20 db filtert tartalmaz.
Carming Cassis: csipkebogyó és feketeribizli
Temptation Red: eper és málna (már érzem, hogy ez lesz a kedvencem)
Lovely Lemon: citrom és méz (tudom, hogy ez lesz Mr.A kedvence)




Ajándékkosár
Mr.A a munkahelyén kapta, ami valahol aranyos, valahol megmosolyogtató.



Ennyit a karácsonyról. Persze, hoztunk magunkkal innen-onnan kaját, bejglit például, de nem fotóznám le. Kiábrándító lenne, vagy vicces az a halom fognyom, ami benne van. :D

Most mennem kell tanulni, csak hogy az óév ne múljon el enélkül. De csak ma fogok így tenni, utána holnap most már tényleg pihenek, illetve, 31-én egy egész napos happening vár rám.
Addig pedig, megtudom, hogy:
A szociális dominancia orientáció attitűdje az a kognitív reprezentáció, amelyben a fasisztoid személyiség olyan szadomazo karakterré válhat, amiben az individuum belsővé implikálja a társas devianciát az anomikus és dezintegrált társadalmakban.
(ezt most csak kitaláltam, el ne higgyétek. Ebből már volt vizsga, de hasonló jókat fogok ma olvasni. Érezzetek együtt velem a szenvedésben, lécci)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése