2012. november 21., szerda

Csajok



Na nem, mintha nagyon tagadnom kellene, de a Szex és New York után kellett valami hasonló sorozat. Szerintem nem csak nekem, hanem úgy a világnak is. Én megnéztem, az első rész után egy évig nem is kerestem a többit. Most mégis egy nap alatt bedaráltam az első évadot, és szomorúan mondtam magamnak, hogyha ilyenek a mai modern amerikai (szingli) lányok, akkor baromi nagy gáz van.

 
Általános információk:
Cím: Girls
színes, amerikai filmsorozat, 28-29 perc, 2012
Rendező és forgatókönyv: Lena Dunham

Szereplők:
Lena Dunham – Hannah Horvath
Allison Williams – Marnie
Jemina Kirke – Jessa Johansson
Zosia Mamet – Shoshanna Shapiro
Adam Driver – Adam
Christopher Abbott – Charlie

 
Történet:
Négy mai, amerikai, mondjuk rá, szingli érzetet képviselő lány hétköznapjaiba tekinthetünk bele. A történet New Yorkban játszódik.

 
Plusz:
Mindenki szidja a Szex és New Yorkot, hogy milyen profán. Ahhoz képest, mindig jönnek újabb és újabb női sorozatok, amikben a karakterek szimpla koppintásai ennek. Bármelyik női sorozatban meg lehet találni a négy szinglit, csak jól kell tudni keresni.

Vélemény:
Én gyakorlatilag „sírtam”, amikor néztem. Nem a röhögéstől, hanem egyszerűen nem jött be. Az első rész annyira lapos volt, hogy megvártam ezt a hetet, és megnéztem a 10 részt egyben. Számomra egy rész nem szól semmiről, csak úgy van, ott van, megnéztem, aztán annyi. Kimegy a fejemből, mintha egy szürke hétköznapot láttam volna. Poén nekem nem sok van, és az sem szívderítő számomra, hogy minden részben legalább egyszer szerepel a g**ci-f**z-p**a hármas szószerkezet valamilyen formában. Aláírom, hogy ez a ronda valóság.
A hangsúly azonban a rondán van.
Az egész sorozaton nem az látszik, hogy amerikai, hanem más. Angol, mondjuk… vagy német. De nem. A produkció eléggé szegényes lett. Hatásvadászat vagy sem, azért az igényességnek nem szabadna hátat fordítani. Nem azt mondom, hogy legyen benne csillogás, meg rúzs és divat, de utáltam nézni azért, mert olyan, amilyen „én” vagyok.
Az egész szexorientált, s ha ez afféle Szex és New York utánzat akar lenni, akkor szerintem pont rossz oldaláról fogták meg az egészet. Szerencsétlenkedés 10 részen keresztül a semmiért, mert egyik részben sem történik semmi, és mondjuk még egy fő szál sincsen, ami keretbe foglalná az évadot.
Olvastam máshol, hogy elvont sorozat. Nem, az a Kés/alatt, meg a Sírhant művek. Az elvont. Ez lapos.
Mindenki szidja holivadot, hogy milyen példaképeket állít a fiataloknak. Itt a szereplők nagy részére rossz ránézni. De komolyan rossz. A férfiak Charlie kivételével nem top 10-esek. A csajok meg szexhajhász, esetenként hisztisek, olykor kurvák.
Az, hogy kezelik egymás között a kapcsolataikat, az is mindennapi, és reális, én aláírom, de nem adnék el így magánéletet semmi pénzért, mert nem lenne rá kereslet.


 
Megjegyzés:
Tulajdonképpen nem a szokványos megjegyzés következik, hogy az életem egy szeletkéjét leírom. A vélemény folytatódik tovább.
Én vártam, hogy hasonló lesz, mint a Szex és New York. Alapjáraton szerintem nem lőttem mellé vele, mert az. Ebben is négy barátnő mindennapjaiba tekinthetünk bele, akik a Nagy Almában tengetik életüket. Hannah, Jessa, Marnie és Shoshanna a húszas éveik elején járnak. Munka szempontjából vagy van nekik, vagy nem, ez is felmerül, mint probléma a sorozatban. Hannah írónő. Jessa bébiszitter (talán), Shoshannára nem jöttem rá. Marnie pedig, egyszer telefonálgatott. Szabad a gazda, ő mit dolgozik. Anyagi gondokkal küzdenek. Az egyikük még azzal is, hogy szűz, és egyik férfi sem szívesen vállalja a vele való szexet. A másik nem bírja az olyan pasit, aki mindent megtesz azért, hogy boldog legyen. A harmadik meg egyfajta perverz szexualitást folytat a se veled-se nélküled kapcsolatában. A negyedik meg, mindenkivel kefél.
Mindemellett megvannak a hétköznapi problémák, amelyek a fentiek tekintetében eltörpülnek, mert szinte nem is esik szó róluk.
Ismerős valakinek mindez?
Igazából olyan ez, mint a SATC (amúgy pedig az írónő) kifordított, ironikus, torz tükre a saját életére fordítva. Szánalmas vergődés lett belőle minden fronton, mert valahogy nem is tudom… egy csomó párbeszéd olyan, mintha rosszkor, rossz helyen, rossz személyek között, rossz szavakkal történne meg. Sosem veszekedtem így, mint ők. A szüleimmel sem volt olyan a kapcsolatom, mint a főszereplőnek.
Van egy olyan érzésem, hogy ebből senki sem tudta, mi fog kikerekedni, és csak úgy ott lennének az események és párbeszédek egymás után 30 percen keresztül, és ahogy esik, úgy puffan.
Nem tudom, hogy akár egy momentumát is tükörnek vagy megoldásnak lehetne-e tolni egy ember orra alá?! Mert, ha az volt a cél, hogy a szülők viselkedjenek így, mellélőttek. Ha a mai fiatalság problémáit szerették volna megfogni, mellélőttek.
Ettől függetlenül, ha lesz 2. évad, akkor majd meglesem. Ha másolni akartak, akkor ügyesebben is lehetett volna, mert ha minden igaz, a lyuknak, amit a SATC hagyott maga után, nemsokára jön majd a „folytatása”, ami méltó ellenfele lesz ennek a sorozatnak. Ha új dologgal akartak virítani, akkor szerintem csúnyán belebuktak a készítők.
Comedy-nek lett titulálva, amit én nem írtam volna oda. Sem a szatírát. Nem is tudom, milyen kategóriába lehetne belesorolni. Kellene valami új az ilyen lapos, szürke, kissé uncsi dolgokra.


Értékelés:
4/10
A szabadszájúság és a szex remek párosítás, ha jó környezetben van. A hiánypótlásra apellálni pedig, nem biztos, hogy szerencsés volt ezzel a sorozattal. Meglátjuk.



Láttátok már? Vélemény?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése